افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

40 درصد بهره برداری بی رویه از آب های زیرزمینی 11 برابر برداشت برخی بهره برداران از منابع آبی کشور داریم.

  • کد خبر : 121428
40 درصد بهره برداری بی رویه از آب های زیرزمینی 11 برابر برداشت برخی بهره برداران از منابع آبی کشور داریم.

به گزارش بازار، نمایندگان شورای اسلامی شهر در جلسه علنی روز دوشنبه، مواد مرجع کمیسیون تلفیق لایحه قانون برنامه هفتم توسعه در موضوع بهره برداری از منابع آبی را با حضور «علی» بررسی کردند. اکبر محرابیان، وزیر نیرو. محرابیان در این جلسه گفت: بر اساس ارزیابی و شناسایی دقیقی که با نصب کنتورهای حجمی و […]

به گزارش بازار، نمایندگان شورای اسلامی شهر در جلسه علنی روز دوشنبه، مواد مرجع کمیسیون تلفیق لایحه قانون برنامه هفتم توسعه در موضوع بهره برداری از منابع آبی را با حضور «علی» بررسی کردند. اکبر محرابیان، وزیر نیرو.

محرابیان در این جلسه گفت: بر اساس ارزیابی و شناسایی دقیقی که با نصب کنتورهای حجمی و هوشمند انجام شد، بیش از 80 درصد کشاورزان به حقوق خود احترام می گذارند و با 20 درصد کشاورزان مواجه هستیم که بیش از این مقدار برداشت می کنند. به آنها. و گاهی به 11 برابر ارقامی که در مجوز آمده است می رسد.

وزیر نیرو یادآور شد: طی 40 سال گذشته سرانه مصرف آب هر ایرانی 3600 مترمکعب بوده که این رقم امروز به 1200 مترمکعب کاهش یافته است.

وزیر نیرو با توجه به اصلاح بند «ب» ماده 39 لایحه قانون برنامه هفتم توسعه که از سوی کمیسیون تلفیق ارسال شده است، اظهار داشت: با استفاده از آب های غیرمتعارف، آب صنایع را تامین می کنیم. به عنوان آب دریا، بازیافت، آب مجازی. یا فاضلاب ما از روش های فعلی تامین آب برای صنایع مبتنی بر آب استفاده می کنیم تا آب غیر متعارف نباشد.

جعفری بروجنی به نمایندگی از کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم نیز گفت: راه دیگری برای مدیریت مصرف آب در صنعت نداریم و کمیسیون نیز با این مصوبه موافق است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: اگر صنایع از این آب نامتعارف استفاده می کنند، باید قیمت آن را هم در نظر بگیریم که باید با قیمت پساب یکی باشد و صنایع در شرایط عادی محصولات خود را گران نکنند. بهانه گرانی آب صنایع قدیم و جدید برای درج در مقررات مربوطه باید متفاوت باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.