افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

سیر تحولات بازار ملک در تهران رشد قیمت مسکن در مهرماه

  • کد خبر : 119372
سیر تحولات بازار ملک در تهران رشد قیمت مسکن در مهرماه

به گزارش بازار، تغییرات قیمت در بازار املاک تهران حکایت از روند متفاوت طی سه ماهه اول و دوم سال جاری دارد. از این حیث در سه ماهه اول سال جاری متاثر از نوسانات قیمتی در بازار سایر دارایی ها به ویژه نرخ ارز در بازار غیررسمی، سکه طلای جدید و خودرو، میانگین قیمت یک […]

به گزارش بازار، تغییرات قیمت در بازار املاک تهران حکایت از روند متفاوت طی سه ماهه اول و دوم سال جاری دارد. از این حیث در سه ماهه اول سال جاری متاثر از نوسانات قیمتی در بازار سایر دارایی ها به ویژه نرخ ارز در بازار غیررسمی، سکه طلای جدید و خودرو، میانگین قیمت یک مترمربع واحد مسکونی معامله در تهران رشد ماهانه مثبتی را تجربه کرد.

به طور کلی در خصوص توسعه بازار املاک تهران در بهار 1402 می توان گفت که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی رشد متوسط ​​و در عین حال کاهش قابل توجهی داشته است. . حجم معاملات یکی از ویژگی های بازار املاک تهران در این فصل بود.

اما از تیرماه امسال با برقراری ثبات در بازار ارز و اقدامات موثر برای افزایش عرضه مسکن، فشارهای تورمی در بازار مسکن کاهش یافت که نشان از بازگشت آرامش نسبی به این بازار دارد. مجموع این عوامل باعث شد تا در سه ماهه تابستان شاهد رشد منفی ماهانه میانگین قیمت هر متر مربع یک واحد مسکونی در بازار شهر تهران باشیم. بنابراین رشد مذکور در ماه های تیر، مرداد و شهریور به ترتیب معادل 2.2-، 1.0- و 0.6- درصد بوده است.

لازم به توضیح است که بر اساس آخرین آمارهای موجود در مهر ماه سال 1402 متوسط ​​قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در بازار شهر تهران پس از تجربه رشد منفی برای سه ماه متوالی، مجدداً با رشد مثبت مواجه شده است. ، حتی اگر کوچک باشد؛ در عین حال حجم معاملات در بازار مسکن در این ماه نسبت به شهریورماه 20 درصد افزایش داشته است.

لازم به ذکر است که گزارش توسعه بازار املاک و مستغلات تهران از دی ماه 1401 تا مهر 1402 در سایت بانک مرکزی به روز شده است.

برای مشاهده گزارش کامل از توسعه بازار املاک تهران اینجا کلیک کنید روی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.