افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

فوری؛ استخدام این افراد ممنوع شد.

  • کد خبر : 120180
فوری؛  استخدام این افراد ممنوع شد.

طرح ملی تعیین وضعیت استخدامی اتباع افغانستان (سامانه فراگیر استخدام خارجی) در ۱۶ استان کشور از تاریخ ۱۸ اسفند ماه ۱۳۰۱ توسط وزارت کار آغاز شده است که بر اساس این طرح اقامت مجاز این افراد منوط به روشن شدن وضعیت استخدامی آنان و افراد شرکت کننده از مزایای قانونی این طرح برخوردار خواهند شد. […]

طرح ملی تعیین وضعیت استخدامی اتباع افغانستان (سامانه فراگیر استخدام خارجی) در ۱۶ استان کشور از تاریخ ۱۸ اسفند ماه ۱۳۰۱ توسط وزارت کار آغاز شده است که بر اساس این طرح اقامت مجاز این افراد منوط به روشن شدن وضعیت استخدامی آنان و افراد شرکت کننده از مزایای قانونی این طرح برخوردار خواهند شد.

بر اساس ماده 121 قانون کار جمهوری اسلامی ایران، کارفرمایان حقیقی و حقوقی که پس از ثبت نام و تشکیل پرونده الکترونیکی شخصی در سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی، متقاضی استفاده از خدمات اتباع خارجی می باشند، می توانند در سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند. فرم ویزای ورود با حق کار، صدور، تمدید، تمدید یا لغو مجوز کار.

طبق قانون کار، اتباع خارجی که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت یا کارت کار موقت هستند، نمی توانند در کشور کار کنند و در صورت اشتغال، کارفرمای آنها متخلف و مشمول جریمه خواهند شد.

علیرضا نوری باروقی، مدیر حراست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، سوال از کارفرمایان را در خصوص استخدام اتباع خارجی ضروری دانست و افزود: بر اساس ماده ۱۲۸ قانون کار، کارفرمایان موظفند قبل از اقدام، هر قراردادی را که شامل استخدام افراد خارجی باشد منعقد کنید. درخواست نظر از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد امکان اجازه کار اتباع خارجی.

مدیر حراست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه اداره اشتغال اتباع خارجی استان به استعلامات کارفرمایان پاسخ می دهد افزود: کارفرمایان استان تهران می توانند به اداره اشتغال اتباع خارجی مراجعه کنند. شهروندان (به نشانی تهران، خیابان میرزای شیرازی، بین خیابان شهید مطهری و کریمخان زند، کوچه شهید حسین عزیزاللهی، خیابان هشتم، جنب میرزای شیرازی بستان، پلاک 1، واحد تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساختمان اداره میرزای شیرازی، طبقه 1) باید در مورد قدرت ملی پوشان مورد نظر خود مشورت کنند.

بر اساس گزارش اداره کار استان تهران، در اولین روز از این گشت‌ها که در شهرستان‌های پیشوا و بومهن انجام شد، بیش از 30 نفر اتباع خارجی غیرمجاز شناسایی و دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند. و با کارفرمایان متخلف برابر قانون برخورد شد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که یکی از دلایلی که کارفرمایان خارجی ها را به کار می گیرند، اجتناب از پرداخت حق بیمه و هزینه کم نیروی کار خارجی است که منجر به از دست رفتن فرصت های شغلی برای جویندگان کار و کارگران داخلی شده است، اما در این میان می توان به کارفرمایان اشاره کرد که از کمبود آن گلایه دارند. از نیروی کار ایرانی در برخی زمینه های فعالیت و استفاده از نیروی کار خارجی.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.