افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

محمد کریمی نیا: قانون تشکیل سازمان های پدافند غیرعامل افتتاح شد

  • کد خبر : 117873
محمد کریمی نیا: قانون تشکیل سازمان های پدافند غیرعامل افتتاح شد

دستیار رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: پس از گذشت 20 سال از ایجاد سازمان پدافند غیر عامل، تصویب قانون آن در مجلس، زمینه ساز اجرای این مهم در زندگی عمرانی کشور توسط رهبری شد. . دفاع کردن. به گزارش ایسنا، محمد کریمی نیا در گفت وگو با برنامه گردونه، با اشاره به تصویب قانون […]

دستیار رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: پس از گذشت 20 سال از ایجاد سازمان پدافند غیر عامل، تصویب قانون آن در مجلس، زمینه ساز اجرای این مهم در زندگی عمرانی کشور توسط رهبری شد. . دفاع کردن.

به گزارش ایسنا، محمد کریمی نیا در گفت وگو با برنامه گردونه، با اشاره به تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیر عامل در مجلس یازدهم، آن را اقدامی نوآورانه برای مدیران به ویژه مسئولان این سازمان عنوان کرد. این سازمان در اعمال حاکمیت در حوزه دفاع غیرنظامی گفت: پس از گذشت بیست سال از تاسیس سازمان پدافند غیر عامل، اگرچه اساسنامه این سازمان مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفت و وظایفی برای آن محول شد، اما به دلیل به دلیل نبود چارچوب های قانونی، در اجرای سیاست ها در این حوزه با مشکلاتی مواجه شدیم و برخی از مدیران به دلیل مشکلات مالی و عدم حساسیت و بزرگواران در مواقع لزوم پاسخ مناسبی به تهدیدات مدنی نداشتند.

کارشناس زیست شناسی شیوع کرونا را یکی از مصادیق بارز این پرونده عنوان کرد و افزود: علیرغم اینکه بیش از یک دهه است که سازمان پدافند غیرعامل در حوزه زیست شناسی مانند انجام رزمایش های مختلف و یا تهیه مدارک معتبر غیر فعال بوده است. اما در آن زمان ویروس کرونا سازمان پدافند غیرعامل عملاً از چرخه تصمیم گیری در این مورد کنار گذاشته شد.

عضو گروه واکسن سازی فخری نقش شهید فخری زاده در مبارزه با کرونا را یادآور شد و ادامه داد: در حوزه درمان کرونا باید از شهید فخری زاده و گروهش به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه پدافند بیولوژیک یاد کنیم. آن شهید بزرگوار در ارتقای دفاع زیستی کشورها کارهای بزرگی انجام داد و از تجربیات ایشان و مجموعه تحت رهبری ایشان نیز در این زمینه استفاده شد. اما همانطور که گفته شد در نهایت سازمان پدافند غیر فعال از چرخه مدیریت کرونا خارج شد.

وی با برشمردن برخی از دستاوردهای مثبت قانون ساماندهی پدافند غیرعامل تصریح کرد: تعیین بالاترین مقام هر دستگاه به عنوان مسئول اجرای قانون پدافند غیرعامل متناسب با هر موضوع در سطح کشور؛ تعیین کمیته دائمی پدافند غیرعامل به عنوان مسئول سیاست گذاری در این زمینه و تعیین سازمان پدافند غیرعامل به عنوان مسئول تصمیم گیری. تدوین راهبردها و در نهایت نظارت و ارزیابی کیفیت اجرای راهبردها و مقررات پدافند غیرعامل از مهم ترین کمک های این قانون است.

دستیار ویژه رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پایان یادآور شد: لازم است مسئولان در ابتدای هر کار و فرآیندی به اصول پدافند غیرعامل توجه کنند. همچنین در بسیاری از موارد به دلیل بی توجهی به این اصول مهم، مورد حملات منفعلانه قرار می گرفتند که در صورت توجه، چالش های ناشی از آن تهدیدات بسیار کمتر می شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.