افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

مصرف گاز ایران معادل 5.5 میلیون بشکه نفت خام است

  • کد خبر : 120211
مصرف گاز ایران معادل 5.5 میلیون بشکه نفت خام است

به گزارش بازار، رضا نوشادی امروز (یکشنبه 23 آبان ماه) در نشست با مدیران عامل شرکت های اکتشاف و تولید کشور در خصوص صدور پروانه اکتشاف و تولید با اشاره به تاریخچه صنعت نفت گفت: ما تا قبل از انقلاب بدون حضور آنها حتی نمی توان یک بشکه نفت تولید کرد.» برای تولید خارجی ها. […]

به گزارش بازار، رضا نوشادی امروز (یکشنبه 23 آبان ماه) در نشست با مدیران عامل شرکت های اکتشاف و تولید کشور در خصوص صدور پروانه اکتشاف و تولید با اشاره به تاریخچه صنعت نفت گفت: ما تا قبل از انقلاب بدون حضور آنها حتی نمی توان یک بشکه نفت تولید کرد.» برای تولید خارجی ها.

پس از پیروزی انقلاب به تدریج توانستیم در جهت خودکفایی گام برداریم و ادامه داد: مهندسی تفصیلی را از دهه 70 شروع کردیم و مطالعات اولیه را ادامه دادیم و اوج تولید ملی را در دهه 80 شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تاکید بر اینکه هم اکنون در حال ساخت ایستگاه های تقویت فشار با بیش از 90 درصد تولید داخلی هستیم، گفت: امروز به دنبال راهکارهای ویژه هستیم و طولانی ترین حفاری افقی کشور را با قطر انجام می دهیم. از 20 اینچ

نوشادی با اشاره به اینکه در سال 1388 و همزمان با اعمال تحریم های شدید علیه صنعت نفت ایران، تولید روزانه گاز 400 میلیون مترمکعب بود، افزود: اکنون تولید روزانه گاز شیرین را به 850 میلیون مترمکعب رسانده ایم. متر”.

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم در چارچوب هر قراردادی منافع ملی را تعریف کنیم، گفت: بزرگترین مانع نفت و گاز در کشور پول و سرمایه است و هر اقدامی که بتواند سرمایه را به سمت صنعت نفت جذب کند خوب است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: شرکت‌های اکتشاف و تولید باید بتوانند با بخش‌های مختلف برای حضور فعال در صنعت نفت مذاکره کنند. اگر شرایط رقابتی ایجاد کنیم، توسعه سریعتر اتفاق می افتد.

نوشادی با اشاره به اینکه ایران را یک کشور نفتی می دانیم در حالی که در کشور ظرفیت تولید روزانه 3 میلیون و 800 هزار بشکه نفت وجود دارد، گفت: ایران یک کشور گازی است، زیرا ارزش حرارتی گاز تولیدی در کشور است. معادل 5 میلیون 500 یعنی هزار بشکه در روز.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.