افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

کویر ورزنه; سرزمین تپه های شنی اصفهان

  • کد خبر : 119814
کویر ورزنه;  سرزمین تپه های شنی اصفهان

استان اصفهان یکی از جواهرات فرهنگی و طبیعی ایران است. برای هر گردشگری که عاشق جاذبه های تاریخی است و می خواهد به گشت و گذار در طبیعت بپردازد، دیدنی های اصفهان بهترین مقصد برای اوست. یکی از این جاذبه‌ها کویر ورزنه است که با ترکیب توده‌های ماسه‌ای چشمگیر و زیبایی‌های طبیعی بکر، در نیمه […]

استان اصفهان یکی از جواهرات فرهنگی و طبیعی ایران است. برای هر گردشگری که عاشق جاذبه های تاریخی است و می خواهد به گشت و گذار در طبیعت بپردازد، دیدنی های اصفهان بهترین مقصد برای اوست. یکی از این جاذبه‌ها کویر ورزنه است که با ترکیب توده‌های ماسه‌ای چشمگیر و زیبایی‌های طبیعی بکر، در نیمه دوم هر سال مسافران کویری را به اصفهان می‌کشاند. در این مقاله از مجله گردشگری اسمارتک نیوز قصد دارم شما را با کویر ورزنه آشنا کنم، پس اگر دوست دارید در کویر سفر کنید، این مکان را به لیست خود اضافه کنید.

کویر ورزنه کجاست؟

کویر ورزنه در استان اصفهان و جنوب غربی شهر اصفهان قرار دارد.

جاذبه های کویر ورزنه چیست؟

تپه‌های ماسه، درختان کویر، آسمان شب و مناظر عکاسی از جاذبه‌های کویر ورزنه است.

جاذبه های اطراف کویر ورزنه چیست؟

می توانید وارد شهر اصفهان شوید و از دیدنی های اصفهان دیدن کنید.

کویر ورزنه کجاست؟

کویر ورزنه یکی از کویرهای گرم و خشک استان اصفهان است. این منطقه به دلیل ویژگی های طبیعی خود مورد توجه گردشگران و دوستداران کویر بوده است. کویر ورزنه به عنوان گوهری پنهان در قلب ایران شناخته می شود.

موقعیت کویر ورزنه در نقشه گوگل

کویر ورزنه

عکس از: سایت Westend

بهترین راه دسترسی به کویر ورزنه

از شهر اصفهان به سمت جنوب غربی حرکت کنید. بهترین مسیر اصفهان به کویر ورزنه، جاده های استانی است. با استفاده از نقشه می توانید به راحتی به مقصد برسید. برای دسترسی به کویر ورزنه معمولا از جاده هایی مانند اصفهان به نایین (استانی) یا اصفهان به یزد استفاده می شود.

جاذبه های کویر ورزنه

قبل از رفتن به کویر ورزنه، ببینید چه چیزی در انتظار شماست.

توده های ماسه

یکی از جاذبه های کویر ورزنه، توده های بکر و طویل شنی آن است. این توده ها در اثر بادهای شدیدی که از منطقه می گذرد و مناظری را به وجود می آورند که با دیدن آنها قطعاً نمی توانید به این راحتی چشم از آنها بردارید و همچنین می توانید عکس های هنری و زیبایی بگیرید. . گرد و غبار روی این تپه های شنی می رقصد و آسمان آبی آن ها را بی نهایت زیبا کرده است.

کویر ورزنهکویر ورزنه

عکس از: وب سایت WorldWideBrice

درختان بیابانی

اگرچه شرایط کویر ورزنه خشک و خشن است، اما درختان کویری در کویر ورزنه وجود دارد. این درختان با وجود کمبود آب بسیار مقاوم هستند و زیبایی خاصی به چشم انداز کویر می بخشند. البته تعداد این درختان زیاد نیست.

نمای طلایی غروب خورشید

غروب خورشید در کویر ورزنه یکی از زیباترین مناظر طبیعت است. خورشید در افق غروب می کند و نور خود را بر تپه های شنی می اندازد، منظره ای که قطعا به عنوان یکی از جاهای دیدنی اصفهان شناخته می شود.

