افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
6

«قرص ورزش» ساخته شد/ دارویی بسیار موثر برای کاهش وزن کشف شد

  • کد خبر : 117721
«قرص ورزش» ساخته شد/ دارویی بسیار موثر برای کاهش وزن کشف شد

دانشمندان به تازگی موفق شده اند تا آنچه را که زمانی رویایی دست نیافتنی به نظر می رسید به واقعیت تبدیل کنند، داروی خوراکی کاهش وزنی را اختراع کنند که اثراتی مشابه ورزش دارد. در حال حاضر داروهایی مانند اوزمپیک و مونجارو وجود دارند که مدت‌ها آزمایش‌های بالینی دقیقی را پشت سر گذاشته‌اند، که هر […]

دانشمندان به تازگی موفق شده اند تا آنچه را که زمانی رویایی دست نیافتنی به نظر می رسید به واقعیت تبدیل کنند، داروی خوراکی کاهش وزنی را اختراع کنند که اثراتی مشابه ورزش دارد.

در حال حاضر داروهایی مانند اوزمپیک و مونجارو وجود دارند که مدت‌ها آزمایش‌های بالینی دقیقی را پشت سر گذاشته‌اند، که هر کدام به کاهش وزن 12 تا 18 درصدی کمک می‌کنند و با کاهش شدید عوارض جانبی، خطر مرگ را کاهش می‌دهند. اثر بیماری قلبی

این داروها در حال حاضر به صورت تزریقی در دسترس هستند، اما به زودی به شکل قرص در دسترس خواهند بود. نحوه عملکرد این داروها با کاهش شدید اشتها است که باعث می شود بدن کالری کمتری مصرف کند و وزن کم کند.

داروی جدیدی که دانشمندان اخیراً اختراع کرده اند بر مصرف کالری بیشتر تمرکز دارد. عملکرد این دارو به این صورت است که انسان هر چقدر هم که غذا بخورد، بدن او مانند حالت ورزش کالری زیادی مصرف می کند و باعث کاهش وزن می شود.

آیا آسیب های دوران کودکی با سردرد یا میگرن مرتبط است؟

محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس در حال حاضر در حال آزمایش دارویی بالقوه به نام SLU-PP-332 هستند که بر روی بافت های انرژی بر مانند ماهیچه های اسکلتی، کبد و قلب اثر می گذارد.

این دارو می تواند گیرنده های بدن را برای ایجاد رفتارهای متابولیکی مرتبط با ورزش فعال کند. تقویت متابولیسم، افزایش توانایی ماهیچه ها در مصرف اکسیژن و تسریع فرآیند تجزیه چربی برای تولید انرژی نمونه هایی از این رفتارها هستند.

کاری که SLU-PP-332 انجام می دهد این است که به عضلات بدن می گوید که همان رفتارهایی را که در طول تمرین مقاومتی انجام می دهند بدون تمرین واقعی تکرار کنند.

این دارو روی موش ها آزمایش شده و نتایج مثبتی داده است. موش‌هایی که این دارو را دریافت کردند باعث شدند متابولیسم کل بدنشان شروع به استفاده از اسیدهای چرب بیشتر کند و آنها را لاغرتر کند. این فرآیند بسیار شبیه به آنچه برای انسان هنگام ورزش یا روزه داری اتفاق می افتد است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.