افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
5

ماکت اظهارات عجیب زنی که خود را صاحب کشور اعلام کرد; پخش این سخنان خلاف امنیت ملی است/ صدا و سیما عذرخواهی کند/ رسانه ملی را جناحی و جریان ساز نکنیم

  • کد خبر : 120482
ماکت اظهارات عجیب زنی که خود را صاحب کشور اعلام کرد;  پخش این سخنان خلاف امنیت ملی است/ صدا و سیما عذرخواهی کند/ رسانه ملی را جناحی و جریان ساز نکنیم

متن نامه سید شهاب الدین طباطبایی به رئیس صدا و سیما به شرح زیر است: به نام خدا آقای دکتر پیمان جبلی رئیس محترم سازمان صدا و سیما سلام یادآور می‌شوید در یکی از برنامه‌های پخش شده توسط رسانه‌ای که قرار بود ملی باشد، یکی از شهروندان با بیان جملاتی از نوع آپارتاید، بر خلاف […]

متن نامه سید شهاب الدین طباطبایی به رئیس صدا و سیما به شرح زیر است:

به نام خدا

آقای دکتر پیمان جبلی

رئیس محترم سازمان صدا و سیما

سلام

یادآور می‌شوید در یکی از برنامه‌های پخش شده توسط رسانه‌ای که قرار بود ملی باشد، یکی از شهروندان با بیان جملاتی از نوع آپارتاید، بر خلاف اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی و بر خلاف تمامی موارد، اظهارات تلخ و تأسف‌آوری کرد. شعارهای اوایل انقلاب بود و کشور را متعلق به کشور کردند. خود و دیگران را حزب الله می دانستند.

کشف هویت زنی که گفت «این مملکت مال حزب الله است»/ چند میلیارد تومبه خرج این حرف شده است/ دختر معصومی دنبال مناظره با فائزه هاشمی بود!

آذری جهرمی: کشور فقط برای حزب الله نیست/ ملت اجازه تهذیب کشور را نمی دهد

تمسخر قابل توجه ابطحی کارشناس صداوسیما: من 2 کلیپ از این خانم منتشر کردم، گوش نده، حیف است، آنها را نمی شناسم، اما مملکت را مال خودشان می دانند و بس!

هرچند این نگاه تنگ نظرانه و ضد امنیت ملی برای اولین بار به گوش نمی رسد، اما پخش چنین سخنانی از صدا و سیما می تواند به این دیدگاه ناگوار مشروعیت بخشد.

همچنین مجموع برنامه های رادیویی و تلویزیونی تاکنون به حدی بوده است که با از دست دادن پایگاه خود در بین شهروندان، بخش زیادی را به رسانه های بیگانه منتقل کرده است. من عمیقاً معتقدم که هیچ نهادی به اندازه صدا و سیما در ایجاد شکاف های اجتماعی غیرمنطقی و ظهور رسانه های خرابکارانه مقصر نبوده و به آن کمک نکرده است.

فراموش نمی کنیم که ریشه اعتراضات سال گذشته و فریاد دختران و پسران ایرانی ناشی از همین دیدگاه خطرناک بود که کل کشور را برای خود و حامیان و همفکران خود می داند و برای بقیه قائل است. شهروندان به عنوان سوژه هایی که حق پیشرفت و رشد و دیده شدن در این کشور را دارند، کشوری ندارند.

جناب عالی می دانم که شما نیز با این گونه دیدگاه های انحصار طلبانه موافق نیستید، هر چند از همه مردم ایران بابت نشر این سخنان بر ضد منافع ملی عذرخواهی می کنم، دستور می دهم آثار مخرب سخنان آپارتایدی این دختران جبران شود و از زنان سرزمینی که سال گذشته این گونه اعتراض کردند و نظر خود را اعلام کردند، از آنها دعوت می کنیم در برنامه ای مشابه نقطه نظرات، نظرات و خواسته های خود را بیان کنند.

امیدوارم در برابر رانت خواران ناسازگار رادیو مقاومت کنند.

سید شهاب الدین طباطبایی

نادای ایرانیان دبیر کل حزب

سید عباس صالحی: رسانه ملی را رسانه حزبی نکنیم

در ادامه سید عباس صالحی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در شبکه اجتماعی نوشت:

مخاطب رسانه ملی جمعیت 85 میلیونی ایران است. فارس، ترک، کرد، بلوچ، ترکمن و…، شیعه، سنی و پیروان مذهبی و همه گروه های اجتماعی دارای حقوق شهروندی در ایران. تقلیل این مخاطبان به یک گروه اجتماعی، هر چقدر هم وسیع و محترم باشد، ناعادلانه است. رسانه ملی را رسانه حزبی نکنیم.

۲۱۹۲۲۰

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.