افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

این پول شهرداری برکت ندارد

  • کد خبر : 119032
این پول شهرداری برکت ندارد

«مهدی عباسی» رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگویی با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه شورا شهرداری تهران حق اخذ عوارض از شهروندانی که قصد نوسازی منازل خود را دارند را ندارد. وی برای جمع آوری پلاک بافت های فرسوده تصریح کرد: در دوره کنونی مدیریت شهری مقرر شد […]

«مهدی عباسی» رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگویی با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه شورا شهرداری تهران حق اخذ عوارض از شهروندانی که قصد نوسازی منازل خود را دارند را ندارد. وی برای جمع آوری پلاک بافت های فرسوده تصریح کرد: در دوره کنونی مدیریت شهری مقرر شد مشوق هایی به شهروندان برای ترغیب مردم به نوسازی بافت های فرسوده ارائه شود که یکی از آن ها تخفیف و بخشش ساخت و ساز بود. بارهای وارد بر سازه های فرسوده

وی افزود: ساکنان بافت های فرسوده اغلب جزو اقشار کم درآمد هستند که توانایی مالی برای نوسازی منازل خود را ندارند. به همین دلیل شورای ششم یک کف تراکم الحاقی برای مقاوم سازی ساختمان های مسکونی در این بافت ها تصویب کرد و همچنین پاداش و بخشودگی حق ساخت پلاک های جمعی در محدوده مصوب بافت فرسوده را تصویب کرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس مصوبه شورا که برای تسریع در احیای بافت‌های فرسوده پایتخت و حمایت از افزایش تولید ساختمان‌های جدید در محدوده مصوب این بافت‌ها به تصویب رسید، شهرداری باید مجموع را بدهد. بخشودگی عوارض و تخفیف پلاک های دسته جمعی 150 متری و بیشتر را 100 درصد در نظر بگیرید و برای پلاک های دسته جمعی 100 تا 150 متر 80 درصد تخفیف بدهید.

عباسی در ادامه خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که شهرداری تهران در حال حاضر این تخفیف‌ها را اعمال نمی‌کند و از شهروندان برای نوسازی پلاک‌های جمعی در ارتفاع 150 متری موجود در بافت‌های فرسوده هزینه می‌گیرد و برای پلاک‌های جمعی بزرگ‌تر تخفیف لازم را نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری تاکید کرد: این اقدام شهرداری تهران کاملا خلاف مصوبه شهرداری است و مسئولان شهرداری باید پاسخ دهند: با چه مجوزی مصوبه شهرداری را دور زدند؟ به نظر می رسد برخی از مسئولان شهرداری تهران چشم اندازی از دریافت عوارض ساخت و ساز در بافت های فرسوده دارند و فکر می کنند باید از هر طریقی درآمدزایی کنند.

عباسی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران قانوناً مجاز به عدم اعمال تخفیفات مصوب شورا برای تمدید پلاک های جمعی در بافت های فرسوده است، گفت: کسانی که مجوز صدور این گونه پروانه ها را دریافت می کنند متخلف هستند و از مسئولان شهرداری می خواهیم از ادامه این روند جلوگیری کنید، اگر فردی در این زمینه حق خود را ضایع کرده است باید در اسرع وقت جبران شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شهری اعلام کرد: مدیریت شهری حق ندارد آن طور که می خواهد کسب درآمد کند و حتی پولی که شهرداری تهران بابت هزینه های عمرانی در بافت فرسوده از شهروندان گرفته است. سازه ها، پول بی برکتی است که نوعی درآمد غیرقانونی محسوب می شود و اگرچه افتخاری برای افزایش ارقام درآمدی شهرداری ندارد.

وی در پایان گفت: به مسئولان شهرداری تهران توصیه می کنم به قانون بازگردند و به مصوبات شورا احترام بگذارند و از دوستان می خواهم که حدود خود را بدانند و بر اساس آن عمل کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.