افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
5

کاهش 5 درجه ای دما در جنوب آذربایجان غربی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 120601
کاهش 5 درجه ای دما در جنوب آذربایجان غربی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، اردلان محمدپور افزود: روند کاهش دمای هوا پس از بارندگی های اوایل هفته جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد. وی افزود: در این مدت بیشینه دمای هوا در مهاباد از 22 به 17 درجه سانتیگراد و کمینه دما در اشنویه از هفت به یک درجه، شاهین دژ از هشت به […]

به گزارش خبرگزاری مهر، اردلان محمدپور افزود: روند کاهش دمای هوا پس از بارندگی های اوایل هفته جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در این مدت بیشینه دمای هوا در مهاباد از 22 به 17 درجه سانتیگراد و کمینه دما در اشنویه از هفت به یک درجه، شاهین دژ از هشت به سه درجه، بوکان از هفت به سه درجه، پیرانشهر از هشت درجه افزایش یافت. درجه در چهار درجه سانتیگراد سقوط کردند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با خروج این سامانه بارشی در جنوب آذربایجان غربی تا اواسط هفته جاری جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم خواهد بود.

محمدپور تصریح کرد: شب گذشته پلدشت با بیشینه دمای 22 درجه سانتیگراد گرمترین شهر و تکاب و اشنویه با کمینه دمای یک درجه سانتیگراد سردترین شهرهای آذربایجان غربی بودند. در این مدت دمای هوای مهاباد بین 3 تا 17 درجه سانتیگراد بود.

وی در خصوص بارندگی های پاییزی در مهاباد نیز گفت: در هفته جاری چهار میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شد و تاکنون مجموع بارندگی در مهاباد در سال زراعی جاری به 20 میلی متر رسیده است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال 1335 به عنوان ایستگاه باران سنجی تاسیس شد و از سال 1364 شروع به کار کرد. سینوپتیک (اصلی) به روز می شود و در طول روز و شب (هر ساعت یک بار) آب و هوا به آن اندازه تغییر می کند گرفتن و ثبت می شود.

شهرستان مهاباد علاوه بر این ایستگاه هواشناسی. سینوپتیکهفت فصل بارانی دارد اندازه گیری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.