افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

جنگ فلسطین جنگ ماست/ما پشت جبهه هستیم. زنان و کودکان روی خاکریز قرار می گیرند.

  • کد خبر : 117495
جنگ فلسطین جنگ ماست/ما پشت جبهه هستیم.  زنان و کودکان روی خاکریز قرار می گیرند.

برخی می گویند همین که با فلسطین همدردی کنیم کافی است آفتاب نیوز: سید احمد علم‌هادی در نشست ضد صهیونیستی دانشجویان مشهدی در حمایت از مقاومت اسلامی فلسطین که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، گفت: 75 سال ملتی که در معرض قتل، غارت و جنایت قرار گرفته‌اند، جنایت یک ملت بودن […]

برخی می گویند همین که با فلسطین همدردی کنیم کافی است

آفتاب نیوز:

سید احمد علم‌هادی در نشست ضد صهیونیستی دانشجویان مشهدی در حمایت از مقاومت اسلامی فلسطین که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، گفت: 75 سال ملتی که در معرض قتل، غارت و جنایت قرار گرفته‌اند، جنایت یک ملت بودن است. مسلمانی موضوع مهمی است، چیزی که قابل توجه است. نکته اصلی این است که سرچشمه همه این جنایات، جاه طلبی های طمع آمیز عده ای مستکبر است که می خواهند سرزمین خاصی را حتی به قیمت قتل عام صاحبان اصلی و ساکنان واقعی آن تصرف کنند.

به گزارش Alamolhoda.com، وی افزود: تاریخ نشان داده که گاه جاه طلبی های دنیوی جهانخواران باعث شده است که چندین نسل از یک ملت در دام نسل کشی و جنایت این زیاده خواهی ها گرفتار شوند، اما کار فلسطین به جایی رسیده است که نسل جدیدش پرچم انتقام است و آزادی را می گیرد و می کوشد خود را از این ظلم رها کند. در عین حال در تمام جنایات تاریخ، از ظالمان قرون وسطایی که مرتکب انواع جنایات شدند تا قتل عام مغولان و تیمور گورکانی، حقیقت این است که تاریخ کودک کشی را بازگو نمی کند، بلکه رژیم صهیونیستی را در قالب آن بازگو می کند. با گرایش انتخابی، به دنبال کودک کشی است. او رفت تا نسل فلسطینیان را سرنگون کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تشریح ضرورت حمایت از مقاومت اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: برخی می گویند: رابطه فلسطین با ما چیست؟ برای اینکه ملتی به دلایل سیاسی در یک فاجعه 75 ساله گرفتار شود، فقط ابراز همدردی با آنها بر اساس عواطف انسانی مهم است، اما حمایت از یک ملت با ابزار دیپلماسی و انواع دیگر حمایت ها از جمله مرز مشترک ما با آنها نداریم، شاید در ذهن برخی افراد معقول نباشد. در این شرایط شما جوانان روشن فکر که به تعبیر رهبر معظم انقلاب از افسران جوان جنگ نرم هستید و با تفکر خود به مقام های عالی بصیرت و علمی می رسید مسئولیت تبیین را دارید و باید مطالعه کنید تا بسازید. برای شما و جامعه شما روشن باشد. شما هم دریابید.

وی در ادامه با اشاره به آیه 1 سوره مبارکه اسرا گفت: فلسطین سرزمینی قرآنی است. خداوند متعال در قرآن می فرماید: سبحان الذین عبادات اللیل من المسجد الحرام تا مسجدالاقصی، «الف» یعنی پاک و زیبا خدایی است که در یک شب بنده خود را از مسجد الحرام مکه برد. به مسجدالاقصی در فلسطین که اطراف آن مبارک و ما او را برکت داده ایم، رفت تا آیات و اسرار غیب را به او نشان دهد، اینجاست که می گوییم این سرزمین قرآنی است که حتی قدیس روح در آن نیست. خداوند همین نعمت را به ساحت مقدس بیت الله الحرام عطا فرموده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه دفاع از فلسطین از اهداف مهم انقلاب اسلامی به شمار می رود، تصریح کرد: امام بزرگوار نه تنها پس از پیروزی انقلاب، بلکه حتی در دوران مبارزه سیاسی مردم با رژیم طاغوت نیز تاکید کردند. لزوم حمایت از مسئله فلسطین و اماکن مقدس و مقدس. از این منظر می توان گفت که حتی در انقلاب ما نیز مسئله فلسطین یک مسئله راهبردی و حیاتی است.

علم الهادی با اشاره به تاریخچه شکل گیری رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: پس از جنگ جهانی دوم که آلمان سرکوب شد و قدرت نازی ها به کلی سرنگون شد، شرق و غرب جهان در همه چیز اتفاق نظر داشتند. به عنوان یک محور پیروز جنگ؛ به گونه ای که تمام جغرافیای جهان را در مقابل خود قرار دادند و آن را بین خود تقسیم کردند که گویی ملک شخصی است. روند توسعه ارتباطات جهانی نیز مطابق میل او بود، زیرا ملت های جهان علاقه مند هستند که ابرقدرتی را مطرح کنند تا ملتی را به مقام خدای جهان برسانند و آن را مبدأ و الگو قرار دهند. به همین دلیل این دو قدرت جغرافیای جهان را بین خود تقسیم کردند به طوری که هر یک برای بخشی و مکانی پیشوا و منبع کار بودند.

