افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

تفاوت بین دماسنج ویکا و دماسنج پکن

  • کد خبر : 121839
تفاوت بین دماسنج ویکا و دماسنج پکن

به گزارش بازار، در مطلب بعدی توضیحات کاملی در مورد انواع دماسنج ارائه شده و سپس به بررسی و مقایسه بهترین برندها می پردازیم. اگر می خواهید درباره دماسنج ها بیشتر بدانید یا بهترین نوع آن را بخرید، خواندن این مقاله توصیه می شود. دماسنج یا دماسنج چیست؟ نشانگر دما دماسنج یکی از ساده ترین […]

به گزارش بازار، در مطلب بعدی توضیحات کاملی در مورد انواع دماسنج ارائه شده و سپس به بررسی و مقایسه بهترین برندها می پردازیم. اگر می خواهید درباره دماسنج ها بیشتر بدانید یا بهترین نوع آن را بخرید، خواندن این مقاله توصیه می شود.

دماسنج یا دماسنج چیست؟

نشانگر دما دماسنج یکی از ساده ترین و پرکاربردترین ابزار برای اندازه گیری دما است. ساده ترین کاربرد آن به عنوان دماسنج است که اکثر مردم از آن استفاده می کنند. انواع پیشرفته تر آن نیز در صنعت و برای فرآیندهای پیچیده سیستم استفاده می شود. دماسنج در دو نوع آنالوگ و دیجیتال موجود است که تفاوت آن ها را با هم بررسی می کنیم.

تفاوت دماسنج آنالوگ و دیجیتال

در دماسنج دیجیتال از جریان الکتریکی برای اندازه گیری دما استفاده می شود. بنابراین در مکان هایی که استفاده از برق خطرناک است مانند صنایع پتروشیمی، نفت و گاز فقط از دماسنج آنالوگ استفاده می شود. اما از طرفی دماسنج آنالوگ برای اندازه گیری دما نیازی به جریان الکتریکی ندارد و کاملاً مکانیکی عمل می کند. البته دماسنج های آنالوگ تفاوت هایی نیز دارند. شامل:

  • محدوده دما
  • مایعات برای اندازه گیری
  • سرعت و دقت خواندن

بهترین مارک دماسنج چیست؟

معروف ترین برندهای دماسنج ویکا و پیکنز هستند. البته این بدان معنا نیست که به جز این دو برند، شرکت دیگری وجود ندارد و عملکرد خوبی ندارد، بلکه این دو به دلیل امکان خرید راحت تر و محبوبیت بیشتر در بازار ایران، بیشتر شناخته شده اند. در زیر به معرفی این دو برند و مدل های مختلف دماسنج آن ها می پردازیم.

دماسنج Wicca

دماسنج ویکا بخش مهمی از محصولات برند آلمانی ویکا می باشد. در صنعت ایران از مدل آنالوگ یا دستی دماسنج ویکا بیشتر استفاده می شود. در واقع ویکا یکی از معروف ترین برندهای دماسنج در دنیاست و محصولات متنوعی را با گواهینامه های معتبر عرضه می کند. این مارک، برای استفاده. دماسنج ویکا در شرایط مختلف، شما گزینه های مختلفی را برای محصولات خود در نظر گرفته اید. شامل:

  • اندازه های مختلف صفحه نمایش
  • محدوده دمایی مختلف
  • طول و قطر ساقه های مختلف.

برای ساخت این دماسنج ها از آلیاژهایی مانند برنج و مس استفاده می شود. یکی از ویژگی های دیگر آن قابلیت پر شدن با روغن است که باعث می شود در فرآیندهایی که دارای ارتعاشات و ضربه های قوی هستند بسیار خوب عمل کند.

بررسی و معرفی انواع دماسنج ویکا.

  1. دماسنج ویکا مدل غیر فلزی:

دماسنج مدل دو فلزی ویکا از دو فلز مختلف در قسمت ساقه کنتور ساخته شده است. دمای این دو فلز نیز متفاوت است.

این فلزات در نزدیکی گرما به یک طرف و در نزدیکی سرد به طرف دیگر خم می شوند. اساس اندازه گیری دما در این نوع دماسنج ها همین تغییر شکل مکانیکی است.

در مورد مزایای آن باید گفت که قیمت دماسنج دو فلزی ویکا مقرون به صرفه بوده و نسبت به تغییرات محیطی حساس نیست. سرعت نمایش دمای پایین و محدوده اندازه گیری پایین نیز از معایب محسوب می شوند.

