افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

رنگ پوست را در چند دقیقه تشخیص دهید!

  • کد خبر : 117867
رنگ پوست را در چند دقیقه تشخیص دهید!

شاید قبلاً متوجه شده باشید که برخی از رنگ ها برای برخی افراد بیشتر از دیگران چاپلوسی می کنند. برخی از رنگ های لوازم آرایشی با برخی از انواع پوست هماهنگی بیشتری دارد. اگر به این موضوع دقت کنید متوجه می شوید که دلیل این امر رنگ پوست افراد است. با تشخیص رنگ پوست خود […]

شاید قبلاً متوجه شده باشید که برخی از رنگ ها برای برخی افراد بیشتر از دیگران چاپلوسی می کنند. برخی از رنگ های لوازم آرایشی با برخی از انواع پوست هماهنگی بیشتری دارد. اگر به این موضوع دقت کنید متوجه می شوید که دلیل این امر رنگ پوست افراد است. با تشخیص رنگ پوست خود می توانید آرایش و لباس مناسب را برای زیباتر نشان دادن پیدا کنید. به طور کلی تشخیص رنگ پوست با دیگران و کمک کند طلا یا نقره و همچنین رگ دست و … تصمیم گرفته شده است.

ملانین معمولاً عامل اصلی رنگ پوست است که رنگ چشم و مو را نیز تعیین می کند. رنگ پوست افراد بر اساس میزان ملانین موجود در پوست و پوششی که این ملانین روی پوست ایجاد می کند مشخص می شود. ملانین در واقع یک رنگدانه پیچیده است که توسط سلول های پوست تولید می شود.

هنگامی که پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد، بدن در یک واکنش طبیعی باعث تولید فراوان ملانوسیت ها می شود. بنابراین مقدار زیادی ملانین برای جذب اشعه ماوراء بنفش و محافظت از پوست تولید می شود.

تشخیص رنگ پوست با روش های مختلف

روش های تشخیص رنگ پوست
روش های تشخیص رنگ پوست

بسیاری از عوامل خارجی بر رنگ پوست تأثیر می گذارند. یکی از این عوامل پرتوهای فرابنفش است که در عرض چند روز باعث تغییرات فوری در رنگدانه و رنگ پوست می شود. انواع رنگ پوست به سه دسته روشن، سفید و برنزه و تن آنها به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم می شود. برای تشخیص رنگ پوست انسان باید به قسمت هایی از بدن که در معرض نور خورشید نیستند توجه شود. این قسمت ها شامل شکم، بازو داخلی، ران و کمر است.

راه تشخیص رنگ پوست از چند روش انجام می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

1. تشخیص رنگ پوست با نور.

برای تشخیص نوع رنگ پوست صورت شما نور طبیعی توجه کنید آینه ای در آفتاب بگیرید و در آن به خود نگاه کنید. رنگ طبیعی و واقعی پوست شما مشخص می شود. چانه و فک شما مناطقی هستند که کمتر در معرض نور خورشید و سایر عوامل خارجی قرار می گیرند و در نتیجه رنگ طبیعی پوست شما را نشان می دهند.

2. تشخیص رنگ پوست با طلایی یا نقره ای.

برای تعیین رنگ پوست می توانید از تست استفاده کنید. طلا یا نقره پوشیدن. اگر رنگ نقره ای بیشتر از طلایی با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد، پوستی براق و زیبا دارید و اگر طلایی بیشتر با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد، پوست شما گرم است.

3. از رگ ها برای تشخیص رنگ پوست استفاده کنید

در این روش تشخیص رنگ پوست با کشتی اگر رگ های شما آبی یا بنفش است، رنگ پوست شما سرد است و اگر رگ های شما سبز مایل به آبی است، رنگ پوست شما گرم است. اگر نمی توانید رنگ آبی و سبز رگ های خود را تشخیص دهید، رنگ پوست شما خنثی است. افرادی که صورت زیتونی دارند در این دسته قرار می گیرند.

تشخیص رنگ پوست توسط رگ هاتشخیص رنگ پوست توسط رگ ها
تشخیص رنگ پوست توسط رگ ها

4. تشخیص رنگ پوست با نور خورشید

راه تشخیص رنگ پوست با این روش به این صورت است که اگر پوست شما در معرض دید باشد آفتاب سوختگی و تغییر رنگ می دهد تا پوستی شفاف و سفید داشته باشید. اگر پوست شما در برابر آفتاب و برنزه شدن مقاومت نشان می دهد یا اگر دیرهنگام تغییر رنگ در آن ایجاد می شود، رنگ پوستی تیره و برنزه دارید.

5. تشخیص رنگ پوست با کاغذ.

در این روش از کاغذ سفید استفاده کنید. روش تشخیص رنگ پوست با کاغذ سفید به این صورت است که وقتی این کاغذ را در کنار پوست صورت خود قرار می دهید، اگر رنگ پوست شما به سمت زرد می رود، رنگ پوست شما گرم است. اگر رنگ پوست شما قرمز و صورتی شد، به این معنی است که رنگ پوست شما سرد است و اگر در کنار کاغذ سفید، رنگ پوست شما نزدیک به خاکستری و خاکستری باشد، رنگ پوست شما خنثی و گرم است.

آشنایی با انواع رنگ پوست

رنگ پوست با رنگ پوست متفاوت است.. رنگ پوست به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم می شود. رنگ های زرد و نارنجی در دسته تناژهای گرم و آبی و بنفش در دسته تناژهای سرد قرار می گیرند. یک راه معمول برای تعیین تناژ توجه به رگ های کف دست و مچ دست است. سبزی رگه ها نشان دهنده تناژ گرم و آبی رگه ها نشان دهنده تناژ سرد است.

