افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

آب صرفه جویی شده در کشاورزی برای سفره های زیرزمینی استفاده می شود

  • کد خبر : 121122
آب صرفه جویی شده در کشاورزی برای سفره های زیرزمینی استفاده می شود

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه 24 آبان) شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه با بند (4) بند (ت) ماده 33 که این لایحه را اصلاح می کند. با 169 رای موافق، 11 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در صحن موافقت […]

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه 24 آبان) شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه با بند (4) بند (ت) ماده 33 که این لایحه را اصلاح می کند. با 169 رای موافق، 11 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

غلامرضا نوری قزلجه در برابر بند (4) بند (ت) ماده 33 گفت: اصلاحات در بند (4) اهداف را برآورده نکرده و حتی شرایط مقرر در بند مذکور را بدتر کرده است. یکی از نکات این بند این بود که باید مشوق هایی برای صرفه جویی در مصرف آب در نظر گرفته می شد اما در اصلاحیه مشوق های لازم در نظر گرفته نشد.

با توجه به این مولفه، علیرضا سلیمی اظهار داشت: در بند (4) و در حوزه عملیات اجرایی آب و خاک، سیستم های نوین آبیاری مد نظر قرار گرفته است. مشکل ماده 75 این بند با اصلاحات حل شده است، البته باید مشوق های لازم را به بخش کشاورزی بدهیم و سیاست هایی اتخاذ کنیم که تولید را در کشور دوباره فعال کند.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تاکنون 85 درصد کمک به اراضی کشاورزی رایگان و 15 درصد توسط کشاورزان بوده است که با این روش و رویکرد باری برای دولت ایجاد کردیم و بار دولت را سنگین تر کند.

وی افزود: باید اجازه دهیم کشاورز در تامین ظرفیت تامین آب خودش مشارکت کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: اگر همه چیز در این بخش رایگان باشد انگیزه مشارکت چیست؟ وقتی می گوییم کشاورز هیچ تعرفه ای پرداخت نکند این موضوع به خودی خود تقاضای القایی جدیدی ایجاد می کند، بنابراین با این بند مخالفند زیرا بار مالی را بر دوش دولت افزایش می دهد.

منظور در ادامه در خصوص تبصره (2) همین بند گفت: تبصره (2) بار مالی را نیز به همراه دارد و هدف از آن تامین رایگان آب برای محصولات گلخانه ای است. باید گفت این سیاست ها مطالبات القایی ایجاد می کند و مضر است. سلامتی میهن.

بر اساس بند (4) بند (ت) ماده 33 اصلاحی این لایحه؛ پرداخت رایگان هزینه های اجرای عملیات آب و خاک، بازسازی و نوسازی کانال ها و سیستم های نوین آبیاری در زمین های کشاورزی. آب صرفه جویی شده در بخش کشاورزی در طول اجرای برنامه تنها بخشی از آبخوان بوده و تخصیص آن به مصارفی غیر از آب شرب ممنوع است. نرخ یارانه و حداکثر محدودیت منابع در قوانین بودجه سالانه گنجانده شده است.

تبصره 2- نرخ آب محصولات گلخانه ای در شهرک های کشاورزی، نهالستان ها و ایستگاه های تولید بذر و نهال و پارک های جنگلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به نرخ مصوب فعالیت های کشاورزی محاسبه می شود و مجتمع ها و شهرک های کشاورزی عبارتند از. از جمله مزایای مندرج در ماده (81) قانون، الحاق موادی به قانون که بخشی از مقررات مالی دولت را تنظیم می کند، موجب سود (2) خواهد شد.

همچنین نمایندگان با 146 رای موافق، 22 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در جلسه با تبصره (1) بند (ج) ماده 33 موافقت کردند.

غلامرضا نوری قزلجه در مخالفت با تبصره (1) بند (ج) ماده 33 گفت: در این بند حمایت از کشاورزان در نظر گرفته شد اما در واقع حمایتی از کشاورز در نظر گرفته نشد. قرار بود کشاورزان و عشایر محصولات خود را مستقیماً در این غرفه ها بفروشند.

گزارش مربوط به واژگونی مینی‌بوس حامل معلمان/آموزش و پرورش باید در این زمینه با جدیت پیگیری شود.

علی علیزاده با توجه به تبصره مذکور در جلسه علنی مجلس به اظهار نظر اکتفا کرد و گفت: هفته گذشته در قسمت جوانان عجب شیر یک دستگاه مینی بوس حامل معلمان آموزش و پرورش که در حال خرید خدمات بودند دچار حادثه شد و واژگون شد. و در این حادثه یکی از معلمان عزیزمان را از دست دادیم و چند نفر نیز وضعیت جسمانی خوبی ندارند.

و افزود: در حال حاضر آموزش و پرورش به استخدام معلمانی ادامه می دهد که قراردادی ندارند، بیمه ندارند و وظایفشان مشخص نیست، برمی گردد و با مینی بوس آموزش و پرورش دچار حادثه می شود، باید مشخص شود که چه کسانی خواهند بود. ” متولی این امر است زیرا باید به حقوق این عزیزان توجه شود، بنابراین اینها مسائلی است که وزیر آموزش و پرورش باید به آن رسیدگی کند.

علیزاده افزود: تا کی این عزیزان در مسیر فعالیت خود جان خود را از دست می دهند تا اینکه بالاخره دولت به فکر آنها باشد؟

به استناد تبصره (1) بند (ج) ماده 33 اصلاحی این لایحه؛ شهرداری‌ها موظفند به منظور تخصیص کمک‌های فنی و اعتباری به تعاونی‌های تولیدی و ایجاد بازار هفتگی و جایگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی (با هدف کاهش قیمت کالاها) به درخواست وزارت جهاد کشاورزی: فضاهایی با قیمت های کارشناسی برای انجام فعالیت های مذکور در اختیار تولیدکنندگان روستایی و مکان یابی عشایر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.