افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

خوزستان تب داغ انتخاباتی را در خوزستان ایجاد می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 120899
خوزستان تب داغ انتخاباتی را در خوزستان ایجاد می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: مسئولان سیاسی خوزستان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت مانند سایر استان ها خود را برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آماده می کنند. در 11 مارس سال جاری خوزستان علاوه بر توانمندی‌های عظیم در عرصه اقتصاد، کشاورزی و صنایع مادر، […]

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: مسئولان سیاسی خوزستان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت مانند سایر استان ها خود را برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آماده می کنند. در 11 مارس سال جاری

خوزستان علاوه بر توانمندی‌های عظیم در عرصه اقتصاد، کشاورزی و صنایع مادر، علیرغم برخورداری از نخبگان علمی و فعالان اجتماعی و سیاسی، همواره یکی از کانون‌های اصلی حضور پرشور مردم در انتخابات بوده و خواهد بود.

در حوزه انتخاباتی اهواز، کارون، مشترک و حمیدیه 424 نفر، حوزه آبادان 131 نفر، حوزه انتخابیه اندیمشک 58 نفر، حوزه انتخابیه ایذه، باغ مولک، بخش و صیدون 103 نفر حوزه های انتخاباتی ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی 72 نفر، حوزه انتخابیه بهبهان و آغاجاری 54 نفر، حوزه انتخابیه خرمشهر 72 نفر، حوزه انتخابیه دزفول 99 نفر، حوزه انتخابیه دشت آزادگان و حوزه حوزه انتخابیه 37 نفر، حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر 87 نفر، حوزه شادگان 47 نفر، حوزه شوش و کرخه 48 نفر، حوزه شوشتر و گتوند 61 نفر و حوزه انتخابیه مسجد سلیمان. اندیکا، سرخی و هفتکل 85 نفر در پنجره وزارت کشور ثبت نام خود را تکمیل کردند.

112 (معادل هشت درصد) از داوطلبان زن و 1266 (معادل 92 درصد) از داوطلبان نیز مرد هستند. همچنین 70 نفر (پنج درصد) دارای مدرک لیسانس، 1148 نفر (83 درصد) دارای مدرک فوق لیسانس، 135 نفر (10 درصد) دارای مدرک دکترا و 24 نفر (2 درصد) دارای تحصیلات حوزوی هستند.

123 داوطلب (9%) در محدوده سنی 30 تا 35 سال، 262 نفر (19%) در محدوده سنی 35 تا 40 سال، 282 نفر (20%) در محدوده سنی 40 تا 45 سال، 214 نفر (16%) بین 45 تا 50 سال، 231 نفر (17 درصد) بین 50 تا 55 سال، 160 نفر (12 درصد) بین 55 تا 60 سال، 73 نفر (پنج درصد) بین 60 تا 65 سال، 27 نفر (دو درصد) در محدوده سنی 65 تا 70 سال و 6 نفر (کمتر از یک درصد) در محدوده سنی 70 تا 75 سال ثبت نام شده اند.

در نهایت خوزستان 18 کرسی مجلس خواهد داشت و منتخبان آن با اکثریت آرای مردم وارد شورای اسلامی کشور می شوند. این استان همچنین 6 نماینده را به مجلس خبرگان رهبری معرفی می کند.

بازاریابی فضای مجازی برای تنور داغ انتخاباتی

پس از اتمام مرحله نهایی ثبت نام از داوطلبان، مراحل بررسی صلاحیت ها آغاز شد، اما با وجود اینکه هنوز نتایج آن اعلام نشده است، فعالان سیاسی و اجتماعی در فضای مجازی مطالبی را می نویسند و تحلیل های متعددی را برای اطلاع رسانی به شهروندان انجام می دهند. این در حالی است که برخی از کاندیداها با وجود اینکه هنوز گرین کارت خود را دریافت نکرده اند، با انتشار مطالب مختلف در مورد موکلان خود و معرفی و تبلیغ زودهنگام از طریق شناسنامه های ناشناس در فضای مجازی به تبلیغ خود می پردازند.

نمایندگان احزاب مختلف برای عقب نماندن از کاروان، در فضای مجازی در قالب مطالب مختلف، منتخبان خود را که مدتی بود قصد داشتند به مردم معرفی کنند، اعلام می کنند. هدف جلب مشارکت حداکثری مردم برای حضور، از توجه طرفین دور نبوده است.

نخبگان و فرهیختگان، اما با تاکید بر لزوم انجام رقابت سالم و توجه به نهادهای مسئول در برگزاری انتخابات برای جذب حداکثری مردم، بسترسازی برای حضور کاندیداهای مختلف از همه طیف ها و جناح ها به منظور جذب خیرین. مشارکت مردمی خوزستانی ها در انتخابات و حضور پرشور همچون گذشته.

فعالیت احزاب سیاسی، فعالان سیاسی، شخصیت های برجسته اجتماعی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، برگزاری میزگردهای تخصصی، برگزاری محافل شبانه، فعال سازی مراکز مختلف به نمایندگی از جامعه ورزش، معرفی برنامه های داوطلبانه، بازی های نقش های هیئت ها و مذهبی سازمان ها، هر کدام به شیوه خود و بر اشتیاق مردم برای شرکت در انتخابات تأثیر می گذارد.

به گزارش مهر و قطعاً بنا به فرموده امام راحل (ره) «میزان رأی ملت است» باید به این نتیجه رسید که با احترام به زحمات چند هزار نفری که از ابتدای ثبت نام به عنوان اعضای ستاد انتخابات حضور فعال دارند. تا پایان شمارش آرا، اما معمای اصلی این انتخابات حضور و مشارکت مردم است.

صحنه انتخابات همواره مُهر تأیید حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی بوده است و مردمی که همیشه حضور دارند، هر بار با مشارکت حداکثری خود به نوعی با آرمان های ملت بیعت می کنند. جمهوری اسلامی ایران. انقلاب اسلامی ایران و تأیید حقانیت نظام.

اگرچه دشمنان کشور در مقاطع مختلف و حتی مدت ها قبل از انتخابات سعی در دلسردی و کاهش مشارکت مردم داشتند، اما با مشارکت پرشور مردم، این برنامه ها همواره نقش بر آب شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.