  1. دماسنج گازی ویکا:

در دماسنج گازی Wicca یک گاز بی اثر در لوله متصل به نمایشگر وجود دارد. تغییرات حرارتی نیز با میزان انبساط این گاز اندازه گیری می شود. قیمت این مدل نسبت به انواع دیگر بالاتر بوده و تحت تاثیر دمای محیط می باشد. با این حال، مزایای بسیاری دارد. شامل:

  • دقت بالا
  • محدوده اندازه گیری گسترده
  • می توان از آن به عنوان روغن استفاده کرد.
  • استفاده از راه دور (کمک مویرگی)
  • سرعت اندازه گیری بالا

دماسنج مدل انبساط ویکا

دماسنج ویکا مدلی از ابتدایی ترین و شناخته شده ترین دماسنج ها می باشد. در گذشته برای ساخت این نوع دماسنج ها از جیوه استفاده می شد. اما در حال حاضر برای حفاظت از محیط زیست از جایگزین های دیگری مانند نیتروژن مایع برای ساخت آن استفاده می کنند.

دماسنج پکن نیز یکی از بهترین انواع دماسنج های موجود در بازار است. این برند سابقه طولانی در زمینه تولید انواع دماسنج دارد.

دماسنج پکن یا دماسنج

با توجه به اینکه Pickens یک شرکت ترکیه ای است و در مجاورت ایران قرار دارد، خرید محصولات آن برای ایرانیان مقرون به صرفه خواهد بود. درباره مشخصات دماسنج پکن باید گفت که قابلیت اندازه گیری دما از 40- تا 500+ درجه سانتیگراد را دارند. همچنین برای ارائه محصولات کامل، گیج های فشار با قابلیت اندازه گیری دما و فشار را به صورت همزمان معرفی کرده است. برای ساخت صفحه نمایش این کنتورها از مواد مختلفی مانند پلی کربنات و اکریلیک استفاده شده است.

انواع دماسنج پکن

دماسنج Pickens مانند دماسنج Wicca دارای مدل های دماسنج گازی و غیرفلزی است، نحوه عملکرد این دماسنج ها مشابه دماسنج های گازی Wicca و Wicca غیرفلزی است. با توجه به اینکه مشخصات دماسنج های مختلف متفاوت است، لطفا در هنگام خرید به مواردی مانند زمان تاخیر پاسخ، دمای فرآیند و سنجش از دور توجه کنید.

تفاوت بین دماسنج ویکا و دماسنج پکن

خرید دماسنج Wicca و Peking

دماسنج های ویکا آلمان از پرفروش ترین دماسنج های صنعت ایران هستند. به همین دلیل بسیاری از محصولات تقلبی به جای محصولات اصلی به فروش می رسد. بنابراین برای خرید دماسنج های این برند باید فروشگاهی مطمئن را انتخاب کنید. این قانون در مورد دماسنج های پکن نیز صدق می کند. زیرا این کالیبرها ساخت کشور ترکیه است که تمامی حقوق خود را از شرکت انگلیسی خریداری کرده است.

برای خرید دماسنج ویکا و پکنس می توانید به فروشگاه اینترنتی دقیق صنعت اوپاتان مراجعه کنید. این مجموعه با 25 سال سابقه در زمینه واردات و عرضه دستگاه های اندازه گیری نقش بسزایی دارد. دقیق صنعت اوپاتان با بهره گیری از تجربه و دانش کارشناسان حرفه ای و داشتن شبکه ای از نمایندگان مستقیم خدماتی مطمئن و قابل اعتماد به مخاطبان خود ارائه می دهد. تجهیزات ارائه شده در این مجموعه تمامی استانداردهای لازم را رعایت کرده و باعث می شود مشتریان در ارائه خدمات خود احساس راحتی کنند.

نتیجه

دماسنج یکی از ساده ترین ابزارهایی است که برای اندازه گیری دما استفاده می شود و کاربردهای زیادی دارد. پرکاربردترین دماسنج ها را می توان دماسنج های آنالوگ در دو نوع گازی و غیرفلزی دانست که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. دماسنج ویکا و پکین دو برند معروف و پرطرفدار در بین کاربران در این زمینه هستند و در ایران نیز شناخته شده هستند.

برای خرید دماسنج اورجینال پکنز و ویکا می توانید به فروشگاه اینترنتی صنعت اوپاتان مراجعه کنید. این فروشگاه با بیش از دو دهه تجربه و با بهره گیری از کارشناسان مجرب و متخصص بهترین و بالاترین تجهیزات را در اختیار عموم مردم قرار می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.