افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

رئیسی و سودانی بر ضرورت توقف فوری حملات و کمک رسانی به مردم غزه تاکید کردند.

  • کد خبر : 121238
رئیسی و سودانی بر ضرورت توقف فوری حملات و کمک رسانی به مردم غزه تاکید کردند.

طبق اعلام اداره دولتی خبرگزاری تسنیمآیت الله سید ابراهیم رئیسی و آقای «محمد شیعه السودانی» نخست وزیر عراق صبح امروز دوشنبه پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعد آباد دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق ضمن بررسی آخرین تحولات فلسطین، ضمن ابراز نگرانی […]

طبق اعلام اداره دولتی خبرگزاری تسنیمآیت الله سید ابراهیم رئیسی و آقای «محمد شیعه السودانی» نخست وزیر عراق صبح امروز دوشنبه پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعد آباد دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق ضمن بررسی آخرین تحولات فلسطین، ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از فاجعه انسانی غزه، بر توقف فوری حملات و ایجاد یک سازمان تاکید کردند. آتش بس ، رفع محاصره و ارسال کمک های بشردوستانه به این منطقه.

رئیسی و شیعه السودانی همچنین جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان را محکوم کردند و بر مسئولیت نهادها و نهادهای حقوقی بین المللی در قبال این جنایات تاکید کردند و راه های ایجاد اجماع جهانی برای توقف جنگ را بررسی کردند.

در این دیدار دو طرف اقدامات سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی را ناتوانی در انجام وظیفه خود در حفظ حقوق ملت فلسطین دانستند و تاکید کردند که اکنون این وظیفه ملت های منطقه، مسلمانان و مسلمانان است. آزادی جویندگان جهان با همکاری و هماهنگی به مردم فلسطین کمک کنند.

رئیسی طی سخنانی در این نشست، حوادث فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی را مؤید تمرکز جمهوری اسلامی ایران بر دفاع از حقوق ملت فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی دانست و افزود: هرچند آمریکا تلاش می کند صهیونیست ها را از کشتار مردم مظلوم غزه باز دارد، اما تظاهرات جهانی علیه این جنایات نشان داد که ملت ها رویکرد جمهوری اسلامی ایران را تایید می کنند.

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار گزارشی از رایزنی های خود با مقامات مختلف جهان در خصوص تحولات فلسطین ارائه کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق در بخشی دیگر از این دیدار با بررسی آخرین وضعیت تفاهم ها و توافقات دوجانبه، بر ارتقای سطح همکاری ها و تعاملات تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.