رنگ پوست سفید

در روش تشخیص رنگ پوست، رنگ پوست سفید نشان می دهد که ملانین شما کم است. در نتیجه این پوست ممکن است دچار مشکلاتی مانند قرمزی، کک و مک و سوزش شود. افراد سفیدپوست چشم و موهای روشنی دارند. به طور معمول این افراد در مناطق سردسیر زندگی می کنند. این رنگ پوست در آفتاب به سرعت می سوزد. استفاده از ضد آفتاب SPF برای این افراد ضروری است.

رنگ پوست گندمی

به دو دسته گندم روشن و تیره تقسیم می شود. رنگ پوست گندمی روشن پوست متوسط ​​در نظر گرفته می شود. افرادی که پوست تیره دارند به جای اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرند، بیشتر برنزه می شوند. موهای این افراد سیاه و تیره است. پوست گندمی و سبز نزدیک به پوست روشن و تیره است. این رنگ را می توان بین مشکی و روشن در نظر گرفت.

رنگ آبی زیر چشم افراد نشان می دهد که پوست آنها سفید است، رنگدانه های این پوست کم است و نشان می دهد که پوست این افراد سفید و شیری است. استفاده از ضد آفتاب نیز برای این نوع پوست ضروری است. رنگ مو مناسب پوست گندمی. برای افرادی که چشم های قهوه ای دارند، مقاله ما را بخوانید.

آشنایی با انواع رنگ پوستآشنایی با انواع رنگ پوست
آشنایی با انواع رنگ پوست

پوست گندم تیره

به ندرت آفتاب سوخته می شود. این افراد به راحتی زیر نور آفتاب برنزه می شوند و لازم است از ضد آفتاب استفاده کنند.

رنگ پوست سبز

این نوع رنگ پوست نه تنها در آفتاب می سوزد، بلکه بیشتر تیره می شود. افرادی که پوست سبز دارند بیشتر از آسیب های پوستی رنج می برند. سپس برای مراقبت از پوست آنها باید عطرهای قوی و شیمیایی را کنار بگذارند. رنگ پوست این افراد شبیه رنگ زیتونی است و موهای تیره دارند، پوست آنها ترکیبی از سه رنگ زرد، سبز و کمی قهوه ای است. افراد با این رنگ پوست تیره می توانند به راحتی زیر نور آفتاب برنزه شوند، اما استفاده از کرم ضد آفتاب برای این نوع پوست نیز توصیه می شود.

رنگ پوست تیره

افرادی که پوست تیره دارند نشان می دهند که ملانین زیادی ترشح می کنند و مقاومت بالایی در برابر آفتاب سوختگی دارند. برای این پوست معمولا از محصولات بدون الکل و بدون SLS استفاده می شود. این نوع پوست بیشتر در کشورهای آفریقایی دیده می شود و افراد با این نوع پوست نمی توانند برنزه شوند.

مزیت تشخیص رنگ پوست چیست؟

حتما شما هم افرادی را دیده اید که رنگ مویی را انتخاب می کنند که هیچ گاه به چهره آنها نمی خورد و نه تنها چهره آنها را زیبا می کند، بلکه از زیبایی آن نیز می کاهد. تشخیص رنگ پوست به شما اجازه می دهد تا به راحتی موهای خود را به رنگ مناسب رنگ کنید چهره خود را انتخاب کنید و چهره زیباتری پیدا کنید. همچنین با دانستن نوع رنگ پوست خود می توانید کرم پودر مناسب رنگ پوست خود را انتخاب کرده و از رنگ رژ لب متناسب با پوست خود استفاده کنید.

مثلا افرادی که رنگ پوست خیلی روشن دارند نباید آرایش خیلی سنگین داشته باشند. مثلا رنگ رژ لب آنها نباید قرمز باشد اما می توانند از رنگ های صورتی و ملایم استفاده کنند. همچنین می توانید هنگام انتخاب لباس، رنگ هایی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد.

آخرین کلمه

رنگ پوستی که در بدن شما وجود دارد در واقع ژنتیکی است و تا حد زیادی از والدین شما به ارث رسیده است. افرادی که در مناطق آفتابی و گرم زندگی می کنند از بدو تولد دارای سطوح بالای ملاتونین در پوست خود هستند و در نتیجه پوست تیره ای دارند. پوست به سه دسته سفید، گندمی و سبز تقسیم می شود. رنگ پوست به سه دسته تقسیم می شود. سرد، داغ و خنثی تقسیم می شود

روش های مختلفی برای تشخیص رنگ پوست وجود دارد که در بالا توضیح داده شد. برای اینکه رنگ موی زیبا و متناسب با چهره و رنگ پوست خود را انتخاب کنید و همچنین بتوانید تشخیص دهید چه لباسی چهره شما را زیبا می کند، تشخیص رنگ پوست بسیار مهم است.

به این پست امتیاز دهید

  • اسمارتک نیوز گروهی از متخصصین زیبایی و سلامت با سالها تجربه در زمینه های سلامت پوست و مو، رژیم درمانی، لوازم آرایشی و عمل های زیبایی است. ما با نیازهای مخاطبان خود آشنایی کامل داریم و با به کارگیری علم روز، روش های نوین و ابزارهای پیشرفته به مشتریان خود در داشتن اندامی سالم و ظاهری جذاب کمک می کنیم. هدف ما افزایش آگاهی از طریق اطلاعات صحیح و به روز است تا تجربه ای مثبت و خوشایند را برای شما به ارمغان بیاوریم و تردیدها و چالش های شما را برطرف کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.