افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
12

نشانه هایی که درمان PAH شما کارساز نیست

  • کد خبر : 11947
نشانه هایی که درمان PAH شما کارساز نیست

فشار خون شریانی ریوی (PAH) نوعی فشار خون ریوی است که باعث ضخیم شدن و باریک شدن شریان های کوچک ریه می شود. این می تواند منجر به فشار خون بالا در ریه های شما شود. در حالی که هیچ درمانی برای PAH وجود ندارد، گزینه های درمانی زیادی وجود دارد که می تواند به […]


فشار خون شریانی ریوی (PAH) نوعی فشار خون ریوی است که باعث ضخیم شدن و باریک شدن شریان های کوچک ریه می شود. این می تواند منجر به فشار خون بالا در ریه های شما شود.

در حالی که هیچ درمانی برای PAH وجود ندارد، گزینه های درمانی زیادی وجود دارد که می تواند به کنترل علائم شما کمک کند. همکاری نزدیک با پزشک برای اطمینان از اینکه درمان PAH شما همچنان موثر است، مهم است.

ریچارد ان. چانیک، MD، متخصص ریه در UCLA می‌گوید: «درمان‌ها از دارو گرفته تا پیوند را شامل می‌شود. برنامه درمانی شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

وازودیلاتورها گشادکننده های رگ های خونی که گشادکننده عروق نامیده می شوند، به آرامش و باز شدن رگ های خونی باریک شما کمک می کنند تا به جریان خون کمک کنند. پزشک شما ممکن است از طریق انفوزیون داخل وریدی (IV)، زیر پوست، به صورت قرص یا از طریق استنشاق به شما درمان بدهد. با استنشاق، دارو را از طریق دستگاهی به نام نبولایزر تنفس خواهید کرد.

داروهای ضد انعقاد. این داروها می توانند از لخته شدن خون جلوگیری کنند. رایج ترین شکل آن وارفارین (Coumadin, Jantoven) است.

دیورتیک ها اینها “قرص های آب” هستند که به خلاص شدن از شر مایعات اضافی در بدن شما کمک می کنند.

دیگوکسین. این دارو می تواند به کاهش علائم، تقویت انقباضات ماهیچه قلب و کاهش ضربان قلب کمک کند.

اکسیژن درمانی با این روش درمانی، هوایی را استنشاق خواهید کرد که غلظت اکسیژن بالاتری نسبت به هوای معمولی دارد.

عمل جراحي. در برخی موارد ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. انواع مختلفی از جمله اندارترکتومی ریه، آنژیوپلاستی ریه با بالون، سپتوستومی دهلیزی و پیوند وجود دارد.

درمان های دیگری نیز وجود دارد که کمتر برای PAH استفاده می شود.

ما این لیست بزرگ از داروهای بالقوه را داریم که می توانیم از بین آنها انتخاب کنیم. چانیک می‌گوید که چه داروهایی را انتخاب می‌کنیم و چگونه از آنها استفاده می‌کنیم، موضوع بسیار مهمی است.

هدف اصلی درمان کاهش علائم و کند کردن پیشرفت بیماری شما است. اگر به نظر می رسد PAH شما در حال بدتر شدن است، ممکن است لازم باشد گزینه های درمانی جدیدی را بررسی کنید.

چگونه می توانید تشخیص دهید که آیا درمان PAH شما موثر است؟

«این که در روز اول چگونه هستید مهم نیست. چانیک می‌گوید، این واقعاً نحوه واکنش شما به درمان‌ها است که تعیین می‌کند چگونه درازمدت انجام خواهید داد. چند راه مختلف برای اندازه گیری موفقیت درمان PAH وجود دارد:



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=11947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.