افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

آخرین وضعیت پرونده آتش سوزی مهیب کمپ ترک اعتیاد لنگرود + فیلم و عکس

  • کد خبر : 119952
آخرین وضعیت پرونده آتش سوزی مهیب کمپ ترک اعتیاد لنگرود + فیلم و عکس

به گزارش رکنا، احمد وحیدی با حضور در بیمارستان. تصادفات سوختگی استان رشت تصریح کرد: درباره علت این حادثه نظرات مختلفی وجود دارد. در این خصوص پرونده ای تشکیل و یکی دو نفر دستگیر شده اند تا مقصر یا عوامل این حادثه ناگوار مشخص شود. همه مسئولان استان گیلان در حال بررسی دقیق این موضوع […]

به گزارش رکنا، احمد وحیدی با حضور در بیمارستان. تصادفات سوختگی استان رشت تصریح کرد: درباره علت این حادثه نظرات مختلفی وجود دارد. در این خصوص پرونده ای تشکیل و یکی دو نفر دستگیر شده اند تا مقصر یا عوامل این حادثه ناگوار مشخص شود. همه مسئولان استان گیلان در حال بررسی دقیق این موضوع هستند.

وی ادامه داد: بر اساس تصاویر دوربین های مداربسته و گزارش های منتشر شده، آتش در یک نقطه شروع می شود، سپس به سرعت توسعه می یابد و با توجه به ساختار ساختمان، آتش به سرعت گسترش می یابد. اما این موارد بر اساس اطلاعات اولیه بوده و پلیس و متولیان موضوع در حال بررسی و ارزیابی های لازم در خصوص وقوع این حادثه هستند.

وزیر کشور ادامه داد: متاسفانه در آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود 32 نفر جان خود را از دست دادند و مسئولان در حال شناسایی متوفیان برای تحویل اجساد به خانواده هایشان هستند. 2 نفر از 17 مصدوم این حادثه به صورت سرپایی مداوا و 15 نفر برای مداوا به بیمارستان رشت منتقل شدند. آنها در بخش مراقبت های ویژه هستند. وحیدی بیان کرد: دستگاه های مربوطه در تلاش هستند تا دردی از جان بازماندگان کم کنند و از سوی دیگر در صورت مشاهده تخلف یا سهل انگاری توسط دادسرا با آن برخورد می شود.

وزیر کشور همچنین تدابیر امنیتی در کمپ ها را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مدیریت کمپ ترک اعتیاد لنگرود بر عهده بخش خصوصی بود. باید در چارچوب به این کمپ ها اطلاع رسانی شود رفاه کار کند و به صورت دوره ای مورد بازرسی قرار گیرد. گفته می شود که این کمپ بیش از ظرفیت بازدیدکنندگان خود است که به آن نیز پرداخته می شود.

وی در پایان با تسلیت به خانواده های داغدار این سانحه گفت: در این گونه کمپ ها باید تمامی نکات ایمنی رعایت و به طور کامل اجرا شود چرا که آنها افراد مورد اعتمادی هستند که برای درمان به این مکان ها مراجعه می کنند و پس از آن به آغوش خانواده باز می گردند. بهبود. محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان نیز گفت: با اقدامات درمانی انجام شده در این زمان، وضعیت جسمی ۱۵ مصدوم حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود مساعد و وضعیت آنها مساعد است. از همه آنها مطلوب است.”

وی با اشاره به مصدومیت 10 تا 60 درصدی سوختگی ها گفت: نیمی از آنها تا دو یا سه روز آینده از بیمارستان ترخیص می شوند.

اعلام عزای عمومی در لنگرود

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و اسدالله عباسی استاندار با صدور پیامی با خانواده های داغدار و مردم شهرستان لنگرود ابراز همدردی و تسلیت گفتند و در این شهرستان عزای عمومی اعلام کردند. .

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، شهریار فیروزان نیز از دستگیری رئیس مرکز ترک اعتیاد لنگرود به دستور رئیس کل دادگستری این استان خبر داد. همچنین تعدادی از مقصران احتمالی نیز دستگیر شدند تا علت حادثه به طور دقیق مشخص شود.

پوشش بیمه ای حادثه دیدگان

کیوان مرتضوی مدیر کل تامین اجتماعی گیلان نیز از سرپرست تامین اجتماعی لنگرود خواستار پیگیری و بررسی سریع موضوع برای شناسایی متوفیان و مصدومان تحت پوشش این سازمان جهت انجام تعهدات نسبت به بازماندگان و انجام آن شد. سایر خدمات و ارائه تامین اجتماعی گیلان برای حمایت های لازم و پوشش های قانونی به ذی نفعان اطلاع داد.

ساعت 5 صبح روز جمعه کمپ مواد مخدر “گام اول رهایی” واقع در شهرستان لنگرود ویژه معتادان متجاهر دچار حریق شد و 32 نفر جان باختند و 17 نفر مجروح شدند. این کمپ در گذشته مدرسه بوده اما چند سالی است که به عنوان کمپ مورد استفاده قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.