افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

مخالفت مجلس با افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 120902
مخالفت مجلس با افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده – خبرگزاری مهر ایران و جهان

گزارش کردن خبرنگار بیشتردر جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه، ۲۴ آبان) شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (پ) ماده ۲۷ این لایحه را حذف کردند. در این بند آمده بود: به نرخ موضوع ماده (7) مالیات بر ارزش افزوده در سال دوم برنامه، یک درصد واحد تا […]

گزارش کردن خبرنگار بیشتردر جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه، ۲۴ آبان) شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (پ) ماده ۲۷ این لایحه را حذف کردند.

در این بند آمده بود: به نرخ موضوع ماده (7) مالیات بر ارزش افزوده در سال دوم برنامه، یک درصد واحد تا سقف ده درصد (10%) به عنوان یک درصد اضافه می شود. مالیات بر مشارکت دولت . منابع حاصل از این امر با توجه به شاخص جمعیتی بین استان ها توزیع شده و در پروژه های عمرانی استانی با اولویت پروژه های نیمه تمام مدارس (ساخت، تخریب، بازسازی و مناسب سازی)، بهداشت، آب و راه هزینه می شود. منابع ذکر شده بیش از اعتبارات عمرانی بودجه سالانه است.

بر اساس ماده 7 قانون مالیات بر ارزش افزوده، نرخ مالیات کالاها و خدمات موضوع ماده 5 این قانون، به استثنای کالاهای خاصی که نرخ آنها در ماده 26 این قانون تعیین شده است، 9 درصد است. .

هیچ یک از کالاهای اساسی مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی شوند.

لازم به ذکر است محمدباقر قالیباف در جریان بررسی این موضوع گفت: دولت در اجرای برنامه هفتم توسعه نرخ مالیات بر ارزش افزوده را 4 درصد پیش بینی کرده بود.

وی تاکید کرد: البته هیچ یک از کالاهای اساسی که وارد کشور می شود نه تنها شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی شود بلکه سود بازرگانی و گمرکی آنها نیز صفر است. همچنین بیش از 75 درصد از کالاهای اساسی که مردم استفاده می کنند شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی شود.

رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: کالاهای خاصی که مورد استفاده افراد دارای توان مالی بیشتر است مشمول مالیات بر ارزش افزوده می شود.

همچنین نمایندگان شورای اسلامی با حذف این بند از لایحه برنامه هفتم توسعه موافقت کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.