کویر ورزنهکویر ورزنه

عکس از: سایت Tripadvisor

کویر نوردی در کویر ورزنه

کویر ورزنه به عنوان مقصدی معتبر برای علاقه مندان به کویرگردی شناخته می شود. این منطقه فرصتی عالی برای تجربه ماجراجویی در کویر فراهم می کند. گردشگران می‌توانند با فعالیت‌هایی مانند سفر در تپه‌های شنی، ماجراجویی‌های دوچرخه‌سواری در صحرا و حتی سواری خارج از جاده برای چندین ساعت، شلوغی و شلوغی جهان را فراموش کنند.

مکان های گردشگری اصفهان در نزدیکی کویر ورزنه

حالا که به کویر ورزنه رفته اید، حیف است از مکان های گردشگری اصفهان دیدن نکنید.

اصفهان

به محض ورود به شهر اصفهان، لیست بلندبالایی از جاذبه های گردشگری اصفهان در انتظار بازدید شماست. اگر وقت دارید می توانید روزها به اصفهان سفر کنید و باز هم این لیست را تمام نکنید.

کویر ورزنه کویر ورزنه

عکس از: وب سایت مداین پروجکت

مسجد جامع اصفهان

مسجد جامع اصفهان به دلیل طراحی خارق العاده و کاشی کاری های زیبای خود شهرت دارد و یکی از مهم ترین اماکن مذهبی اصفهان است.

پابلو خواجو

پل خواجو یکی از برجسته ترین آثار معماری باستانی اصفهان است که بر روی رودخانه زاینده رود واقع شده است. این پل مورد علاقه بسیاری از گردشگران است و مکانی جذاب برای بازدید و عکاسی است.

چک لیست سفر به کویر را فراموش نکنید.

قبل از شروع سفر به کویر ورزنه، خود را به خوبی آماده کنید تا سفرتان با یک اتفاق تلخ خراب نشود.

کویر ورزنهکویر ورزنه

عکس از: وب سایت فایننشال تریبون

با ماشین شخصی به کویر ورزنه سفر کنید.

اگر قصد دارید با ماشین شخصی خود به بیابان بروید، حتما وضعیت لاستیک خودرو را بررسی کنید زیرا حرکت خودرو در شن ها دشوارتر است و ممکن است خودرو گیر کند. بنابراین، مطمئن شوید که لاستیک های خودروی خود سالم و تازه هستند.

همچنین با باک پر به بیابان بروید زیرا ممکن است رانندگی شما در بیابان کمی طول بکشد یا در قسمتی از درایو اشتباه کنید و سوخت خودرو تمام شود.

برنامه های روتر

قبل از رفتن به کویر ورزنه، مطمئن شوید که تلفن همراه خود را کامل شارژ کرده اید و برنامه های ناوبری دارید تا اگر جایی گم شدید بتوانید راه خود را پیدا کنید. همچنین می توانید مسیری که طی کرده اید را روی نقشه علامت گذاری کنید تا در هنگام بازگشت مشکلی نداشته باشید. بهتر است وسایلی مانند پاوربانک یا شارژر فندکی را با خود حمل کنید.

کویر ورزنهکویر ورزنه

عکس از: سایت ویکی پدیا

غذا و نوشیدنی

آب کافی برای همه کسانی که با شما پیاده روی می کنند همراه داشته باشید. همچنین مقداری تنقلات کوچک و پرانرژی را در کیف خود قرار دهید تا بار شما سبک شود و با غذا احساس راحتی کنید.

تیم کویر

قبل از رفتن به کویر، پیش‌بینی آب و هوا را بررسی کنید تا بدانید در طول سفرتان هوا چگونه خواهد بود. همچنین علاوه بر لباس گرم، لباس هایی مانند لباس های نخی و خنک، ضد آفتاب، کلاه آفتابی، عینک آفتابی، کفش مناسب و … به همراه داشته باشید.

به شما پیشنهاد می کنم وسایلی مانند دستمال کاغذی، دستمال مرطوب، کمک های اولیه و کیسه های زباله همراه داشته باشید.

از سفرتان به کویر بگویید

قبل از هر چیز پیشنهاد می کنیم یک راهنمای تور محلی همراه خود داشته باشید یا حداقل از فردی که آن مکان را به خوبی می شناسد اطلاعات کسب کنید تا با خیال راحت تر سفر کنید. بعد از اینکه از این سفر به کویر ورزنه لذت بردید و عکس های خوبی گرفتید حتما در قسمت نظرات به ما و سایر کاربران بگویید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.