وی تصریح کرد: در این شرایط، جریان سومی مانند اسلام به میدان بیاید و با اندیشه حکومت جهانی در سایه تز مهدویت، سلطه خود را در جهان ساقط کند، نه ابرقدرت های شرقی و نه ابرقدرت ها. غرب می تواند آن را تحمل کند. به همین دلیل آمدند و قومی را از خانه ها و روستاهای خود آواره کردند و قیام کنندگان را زندانی کردند و کشتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را از همه جنایات جنگی در تاریخ جنگ جهانی اول و دوم وحشتناکتر خواند و گفت: اگر جنایات جنگ های اول و دوم جهانی را هم بسنجیم. فجایع رخ داده در سرزمین مقدس فلسطین و ظلمی که در این 75 سال بر این ملت شده است از آن جنایات شدیدتر و فجیع تر است، اما بدانید صحنه های دردناک و مرگباری که امروز در غزه شاهد آن هستید همین است. اولین داستان جنایی این شهر بی رحمانه نیست. آنچه صهیونیسم در صبرا و شتیلا انجام داد، آنچه در بلندی‌های جولان سوریه، صحرای سینا مصر و منطقه اریحا در اردن اشغال کرد و آنچه در قنا انجام داد، به همان اندازه فجیع، حیوان‌پرستانه و جنایتکارانه بود.

وی تصریح کرد: افرادی که توسط خود صهیونیست ها آواره شده بودند و برای زندگی فقیرانه و عجیب آمده بودند، دور هم جمع شده و در اردوگاهی در اطراف دورهمی زندگی می کردند، بلافاصله و به فجیع ترین شکل ممکن توسط صهیونیست ها قتل عام شدند.

علم الهادی با بیان اینکه آغاز این درگیری بر اساس قدرت منطق اسلام در برابر استکبار شرق و غرب شکل گرفت، خاطرنشان کرد: آمریکای جنایتکار و شوروی ناپاک از ابتدا به اسلام حمله کردند، یک تشکیل دادند. گروه جبهه ضد اسلام در جهان و اولین خندق. در فلسطین هم تأسیس کردند. از طرفی امروز این انقلاب پرچمی برافراشته است که بر اساس آن خود را در جایگاه مدافع اسلام قرار می دهد. به همین دلیل جنگ فلسطین نیز جنگ ما محسوب می شود، با این تفاوت که ما پشت جبهه هستیم و این زنان بی دفاع و کودکان بی گناه که امروز زیر آتش بمباران غزه خاکستر می شوند، در قفسه سینه قرار می گیرند. خاکریز و در خط مقدم. اگر چه رهبری کامل این جریان در دست مقام معظم رهبری است، اما خوشبختانه هم مسئولان ما در این کشور و هم در ملت ما روی مسئله فلسطین کار می کنند. این سخنان صریح رهبران بود و در عمل هم چنین بوده است که هر جا حرکتی برای فلسطین و علیه صهیونیست ها وجود دارد، پشت سر آن افراد متعهد به انقلاب اسلامی هستند. برخی از آنها خودشان اعلام کردند که نمی‌شود ملت‌های اروپایی مانند فرانسه و انگلیس برای یک موضوع خارج از کشور بیرون بیایند و راهپیمایی صدها هزار نفری داشته باشند، اما امروز این اتفاقات در مورد فلسطین رخ می‌دهد. اینها نشانه های صادقانه انزجار همه ملت های جهان از رژیم صهیونیستی است.

خطیب نماز جمعه مشهد ابراز امیدواری کرد: امیدوارم دولتمردان و فرماندهان نظامی ما بتوانند حمایت همه جانبه ای داشته باشند و از جریان مقاومت فلسطین جلوگیری کنند چرا که مسئله اسرائیل و فلسطین نیز مسئله ماست و شکست اسرائیل. انعکاسی از شکست کل همه و فشار استکبار غرب است. به همین دلیل ستاد فرماندهی نیروهای تروریستی سنتکام در تل آویو مستقر شده و آمریکا و اروپا بر روی دفاع از صهیونیست ها متمرکز شده اند.

علم الهادی اعلام کرد: همانطور که آنها نمی توانند عقب نشینی کنند، ما هم نمی توانیم عقب نشینی کنیم، زیرا فراتر از منافع سیاسی، اساس عقیدتی اسلام و انقلاب ما در آزادسازی قدس شریف خلاصه می شود. برادران و خواهران عزیز، اگر امروز از جنایات صهیونیست های خبیث صحبت می کنیم، واجب است که از دلاوری های رزمندگان مقاومت نیز صحبت کنیم. اینکه یک ملت 75 سال مورد حمله دشمن خود قرار بگیرد و به ویژه در غزه، 17 سال محاصره مطلق همه تأسیسات را تجربه کند، جای تعجب دارد، اما در عمل باید بدانیم که این مقاومت، جنگی سنگی است. با سلاح های خود و اکنون به فناوری ساخت اژدر هدایت شونده و راکت و موشک رسیده است. ما از خداوند متعال می خواهیم که به مؤمنان فلسطین کمک کند و ستمگران جهان را به رهبری اسرائیل جنایتکار از ریشه نابود کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.