افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

کرایه تاکسی در روزهای بارانی افزایش نمی یابد

  • کد خبر : 120140
کرایه تاکسی در روزهای بارانی افزایش نمی یابد

به گزارش بازار، مهدی چمران روز یکشنبه 23 آبان ماه در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تشری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر که نماینده شورای شهر در سفر به چین بود گزارشی از سفر امروز به چین ارائه کنید، هرچند نمایندگان اکثر سفرها آن را به […]

به گزارش بازار، مهدی چمران روز یکشنبه 23 آبان ماه در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تشری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر که نماینده شورای شهر در سفر به چین بود گزارشی از سفر امروز به چین ارائه کنید، هرچند نمایندگان اکثر سفرها آن را به صورت مکتوب اعلام می کنند، اما از آنجایی که سفر ایاب و ذهاب بود گزارش جلسه شهردار تهران را دادند و حتی امروز هاشمی هاشمی ارائه می کند. خلاصه گزارش این سفر

وی ادامه داد: امانی امروز گزارشی از یکی از محله های تهران که بازدید کردند ارائه می کند. بخش کوچکی از بحث در پورتال مشترک در زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

به گفته چمران، مجوز فروش قبلا صادر شده و شورا یک فوریت آن را تصویب کرده، کمیسیون برنامه و بودجه موضوع را بررسی کرده و امروز به دادگاه می رود.

وی در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی در روزهای بارانی نیز گفت: به این موضوع رسیدگی کرده ایم و قیمت آن همان قیمتی است که قبلا اعلام شده است، تهران شهر کوچکی نیست، ممکن است در یک قسمت برف ببارد و در قسمت دیگر. مقداری باران می بارد و بعضی جاها خشک است، به همین دلیل نتوانستیم این کار را انجام دهیم». این موضوع را در نظر بگیرید و مشکلاتی پیش بیاید.

چمران درباره تامین اعتبارات لازم برای خریدهای شهرداری گفت: دولت باید 82.5 درصد پول خرید اتوبوس را بپردازد که البته 80 درصد را قبلا پرداخت کرده و مابقی از بودجه تامین می شود.

وی در خصوص ارسال اصلاحیه بودجه به شورا گفت: اصلاحیه باید تا پایان سال بیاید، اما اصلاحیه بودجه به طور معمول به شورا می آید.

سرپرست شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر مفقود شدن پرونده باغبانی در مدیریت شهری گفت: این موضوع را با حضور معاون شهرسازی بررسی می کنیم و نتیجه آن اعلام می شود.

سوده نجفی عضو شورای شهر در جلسه امروز شورای شهر طی یادداشتی اعلام کرد: طبق اعلام مجلس شورای اسلامی در نیمه دوم سال با آلودگی هوا و یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا مواجه هستیم. مرکز تحقیقات، موتور سیکلت هستند.

وی ادامه داد: در بازدیدی که از پلیس راهنمایی و رانندگی داشتم اعلام شد که 5 میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می کنند و بر اساس گزارش مدیرکل معاینه فنی استان تهران تنها 300 تا 400 موتورسیکلت برای معاینه فنی می آیند و این میزان است. یک فاجعه. در این راستا از ستاد معاینه فنی و پلیس راهنمایی و رانندگی برای ساماندهی موتورسیکلت های آلاینده بر اساس ماده 6 قانون هوای پاک، همکاری و هماهنگی می خواهم.

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: البته طرح انضباط شهری از هفته گذشته آغاز شده و از پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری در این زمینه تشکر می کنم اما این اقدامات کافی نیست و موتورسیکلت ها باید ساماندهی شوند.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر، مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر در یادداشتی پیش از دستور خود اظهار داشت: تاریخچه ترافیک شهر تهران بی حد و حصر و دردناک شده است، همچنین برای رسیدن به آن باید ساعت ها در ترافیک بمانیم. به جلسات و کار ما.»

وی با بیان اینکه ترافیک به عوامل مختلفی از جمله کوتاه شدن روز مرتبط است، گفت: سفرهای دانشجویی نیز در نیمه دوم سال افزایش می یابد.

به گفته پیرهادی، خاموش نشدن امکانات هوشمند مانند چراغ ها و دوربین ها از جمله بی انضباطی های ترافیکی است.

وی به ورود خودروهای پلاک شهری به محدوده طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: این افراد به دلیل اینکه ارتباط سیستمی بین تهران و شهرشان وجود ندارد جریمه نمی شوند، پلاک شهری بدون پرداخت هزینه در این محدوده تردد می کند.طرح ترافیک نرخ می دهد و این باعث ترافیک می شود.

این نماینده شورا گفت: نیروی انتظامی در تلاش است اما متاسفانه خلأ وجود دارد و باید برنامه ریزی معقولی انجام شود.

وی گفت: وقتی در سطح شهر تردد می کنیم احساس می کنیم ترافیک متولی ندارد، واقعا چه کسی باید مشکل ترافیک را حل کند، از متولیان امر تقاضا دارم در این زمینه دخالت کنند.

پیرهادی در ادامه گفت: بدون شک تا چند روز دیگر عقبگرد زمانی خواهیم داشت که سلامت شهروندان را به خطر می اندازد و باید برای رفع این مشکل تدابیری اندیشیده شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.