افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

پیش بینی بازار سهام برای هفته/ نوسانات شاخص کل زیر سطح 2 میلیونی

  • کد خبر : 118875
پیش بینی بازار سهام برای هفته/ نوسانات شاخص کل زیر سطح 2 میلیونی

به گزارش اختازنیوز، بورس تهران در اوایل هفته جاری برای هفتمین روز متوالی با خروج پول واقعی از سهام مواجه شد. ارزش معاملات جزئی که در هفته سوم مهرماه سطح 5 همتی را تجربه کرد و در پایان هفته پایانی مهرماه به سطح 4 همتی بازگشت؛ در اولین روز هفته گذشته به رقم 3.195 میلیارد […]

به گزارش اختازنیوز، بورس تهران در اوایل هفته جاری برای هفتمین روز متوالی با خروج پول واقعی از سهام مواجه شد. ارزش معاملات جزئی که در هفته سوم مهرماه سطح 5 همتی را تجربه کرد و در پایان هفته پایانی مهرماه به سطح 4 همتی بازگشت؛ در اولین روز هفته گذشته به رقم 3.195 میلیارد تومب رسید. در این هفته میانگین ارزش معاملات خرده فروشی روزانه با 6.37 درصد افزایش نسبت به هفته قبل به 3755 میلیون تومان رسید. برآیند جریان پول واقعی در هفته دوم مهرماه 768- میلیارد تومان و در هفته سوم مهر به 2292- میلیارد تومان افزایش یافت. این اقدام در هفته پایانی مهرماه به 1.9 میلیارد تومان رسید و با برداشت 1.264 میلیارد تومانی از هفته اول آبان ماه خارج شد. این هفته 2.541 میلیارد تومان از ارزش ملکی کدهای بازار شاهی کاهش یافته است. تراز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان هفته گذشته روی رقم 2 میلیون و 2 هزار و 73 واحد بسته شد و در آخرین روز هفته جاری به سطح یک میلیون و 970 هزار و 506 واحد سقوط کرد و به ثبت رسید. سود منفی 1.58 درصد. شاخص کل هم وزن بورس تهران در این هفته زیان بیشتری نسبت به شاخص کل داشت و از 676 هزار و 727 واحد به 660 هزار و 252 واحد کاهش یافت و 2.43 درصد کاهش یافت.

پس از افت و خیزهای بازار سرمایه در بهار امسال، معاملات سهام متوقف شده است. ارزش عملیات کوچک روزانه بورس تهران در روزهایی که سیگنال های حمایتی تابستانی پشت شاخص های بورس مخابره می شد؛ به حداکثر 7 همتی می رسد و در شرایط ضعیف تقاضا برای سهام به سطح 3 همتی سقوط می کند. اکنون با فرا رسیدن سه ماهه سوم سال، حتی سیگنال های حمایتی نیز نتوانستند از سطح ارزش معاملاتی بالای 3 همات عبور کنند. ارزش معاملات خرد 3 همتی در مانده 2 میلیون واحدی شاخص کل نشان دهنده رکود بحرانی معاملات بورس است. دلیل ناتوانی بازار سهام در مقابله با رکود کسب و کار را می توان دورنمای ضعیف بورس در کنار قیمت بالای سهام دانست. این روزها با وجود انتشار صورت های مالی شش ماهه شرکت ها، بورس اثر مثبت متناسبی را نپذیرفته است.

شرایط بازار سهام؛ قبل از شروع خوابهفته اصلی نوامبر

بورس تهران هفته اول آبان ماه را با سطح مقاومتی 2 میلیون واحدی شاخص کل و سطح مقاومتی 675 هزار واحدی شاخص هم وزن آغاز می کند. اگر روز شنبه 22 آبان ماه، شاخص های بورسی رشد اواسط هفته چهارم مهر را تکرار کنند; احتمال افزایش ارزش معاملات تا سطح 5 همتی وجود دارد و می‌توان انتظار شکست سطح مقاومتی شاخص کل را داشت و در صورتی که شاخص‌ها با کاهش تعادل مواجه شوند. در هفته سوم آبان ماه، شاخص کل با بازیابی موجودی 2 میلیون واحدی فاصله زیادی دارد و احتمال از دست دادن سطح حمایتی یک میلیون و 900 هزار واحدی نیز به شدت افزایش می یابد.

انتشار صورت های مالی شش ماهه شرکت ها، انتشار گزارش سود شرکت ها در مهرماه، رشد قوی قیمت نفت، رشد قیمت جهانی طلا، رشد قیمت طلا و ارز در بازار آزاد، کمک یک میلیارد تومانی توسعه صندوق به بورس اوراق بهادار تهران و حرکت‌های جریان پول واقعی در میان صنایع، سیگنال‌های روند این روزها بازار سهام است. با توجه به این تفاسیر، سیگنال اصلی برای تشخیص آغاز یک روند صعودی قوی در شاخص های سهام، جهش ارزش عملیات های کوچک است. در این شرایط هفته آینده سطح ارزش معاملات خرد در محدوده 3 تا 5 همتی پیش بینی می شود و با تغییر موقعیت های سرمایه گذاری در بین معامله گران و تغییر چشم انداز صنعت، بورس اوراق بهادار تهران با کندی مواجه خواهد شد. افزایش شاخص های سهام بورس تهران در پاییز امسال با افزایش ارزش معاملات خرد به شرایط ریزشی بازار واکنش نشان داد و در روزهای صعودی با کاهش این شاخص مواجه شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=118875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.