افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

کاهش 60 درصدی زمان حفاری در میادین نفتی سپهر و جفیر

  • کد خبر : 118106
کاهش 60 درصدی زمان حفاری در میادین نفتی سپهر و جفیر

به گزارش بازار، محمدرضا افشاریان امروز (پنجشنبه 20 آبان ماه) در حاشیه بازدید خبرنگاران از عملیات حفاری میادین نفتی سپهر و جفیر با اشاره به اینکه آخرین چاه از 12 حلقه چاه میدان سپهر و جفیر جفیر است، گفت: وی افزود: این چاه ها در لایه فهلیان مخزن خامی حفر شده است. وی ادامه داد: […]

به گزارش بازار، محمدرضا افشاریان امروز (پنجشنبه 20 آبان ماه) در حاشیه بازدید خبرنگاران از عملیات حفاری میادین نفتی سپهر و جفیر با اشاره به اینکه آخرین چاه از 12 حلقه چاه میدان سپهر و جفیر جفیر است، گفت: وی افزود: این چاه ها در لایه فهلیان مخزن خامی حفر شده است.

وی ادامه داد: حفاری چاه در میدان فهلیان که یکی از میادین نفت خام است را 60 درصد کاهش داده ایم تا جایی که زمان حفاری از 333 روز به 90 روز کاهش یافته است.

مدیر زیرزمینی شرکت اکتشاف و تولید پاسارگاد تاکید کرد: چاه هایی که در عمق لایه فهلیان میدان نفت خام حفر می شوند، عمقی بین 4600 تا 4650 متر دارند.

افشاریان با اشاره به اینکه 60 هزار متر حفاری در میدان سپهر و جفیر انجام شده است، گفت: توانستیم لایه های کم فشار و پرفشار را همزمان حفاری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با نظارت دقیق و کنترل سرعت حفاری توانستیم لایه فشار قوی بالایی را به همراه لایه های کم فشار پایینی حفاری کنیم، افزود: علاوه بر این با تغییر ترکیب سیال حفاری و کاهش نسبت کلسیم برومات در نتیجه هزینه حفاری بین 30 تا 40 درصد کاهش یافت.

دستیار مدیر شرکت اکتشاف و تولید پاسارگاد ادامه داد: 10 هزار تن دستگاه تکمیل داخلی در این چاه ها استفاده شده و ساخت داخلی برای اولین بار در این زمینه انجام می شود.

افشاریان با اشاره به اینکه در ایران استاندارد API نداریم، تصریح کرد: دستگاه های هیبریدی را بر اساس استانداردهای جهانی تولید می کنیم.

وی گفت: 12 حلقه چاه حفر شده در میدان های سپهر و جفیر پرفشار بوده و با وجود دمای بالا، فشار در این چاه ها تا 10 هزار psi است.

معاون شرکت اکتشاف و تولید پاسارگاد اضافه کرد: تمامی مشکلات زیست محیطی از جمله آتش سوزی، برداشت گل و لای حفاری شده و … برطرف شده است.

افشاریان با بیان اینکه دریچه های چاه مورد استفاده در این 12 حلقه چاه ساخت داخل است، ادامه داد: علاوه بر این، مواد اولیه را از داخل تامین کردیم که کاهش 30 درصدی قیمت تمام شده را به همراه داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=118106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.