افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

خودروسازان توان مالی برای استفاده از فناوری روز را ندارند. کیفیت خودرو ارتباط مستقیمی با قیمت آن دارد.

  • کد خبر : 117870
خودروسازان توان مالی برای استفاده از فناوری روز را ندارند.  کیفیت خودرو ارتباط مستقیمی با قیمت آن دارد.

بازار؛ گروه خودرو: کیفیت و فناوری در خودرو دو مقوله مورد انتقاد مسئولان سیاست صنعتی در قبال خودروسازان است. موضوعی که مستلزم حق مشتریان برای خرید محصول باکیفیت مجهز به فناوری های نوین است اما پاسخگویی به این نیاز از سوی تولیدکنندگان دولتی امکان پذیر نیست. مدیرکل یک شرکت خودروسازی که نخواست نامش فاش شود، […]

بازار؛ گروه خودرو: کیفیت و فناوری در خودرو دو مقوله مورد انتقاد مسئولان سیاست صنعتی در قبال خودروسازان است. موضوعی که مستلزم حق مشتریان برای خرید محصول باکیفیت مجهز به فناوری های نوین است اما پاسخگویی به این نیاز از سوی تولیدکنندگان دولتی امکان پذیر نیست.

مدیرکل یک شرکت خودروسازی که نخواست نامش فاش شود، با خبرنگار درباره عدم استفاده از فناوری های جدید در محصولات خودروسازان دولتی صحبت کرد.بازاروی گفت: با توجه به سیاست هایی که دولت برای صنعت خودرو در پیش گرفته است، هیچ خودروسازی دولتی و خصوصی حاضر به استفاده از فناوری های جدید حتی با جبر استاندارد نیست.

این فعال صنعت خودرو به سوال این خبرنگار پاسخ داد. بازار وی در خصوص پویایی واحدهای تحقیق و توسعه صنعت خودرو تصریح کرد: زیان انباشته «تحمیل شده» از سوی دولت به صنعت خودرو، «بودجه ای» برای تحقیق و توسعه باقی نگذاشته است. البته شاید این موضوع در خودروسازان بخش خصوصی کمتر به چشم بیاید، اما در ایران خودرو و سایپا تمایل و توانایی استفاده از فناوری ها یا محصولات جدید توسط واحدهای تحقیقاتی وجود ندارد.

وی افزود: قیمت دستوری محصولات تولیدی فعلی باعث ضرر خودروسازان دولتی شده است، وزارت حراست شفافیت لازم را در اجرای سیاست ها و حمایت ها از صنعت و بازار خودرو ندارد.

این مدیر کل خودرو که نخواست نامش فاش شود در پاسخ به سوال دیگر این خبرنگار در مورد کیفیت خودروها گفت: متولیان سیاست صنعتی کشور از کیفیت خودرو انتقاد می کنند اما دلیل اصلی را ذکر نمی کنند. چرا که کاهش کیفیت کیفیت خودروها با قیمت آنها در بازار رابطه مستقیم دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.