افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

تعلل جهاد کشاورزی در صدور پروانه کسب

  • کد خبر : 118863
تعلل جهاد کشاورزی در صدور پروانه کسب

به گزارش بازار، پرتال ملی صدور مجوز از صدور خودکار پروانه کسب در 4 اداره خبر داده که 2 اداره آن برعهده قانونی سازمان نظام مهندسی کشاورزی است. در اطلاعیه پرتال ملی صدور مجوز آمده است که بر اساس تبصره 3 ماده 1 قانون تسهیل پروانه کسب، مجوزهای مربوط به کانون تبلیغات (وزارت ارشاد)، تولید […]

به گزارش بازار، پرتال ملی صدور مجوز از صدور خودکار پروانه کسب در 4 اداره خبر داده که 2 اداره آن برعهده قانونی سازمان نظام مهندسی کشاورزی است.

در اطلاعیه پرتال ملی صدور مجوز آمده است که بر اساس تبصره 3 ماده 1 قانون تسهیل پروانه کسب، مجوزهای مربوط به کانون تبلیغات (وزارت ارشاد)، تولید انفرادی صنایع دستی (وزارت میراث فرهنگی)، استخدام مشاور و همچنین استخدام خدمات کشاورزی (سازمان نظام مهندسی کشاورزی) به دلیل عدم تعیین تکلیف در مهلت مقرر به صورت خودکار صادر شد.

در این خصوص قانون تاکید کرده است که «در صورتی که هر یک از مراجع صدور مجوز پاسخ متقاضی مجوز را در مهلت مقرر در پرتال ملی مجوز کشور اعم از قبول یا رد آن اعلام نکنند، تایید و تایید تلقی می‌شود. مجوز مورد نظر اعطا می شود. از طریق پورتال، مجوزهای ملی کشور به صورت خودکار صادر و به متقاضی تحویل داده می شود.

بر اساس آخرین گزارش پورتال ملی صدور پروانه، در مهرماه 1402، وزارت جهاد کشاورزی 27086 درخواست مجوز کسب و کار دریافت کرده که از این تعداد 16806 مورد منجر به صدور پروانه شده است.

بر اساس آمار، در سال منتهی به آبان ماه 1402، وزارت جهاد کشاورزی 262 هزار و 972 درخواست برای صدور پروانه کسب دریافت کرده که از این تعداد با 132 هزار و 547 پرونده موافقت و 43 هزار و 117 پرونده به تأخیر افتاده است.

این آمار نشان می دهد که تاخیر جهاد کشاورزی در صدور پروانه کسب در سال منتهی به آبان 1402 تقریباً 16.3 دهم درصد بوده است.

بر اساس گزارش قبلی پرتال ملی مجوزها، جهاد کشاورزی از مهر سال گذشته تا ابتدای مهرماه امسال 236 هزار و 886 درخواست دریافت کرده است که از این تعداد 115 هزار و 768 مجوز در مهلت قانونی صادر شده، اما تخصیص 39 هزار و 882 درخواست با تأخیر مواجه شده است.

با احتساب این آمار، درصد تاخیر جهاد کشاورزی در صدور پروانه کسب در سال منتهی به مهر 1402 تقریباً 16.8 دهم بوده است.

قرار گرفتن وزارت جهاد کشاورزی در گروه دستگاه هایی که بیشترین تأخیر را در صدور پروانه کسب می کنند، در حالی است که این وزارتخانه معمولاً پس از وزارتخانه های تعاون و صلح، سومین مرجع بزرگ اخذ پروانه کسب است. بر این اساس این وزارتخانه در مهرماه سال گذشته عملکرد چشمگیر خود را در زمینه صدور مجوز اعلام کرد و اعلام کرد که پس از وزارت تعاون که بیشترین تعداد تقاضا برای مشاغل داخلی را دارد، جهاد کشاورزی رتبه دوم و وزارت راه در رتبه دوم قرار دارد. سوم. محل.

در مجموع آمار نشان می دهد؛ پرتال ملی مجوز که پس از 13 سال با تلاش دولت سیزدهم به عنوان هسته مرکزی تسهیل مجوزها راه اندازی شد، عملکردی روزافزون دارد و با رفع مشکلات و رفع موانع و بهبود مدیریت، بخش مهمی از دغدغه های شرکت را به خود اختصاص داده است. توسعه اقتصادی در حال حل و انتشار امضاهای طلایی به طور کامل جمع آوری خواهد شد.

طبق قانون تا پایان سال جاری تمامی مجوزهای قدیمی باید الکترونیکی شده و شناسه منحصر به فرد دریافت کنند. در غیر این صورت، دارندگان مجوزهایی که از طریق درگاه ملی صدور مجوز صادر نشده باشند، غیرقانونی و فاقد اعتبار تلقی شده و از نظر مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی دچار مشکل خواهند شد.
فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به مجوزهای الکترونیکی با شناسه منحصر به فرد کاملا رایگان و آفلاین می باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=118863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.