افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

تفاهم نامه چهارگانه برای توسعه فناوری ها و محصولات اسکان موقت

  • کد خبر : 121437
تفاهم نامه چهارگانه برای توسعه فناوری ها و محصولات اسکان موقت

به گزارش بازار، تفاهم نامه چهارجانبه توسعه فناوری ها و محصولات مسکن موقت و ایجاد زمینه همکاری های سازنده برای حمایت از توسعه اکوسیستم نوآوری کشور بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پژوهشکده بلایای طبیعی و بنیاد شرکت بتن ایران منعقد شد. هدف مرکز توسعه فناوری های […]

به گزارش بازار، تفاهم نامه چهارجانبه توسعه فناوری ها و محصولات مسکن موقت و ایجاد زمینه همکاری های سازنده برای حمایت از توسعه اکوسیستم نوآوری کشور بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پژوهشکده بلایای طبیعی و بنیاد شرکت بتن ایران منعقد شد.

هدف مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، مطابق با الگوی توسعه فناورانه مأموریت محور خود، توسعه فناوری ها و محصولات مرتبط با ابر چالش مدیریت بحران است.

مدیریت بحران یکی از چالش های کشور است، بنابراین باید برای چهار مرحله پیشگیری، آماده سازی، واکنش و بازسازی برنامه های توسعه پایدار داشته باشیم.

اسکان موقت یکی از نیازهای ضروری در مرحله پس از بحران است که در آن توسعه فناوری ضروری است. برای پاسخگویی به این نیاز باید از توسعه فناوری ها، محصولات و شرکت های این حوزه حمایت کرد. در این راستا مرکز توسعه فناوری های راهبردی به همراه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان تقاضای اسکان موقت، پژوهشکده بلایای طبیعی (بازوی تحقیقاتی بنیاد مسکن) و شرکت بنیاد بتن ایران اقدام به توسعه می کنند. برنامه‌های مشترک در این زمینه با هدف توسعه فناوری‌ها، محصولات مرتبط و تجاری‌سازی آن‌ها با مشارکت کلیه علاقمندان.

در راستای سیاست‌های کلی کشور برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و در راستای برگزاری رویداد ملی مسکن موقت به منظور ایجاد زمینه همکاری‌های سازنده برای حمایت از توسعه اکوسیستم نوآوری کشور، تفاهم‌نامه‌ای امضا شد. به نمایندگی از مجید جودی معاون پژوهشکده بازسازی و تحقیقات امور مسکن روستایی بلایای طبیعی – به نمایندگی سید امیرحسین گرانی رئیس بنیاد و پژوهشکده بتن ایران – به نمایندگی حمیدرضا منصورفر مدیرعامل شرکت.

این تفاهم نامه با هدف بهره گیری از توان مالی، اجرایی، پژوهشی و فناوری طرفین در راستای رویداد ملی و اسکان موقت با هدف فعال سازی توانمندی ها برای حمایت و بهره برداری از طرح ها و محصولات فناورانه و نوآورانه در حوزه انجام می شود. بلایا با تاکید بر طرح های نوآورانه اسکان موقت شامل شناسایی نیازهای فناورانه در حوزه بلایا با تاکید بر توسعه فناوری و طرح های نوآورانه در زمینه اسکان موقت، همکاری در زمینه تامین مالی و فضای مورد نیاز اجرای طرح های منتخب، همکاری برای جذب ایده ها و طرح های نوآورانه با برگزاری رویداد اسکان موقت با حضور نمایندگان شرکت های دانش بنیان و سایر نهادها و ارگان های مرتبط در حوزه حوادث و همکاری برای ارائه خدمات توانمندسازی و مشاوره تخصصی. با تیم های منتخب برای پیشبرد طرح ها با تکیه بر توان علمی، اجرایی و مالی طرفین تفاهم نامه تشکیل شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.