افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
4

جمجمه ای استثنایی در چین پیدا شد/ شناخت شگفت انگیز مردم سه هزار سال پیش/ عکس

  • کد خبر : 121966
جمجمه ای استثنایی در چین پیدا شد/ شناخت شگفت انگیز مردم سه هزار سال پیش/ عکس

شواهد باستانی از جراحی پیچیده مغز در استان سین کیانگ چین کشف شده است. با کمال تعجب، این جمجمه انسان که به خوبی حفظ شده است، نشانه هایی از یک عمل جراحی را نشان می دهد که شامل باز کردن سوراخی در جمجمه برای درمان آسیب سر است. محققان می گویند پزشکان شامانی چینی در […]

شواهد باستانی از جراحی پیچیده مغز در استان سین کیانگ چین کشف شده است. با کمال تعجب، این جمجمه انسان که به خوبی حفظ شده است، نشانه هایی از یک عمل جراحی را نشان می دهد که شامل باز کردن سوراخی در جمجمه برای درمان آسیب سر است.

محققان می گویند پزشکان شامانی چینی در چین احتمالاً این جراحی را حدود 2700 سال پیش انجام داده اند. شفا دهندگان شامانی شفا دهندگان سنتی و رهبران معنوی در فرهنگ های مختلف بومی در سراسر جهان هستند.

بر اساس ویکی پدیا، شمنیسم یا شمنیسم نام مجموعه ای از باورهای سنتی برخی از مردمان در سراسر جهان از دوران ماقبل تاریخ است. بر اساس مطالعات میدانی قوم‌نگاری قرن بیستم، شمنیسم پدیده‌ای جهانی به نظر می‌رسد که در فرهنگ‌های مختلف وجود داشته و هیچ رابطه‌ای با یکدیگر ندارند و امروزه اشکال جدید آن در بسیاری از فرهنگ‌ها از جمله فرهنگ کشورهای توسعه‌یافته دیده می‌شود. .

مؤمنان شمن معتقدند که از طریق تماس با ارواح می توان بیماری ها و رنج های افراد را تشخیص داد و درمان کرد و یا باعث بیماری و رنج در افراد شد. از این منظر شمنیسم مانند یکی از روش های طب جادویی است. توانایی پیش بینی آینده یکی دیگر از باورهای شمن هاست.

بیشتر بخوانید:

یافته‌های قابل توجه این تحقیق جدید نشان می‌دهد که پزشکان شمنی آن دوران قادر به انجام جراحی‌های پیچیده مغز بودند. با این حال، شواهد نشان می دهد که این بیمار تنها هشت هفته پس از جراحی زنده مانده است.

این جمجمه در گورستان یانگهای در سین کیانگ چین کشف شد. منطقه ای که به دلیل ارتباط تاریخی اش با شمنیزم در اواخر عصر برنز شناخته شده است. محققان می گویند این جمجمه متعلق به مردی است که احتمالا بین 30 تا 35 سال سن داشته است.

نویسندگان دانشگاه A&M تگزاس در مطالعه خود نوشتند: در این مطالعه، جمجمه یک مرد بالغ از اواخر عصر برنز (800 تا 750 قبل از میلاد) به روش جراحی (دریل شده) از نظر الگوی آسیب و روش‌های جراحی غیرمعمول مورد بررسی قرار گرفت.

جمجمه ترپان شده جمجمه ای است که تحت عمل پزشکی حفاری قرار گرفته است که شامل ایجاد سوراخ در جمجمه است. این جراحی برای اهداف مختلفی از جمله درمان آسیب‌های سر، کاهش فشار داخل جمجمه یا درمان برخی شرایط پزشکی انجام می‌شود.

این جمجمه تازه کشف شده به وضوح شواهد حفاری را نشان می دهد. اهمیت این کشف در ویژگی های روش جراحی و بقای شگفت انگیز بیمار به مدت هشت هفته است.

این مطالعه بیان می کند: نتایج نشان داد که این فرد در طول زندگی خود دچار ضربه به سمت چپ سر شده و جراحی شامل سوراخ شدن برای درمان هماتوم – تجمع خون در قسمتی از بدن اما خارج از رگ ها می باشد. برای او ساخته شده است.

با کمال تعجب، محل جراحی شواهدی از بهبودی به خوبی حفظ شده نشان داد که نشان می‌دهد بیمار حداقل هشت هفته پس از عمل زنده بوده است.

علاوه بر این، این جراحی پیچیده که سعی در کاهش فشار بر روی مغز دارد، نشان دهنده جراحی موفقیت آمیز در دوران باستان است.

این یافته نه تنها شواهد باستان شناسی مهمی از جراحی مغز و اعصاب پیچیده را ارائه می دهد، بلکه رویکرد شمنی به پزشکی را نیز روشن می کند که رابطه بین سوراخ کردن آیینی و خواص دارویی آن را در عصر برنز نشان می دهد.

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.