افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

افزایش 8 درصدی مصرف برق در کشور و لزوم مدیریت مصرف

  • کد خبر : 122258
افزایش 8 درصدی مصرف برق در کشور و لزوم مدیریت مصرف

به گزارش بازار، تحلیل آمارهای شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد که اگرچه مصرف برق نسبت به تابستان کاهش چشمگیری داشته است، اما نسبت به سال گذشته شاهد افزایش مصرف بوده ایم، برای چه در آخرین روز ساعت 12:26: 00 42 هزار و 315 مگاوات برق در کشور مصرف شد که نسبت به […]

به گزارش بازار، تحلیل آمارهای شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد که اگرچه مصرف برق نسبت به تابستان کاهش چشمگیری داشته است، اما نسبت به سال گذشته شاهد افزایش مصرف بوده ایم، برای چه در آخرین روز ساعت 12:26: 00 42 هزار و 315 مگاوات برق در کشور مصرف شد که نسبت به روز مشابه پارسال 3 هزار و 213 مگاوات افزایش داشت که 39 هزار و 102 مگاوات بود.

افزایش مصرف برق در روزهایی که مصرف گاز در کشور افزایش یافته و تامین گاز برای بخش خانگی در اولویت است، می‌تواند فرآیند تامین برق را به دلیل نیاز به نیروگاه‌های گازی با مشکل مواجه کند. بنابراین توجه به مدیریت مصرف برق کمک شایانی به تامین برق پایدار می کند.

روند مصرف برق در ساعات بعد از ظهر روز گذشته نیز افزایشی بود به طوری که در ساعت 18 و 37 دقیقه رقم مصرف برق به 44 هزار و 880 مگاوات رسید که نسبت به زمان مشابه پارسال حدود سه هزار مگاوات افزایش نشان می دهد.

روند تعمیر نیروگاه های کشور هم اکنون در حال انجام است و چندین مورد از آنها خارج شده است. بنابراین لازم است مشترکان صنعت برق با کاهش مصرف 10 درصدی برق رسانی پایدار را برای همه فراهم کنند.

تابستان امسال وزارت نیرو طرح ملی پاداش پس انداز را به منظور تشویق مصرف کنندگان به رعایت مدیریت مصرف اجرا کرد. با اجرای این طرح کلیه مشترکان برق اعم از مصرف کنندگان سنگین با صرفه جویی اندک مشمول دریافت 20 برابر پاداش این طرح شدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.