افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

سردار باقرزاده خواستار ایجاد کریدور امن از مرز عراق و اردن به غزه شد.

  • کد خبر : 117909
سردار باقرزاده خواستار ایجاد کریدور امن از مرز عراق و اردن به غزه شد.

آیا کمیته بین المللی می تواند به یک سری الزامات و توافقات برای ایجاد یک کریدور امن از عراق به اردن و از اردن به غزه دست یابد تا در صورت برقراری آتش بس فردا، ما (کمیته جستجوی جمهوری اسلامی ایران) و دولت عراق آیا کمیته تحقیق می تواند به آن منطقه برود و فعالیت […]

آیا کمیته بین المللی می تواند به یک سری الزامات و توافقات برای ایجاد یک کریدور امن از عراق به اردن و از اردن به غزه دست یابد تا در صورت برقراری آتش بس فردا، ما (کمیته جستجوی جمهوری اسلامی ایران) و دولت عراق آیا کمیته تحقیق می تواند به آن منطقه برود و فعالیت جستجو و بیرون آوردن اجساد از زیر آوار را انجام دهد؟

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سید محمد باقرزاده در سومین روز از اجلاس آموزشی کمیته بین المللی صلیب سرخ در بصره اظهار کرد. من اینجا نشسته ام و درباره جنگ اوکراین، جنگ بالکان، جنگ قبرس، حتی جنگ تحمیلی صدام صحبت می کنم، هر کدام از این چیزها را می بینم، می گویم خوب، اینجا نشسته ایم و آنها چه هستند؟ما به اتفاقاتی که افتاده فکر می کنیم.الان چند هزار کودک در غزه مفقود شده اند و دارند به آنها ملحق می شوند.گفتم ای کاش این دوره نمی شد.

من به این فکر می کنم که اگر کمیته بین المللی بتواند به الزامات و توافقاتی دست پیدا کند که یک کریدور امن از عراق به اردن و از اردن به غزه ایجاد کند تا فردا در صورت برقراری آتش بس، ما (کمیته جستجوی مفقودین) جمهوری اسلامی ایران) و کمیته تحقیق و تفحص عراق، آیا می توان به آن منطقه رفت و فعالیت جست و جو و بیرون آوردن اجساد از زیر آوار را انجام داد؟ چون جابجایی وسایل به آنجا باید زمینی باشد و این کار بسیار سختی است و باید یک راهروی امن ایجاد شود تا بتوانیم به آنجا برویم.

ای کاش صلیب سرخ قدرت و اعتبار بین المللی برای تصمیم گیری داشت. چیزی که من اعلام کردم شعار نبود، واقعیتی بود که الان هم تاکید می کنم، به عنوان وظیفه ذاتی خودم و سازمانم می گویم، ما مشکلی با پیشروی عراق نداریم، از شما می خواهم بروید و تمام تلاش خود را برای ایجاد کنید. یک کریدور امن از عراق به اردن و از اردن به فلسطین اشغالی و در نهایت غزه تا ما وارد شویم و بررسی کنیم.

به قول خیام نیشابوری شاعر معروف (از روزی که گذشت / فریاد نزن که فردا نیامده) فقط به گذشته فکر نکنیم. الان میخواهیم ببینیم اکنون ماموریت ما به عنوان یک انسان چیست؟ صرف نظر از این که من مسلمان هستم و اعتقادات یکسانی دارم، به عنوان یک انسان، مسئولیت من در قبال مردم غزه چیست؟ کمیته بین المللی می خواهد چه کار کند؟ من نباید غرق در انبوه اصطلاحات، عناوین و قالب هایی که شما گفتید باشم. من باید آزاد باشم تا برای وضعیت کنونی بشریت، برای مظلومی که مورد ظلم قرار گرفته اند، فکر کنم و راه حلی بیابم. بهترین چیزی که میتونستم

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.