افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

احتمال افزایش قاچاق و تخریب آثار تاریخی در غزه

  • کد خبر : 120062
احتمال افزایش قاچاق و تخریب آثار تاریخی در غزه

شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) با ابراز نگرانی عمیق از ادامه خشونت علیه غیرنظامیان ساکن غزه، نسبت به کنار گذاشتن حفاظت از اموال فرهنگی و افزایش احتمالی قاچاق و تخریب اشیاء فرهنگی و تاریخی در این منطقه هشدار داد و بر آتش بس فوری به گزارش ایسنا، وی در بیانیه ای که ایکوم منتشر […]

شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) با ابراز نگرانی عمیق از ادامه خشونت علیه غیرنظامیان ساکن غزه، نسبت به کنار گذاشتن حفاظت از اموال فرهنگی و افزایش احتمالی قاچاق و تخریب اشیاء فرهنگی و تاریخی در این منطقه هشدار داد و بر آتش بس فوری

به گزارش ایسنا، وی در بیانیه ای که ایکوم منتشر کرد، با ابراز تاسف از پیامدهای انسانی قابل توجه درگیری های هفته های اخیر، به کسانی که خانواده، دوستان و جامعه خود را در این درگیری ها از دست دادند، تسلیت گفت.

شورای بین‌المللی موزه‌ها همچنین اعلام کرد که به حفظ میراث فرهنگی متعهد است و به همه طرف‌ها یادآوری می‌کند که به قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله کنوانسیون ۱۹۵۴ لاهه برای حفاظت از اموال فرهنگی در صورت درگیری‌های مسلحانه و دو پروتکل آن احترام بگذارند.

ایکوم همچنین نسبت به افزایش احتمالی قاچاق و تخریب اموال فرهنگی به دلیل درگیری در مناطق آسیب دیده هشدار داد و تعهدات حقوقی بین المللی برای جلوگیری از واردات، صادرات و انتقال غیرقانونی اموال فرهنگی مانند کنوانسیون یونسکو 1970 و UNITDROIT 1995 را یادآور شد. قرارداد.

شورای بین‌المللی موزه‌ها همچنین تاکید کرد که امیدوار است آتش‌بس فوری با رعایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه و به منظور جلوگیری از تلفات بیشتر جان انسان‌ها و حفاظت از میراث فرهنگی، که برای بشریت جمعی ما ضروری است، و تعهد آن به اصول صلح ، تفاهم متقابل و از طریق حفظ و حراست از میراث فرهنگی اعلام وحدت می کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.