افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

وزرای امور خارجه ایران و هند تلفنی گفتگو کردند – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 120619
وزرای امور خارجه ایران و هند تلفنی گفتگو کردند – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

گزارش کردن خبرگزاری بیشترحسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی خود با وزیر امور خارجه هند، وضعیت منطقه و اقدامات جنایتکارانه نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غیرنظامیان در سرزمین های اشغالی فلسطین را مورد بررسی قرار داد. قلمروها وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود […]

گزارش کردن خبرگزاری بیشترحسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی خود با وزیر امور خارجه هند، وضعیت منطقه و اقدامات جنایتکارانه نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غیرنظامیان در سرزمین های اشغالی فلسطین را مورد بررسی قرار داد. قلمروها

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود هند به همراه سایر کشورهای منطقه و جهان در چارچوب برقراری آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه گسترده به فلسطینیان مظلوم ابتکار عمل کند. مردم غزه از اقدامات غیرانسانی نیروها جلوگیری می کنند. اشغالگر مرتکب نسل کشی دسته جمعی، مرتکب جنایات جنگی و مهاجرت اجباری ساکنان این منطقه می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی هشدار داد: تداوم حملات رژیم صهیونیستی اوضاع منطقه و گشودن جبهه های جدید توسط نیروهای مقاومت را پیچیده و در نتیجه افزایش و گسترش درگیری ها در منطقه را به دنبال خواهد داشت.

امیر عبداللهیان همچنین در جریان آخرین وضعیت همکاری مشترک برای راه اندازی پروژه بندر چابهار به همتای هندی خود بر رایزنی های آتی دو کشور در این زمینه و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه هند نیز وضعیت غزه را غم انگیز توصیف کرد و اظهار داشت: این کشور از نزدیک وضعیت منطقه را دنبال می کند و معتقد است با وجود همه اختلاف سلیقه ها باید اقدامات و تلاش های مشترک برای بهبود شرایط انسانی انجام شود. کشور در منطقه غزه و هند آمادگی دارد در چارچوب ابتکارات پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در روند توقف عملیات نظامی و جلوگیری از تشدید و گسترش بحران نقش آفرینی کند.

وزیر امور خارجه هند نیز برخی از مسائل دوجانبه را مطرح کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.