افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

فرصت تولید کالا در افغانستان را از دست ندهید.

  • کد خبر : 121176
فرصت تولید کالا در افغانستان را از دست ندهید.

به گزارش بازار، محمود سیادت افزود: شرایط اقتصادی افغانستان به شدت در حال تغییر است و تا دو سال آینده با خودکفایی مواجه خواهد شد. وی معتقد است اگر ایران صنایع تبدیلی به افغانستان را به دلیل افزایش تعرفه ها انتقال ندهد، فرصت های طلایی را در بازار این کشور از دست خواهد داد. سیادت […]

به گزارش بازار، محمود سیادت افزود: شرایط اقتصادی افغانستان به شدت در حال تغییر است و تا دو سال آینده با خودکفایی مواجه خواهد شد.

وی معتقد است اگر ایران صنایع تبدیلی به افغانستان را به دلیل افزایش تعرفه ها انتقال ندهد، فرصت های طلایی را در بازار این کشور از دست خواهد داد.

سیادت ادامه داد: افغانستان پس از تاثیرگذاری طالبان به تحولات بزرگی به ویژه در حوزه اقتصادی دست یافته است و با وجود مشکلات اقتصادی بین المللی و قطع کمک های خارجی، ارزش پول کشور رو به رشد است.

وی افزود: نیاز اصلی افغانستان در شرایط کنونی تولیدات صنعتی، معدنی و کشاورزی است که با سیاست های طالبان در حمایت از تولید داخلی، فرصت خوبی برای ایران است تا تمرکز تجاری خود را به سمت سرمایه گذاری و انتقال دانش و فناوری خود تغییر دهد. برای رفع نیازهای آنها به داخل کشور وارد شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان موضوع آموزش را از دیگر فرصت های تعامل این کشور با افغانستان برشمرد و گفت: طالبان برای بازسازی کشور خود نیازمند حمایت شرکای تجاری و همسایگان خود هستند. فناوری را بهبود بخشند و صنایع و معادن خود را راه اندازی کنند.” و اگر دولت ایران با پیروی از مسیر بخش خصوصی، مشکلات بخش بانکی و بیمه را حل کند، می‌تواند از این فرصت سود فراوانی برای کشور به دست آورد.

وی با اشاره به تعاملات ترانزیتی ایران و افغانستان در سال های اخیر خاطرنشان کرد: امنیت لازم در افغانستان برقرار شده و ترانزیت و مبادله کالاهای تجاری توسط تجار افغانستانی روز به روز در حال افزایش است.

سیادت یادآور شد: با توجه به مشکلات بین افغانستان و پاکستان، بیشترین ترانزیت از طریق مرزهای ایران انجام می‌شود که فرصت بسیار خوبی برای کشورمان است و باید با افزایش آمادگی‌ها در پایانه‌های مرزی از این حوزه بهره ببریم.

وی گفت: افغانستان هنوز استانداردهای لازم را برای محصولات مورد نیاز خود تدوین نکرده است و بسیاری از محصولات وارداتی بی کیفیت در اختیار آنها قرار دارد. همچنین می توانیم در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و آموزش نیروی انسانی در این بخش به آنها کمک کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان در پایان گفت: در زمینه انتقال سوخت به افغانستان باید تدابیر لازم برای رعایت سوخت مورد نظر و پرهیز از ارسال سوخت بی کیفیت اتخاذ شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.