افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

شاهکار این تابلو پس از چندین دهه به حراج گذاشته می شود

  • کد خبر : 119352
شاهکار این تابلو پس از چندین دهه به حراج گذاشته می شود

یکی از نقاشی‌هایی که کلود مونه، استاد سبک امپرسیونیست فرانسوی خلق کرده و از سال 1948 در مجموعه‌های هنری خصوصی یافت می‌شود، در ماه می امسال 3 میلیون یورو معادل 3.22 میلیون دلار قیمت دارد. در حراجی در پاریس این نقاشی منظره به نام “Les Saules, Giverny” توسط این هنرمند در سال 1886 در حالی […]

یکی از نقاشی‌هایی که کلود مونه، استاد سبک امپرسیونیست فرانسوی خلق کرده و از سال 1948 در مجموعه‌های هنری خصوصی یافت می‌شود، در ماه می امسال 3 میلیون یورو معادل 3.22 میلیون دلار قیمت دارد. در حراجی در پاریس

این نقاشی منظره به نام “Les Saules, Giverny” توسط این هنرمند در سال 1886 در حالی که در بازار هنر فرانسه ارائه شده بود خلق شد. در سال های اخیر، نقاشی های این هنرمند در بازار هنر فرانسه بسیار نادر است.

این تابلو یکی از ده‌ها اثر هنری است که در حراج هنر امپرسیونیست و مدرن «آدر» در 24 نوامبر به حراج گذاشته می‌شود.

به گفته مسئولان این حراج، نقاشی های «کلود مونه» با این ابعاد و مضامین دیگر در خانواده های فرانسوی وجود ندارد. بیشتر این نوع نقاشی ها در موزه های بزرگ یا مجموعه های خارجی نگهداری می شوند و حضور آنها در فرانسه نادر است.

این نقاشی رنگ روغن اثر «مونه» که روی سرخابی با ابعاد ۷۳×۹۲ سانتی متر کشیده شده است، متعلق به یک خانواده یهودی است و در آپارتمانی واقع در پاریس نگهداری می شد. پدربزرگ این خانواده در سال 1948 تابلوی “Willows, Giverny” را در یک گالری هنری واقع در “نیس” خریداری کرد و از آن زمان این نقاشی در مجموعه خانوادگی باقی مانده است.

اگرچه «Willows, Giorni» به اندازه کلکسیون نیلوفرهای آبی که گاه 100 میلیون یورو ارزش دارد شهرت ندارد، اما همچنان نمونه ای از سبک خاص این هنرمند است.

به گفته کارشناسان، قلم موهای خارق العاده و سبک خاص مونه در به تصویر کشیدن نور در این تابلو مشهود است.

مونه از سال 1883 تا زمان مرگش 43 سال بعد در شهر ژیورنی در فرانسه زندگی کرد. در این شهر بود که “مونه” در محاصره زیبایی بود. در مرکز باغ روشن خانه هنرمند حوض مصنوعی با گل تزئین شده بود. این تالاب به سرعت به یکی از موضوعات مورد علاقه مونه تبدیل شد و نیلوفرهای آبی موجود در آن در بسیاری از نقاشی های مونه دیده می شود.

همزمان با «درختان بید، گیورنی»، حراج «آدر» یکی از نقاشی‌های «ماری کاسات» نقاش آمریکایی به نام «پرتره دختر جوان با کلاه سفید» را با ارزش تخمینی به حراج می‌گذارد. 800000 تا 1.2 میلیون یورو.

«Willows, Giornay» به زودی به حراج گذاشته می شود، در حالی که یکی از نقاشی های مجموعه معروف و محبوب «نیلوفرهای آبی» اثر کلود مونه به نام «برکه لیلی آب» (1917-1919) در حراج آثار هنری به حراج گذاشته می شود. قرن بیستم و در ماه نوامبر در حراج کریستی با ارزش تقریبی 65 میلیون دلار ارائه می شود.

رکورد گران ترین اثر هنری فروخته شده توسط “مونه” زمانی ثبت شد که یکی از نقاشی های مجموعه “دسته علف خشک” به قیمت 110.7 میلیون دلار در ماه مه 2019 فروخته شد. در آن زمان بود که کارشناسان ارزش تقریبی این تابلو را تخمین زدند. 55 میلیون تومان در آن سال با فروش این تابلو، رکورد گران ترین اثر فروخته شده در سبک امپرسیونیست شکسته شد.

«کلود مونه» یکی از مشهورترین هنرمندان جهان است. آثار او مظهر جنبش مردمی «امپرسیونیسم» است. «امپرسیونیسم» در حدود سال 1860 در محیط شهری و صنعتی پاریس شکل گرفت. نقاشان امپرسیونیستی مانند “مونه” بر ثبت لحظات زودگذر تمرکز کردند. این گروه از نقاشان تلاش می کردند تا تغییرات نور و رنگ را در زمان ها و آب و هوای مختلف نشان دهند. در واقع هدف ثبت یک لحظه خاص بود. با در نظر گرفتن همه این ویژگی ها، مجموعه «نیلوفرهای آبی» این هنرمند شاهکار امپرسیونیسم به حساب می آید. مجموعه «نیلوفرهای آبی» مونه بزرگترین مجموعه این هنرمند است.

۵۷۵۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.