افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

این غذای واقعی و ارزان را فقط با ترشی میل کنید

  • کد خبر : 119120
این غذای واقعی و ارزان را فقط با ترشی میل کنید

۱۳۶۸۸۹۸ 13 نوامبر 1402 – 06:54 یرالما یومورتا یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که با طعم های مختلف تهیه می شود. بهترین ها: یرالما یومورتا یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که با طعم های مختلف تهیه می شود. این غذای خوشمزه در اصل متعلق به شهر تبریز […]





۱۳۶۸۸۹۸


13 نوامبر 1402 – 06:54

یرالما یومورتا یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که با طعم های مختلف تهیه می شود.

بهترین ها: یرالما یومورتا یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که با طعم های مختلف تهیه می شود. این غذای خوشمزه در اصل متعلق به شهر تبریز است و در گویش تبریزی یرالما یومورتا نامیده می شود. این غذای لذیذ را در زبان فارسی با نام سیب زمینی و تخم مرغ می شناسیم.

یکی از غذاهای سنتی، سیب زمینی و تخم مرغ آب پز است که اگر با ترشی، گلپر و نان تازه همراه شود، بدون شک یک غذای شاهانه است.

البته طرز پخت و تزیین این غذا بسیار متفاوت است و به روش خاصی طبخ می شود، سیب زمینی و تخم مرغ را در آب جوش می پزیم اما یرالما یومورتا روی سنگ پخته می شود و به همین دلیل طعم لذیذتری دارد. . جالب است بدانید که این غذا یکی از غذاهای پرطرفدار در شهر تبریز محسوب می شود، برای دیدن این آموزش آشپزی تبریزی در سایت اسمارتک نیوز همراه باشید.

این غذای واقعی و ارزان را فقط با ترشی میل کنید

مواد لازم برای 2 نفر

بابا 3 عدد متوسط

تخم مرغ؛ 3 عدد

گشنیز تازه؛ 200 گرم

یک پیاز؛ 1 قطعه بزرگ

نان لواش؛ در مقادیر کافی

کره؛ 50 گرم

نان سنگک; 3 ضربه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

مرحله اول

برای تهیه سبک یرالما یومورتا تبریزی ابتدا سنگ نان را از نانوایی سنگک محل تهیه می کنیم و در قابلمه مسی می گذاریم. بعد سیب زمینی ها را با کفگیر تمیز کرده و آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

سپس همان پوست را روی سنگ های داخل قابلمه می گذاریم و درب قابلمه را می گذاریم. بعد قابلمه را روی حرارت خیلی ملایم می گذاریم تا به مرور زمان سنگ ها داغ شود و سیب زمینی ها بپزند.

این غذای واقعی و ارزان را فقط با ترشی میل کنیداین غذای واقعی و ارزان را فقط با ترشی میل کنید

سطح سوم

در این مرحله تخم مرغ ها را در کیسه ای ریخته و گره می زنیم سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت می گذاریم. بعد کیسه حاوی تخم مرغ ها را داخل آن قرار می دهیم.

مرحله چهارم

سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه اجازه می دهیم کاملا بپزند. بعد گشنیزها را تمیز کرده و می شوییم و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود و سپس روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پیاز را هم پوست گرفته و می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت خلال های ضخیم و نازک خرد می کنیم و با جعفری مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. بعد از پختن سیب زمینی فر.

این غذای واقعی و ارزان را فقط با ترشی میل کنیداین غذای واقعی و مقرون به صرفه را فقط با ترشی میل کنید

مرحله ششم

با چاقو سیب ها را داخل زیره فرو می کنیم، اگر به راحتی فرو برود یعنی کاملا پخته شده اند. سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم و می گذاریم خنک شوند. سپس تخم مرغ ها را هم چک می کنیم.

مرحله هفتم

اگر تخم‌مرغ‌ها هم پخته بودند، پوست آن‌ها را جدا می‌کنیم، سپس نان لواش را روی سطح کار گذاشته و از لبه تا وسط نان کمی تا می‌کنیم و ابتدا یکی از سیب‌زمینی‌های پخته شده را وسط می‌گذاریم. . او

مرحله هشتم

سپس سیب زمینی را از وسط نصف می کنیم و هر نصف را با دستی یا پشت قاشق می زنیم تا سیب زمینی داخل نان خرد شود و بعد به طور یکنواخت روی نان پخش می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله با چاقو کمی کره برش میزنیم و به صورت عمودی روی نان پخش میکنیم و بعد 1 عدد تخم مرغ را با چاقو برش میزنیم و روی نان میمالیم و مخلوط پیاز و جعفری خرد شده را هم اضافه میکنیم. . در مورد مواد تشکیل دهنده

مرحله دهم

حالا در صورت تمایل مقداری نمک و فلفل سیاه روی مواد بپاشید و نان را در لوله جمع کنید و در کیسه فریزر یا کاغذ بپیچید. در پایان یرالما یومورتا را گرم سرو کردیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.