افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
16

مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در طول کووید افزایش یافت

  • کد خبر : 1174
مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در طول کووید افزایش یافت

29 نوامبر 2022 – مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و سکته در میان بزرگسالان ساکن ایالات متحده از سال 2010 در حال کاهش بوده است. تحقیقات جدید نشان می دهد که همه گیری کووید-19 این روند نزولی را در سال 2020 معکوس کرد. به گفته محققان، گویی کووید 5 سال پیشرفت را از […]


29 نوامبر 2022 – مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و سکته در میان بزرگسالان ساکن ایالات متحده از سال 2010 در حال کاهش بوده است. تحقیقات جدید نشان می دهد که همه گیری کووید-19 این روند نزولی را در سال 2020 معکوس کرد.

به گفته محققان، گویی کووید 5 سال پیشرفت را از بین برده است و نرخ ها را به سطح مشاهده شده در سال 2015 بازگردانده است.

سیاهپوستان غیر اسپانیایی و آنهایی که کمتر از 75 سال داشتند بیشتر از دیگران تحت تأثیر این بیماری قرار گرفتند و این بیماری همه گیر پیشرفت 10 ساله را در این گروهها معکوس کرد.

ربکا سی وودراف، دکترا، این یافته های مطالعه را ارائه کرد در جلسات علمی انجمن قلب آمریکا 2022.

او گفت که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی برای چندین دهه در ایالات متحده به دلیل تشخیص بهتر عوامل خطر مانند فشار خون بالا و درمان های بهتر مانند استاتین ها برای کلسترول کاهش یافته است.

کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی از سال 1900 تا 1999 به عنوان یک برترین دستاورد بهداشت عمومی قرن بیستموودراف، که اپیدمیولوژیست CDC است، گفت.

او گفت که معکوس شدن این روند مثبت نشان می دهد که مهم است که مردم “با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی برای پیشگیری و مدیریت بیماری قلبی موجود، حتی در شرایط چالش برانگیز مانند همه گیری COVID-19 همکاری کنند.”

وودراف توصیه کرد که “همه می توانند سلامت قلب و عروق خود را بهبود بخشند و حفظ کنند و با رعایت موارد زیر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند. زندگی ضروری انجمن قلب آمریکا 8 – بهتر غذا خوردن، تحرک بیشتر، ترک دخانیات، خواب سالم، مدیریت وزن، کنترل کلسترول، مدیریت قند خون و مدیریت فشار خون.

وی تاکید کرد: واکسن‌های کووید-۱۹ می‌تواند به همه افراد، به ویژه مبتلایان به بیماری قلبی زمینه‌ای یا سایر بیماری‌ها کمک کند و از افراد در برابر کووید-۱۹ شدید محافظت کند.

اندرو جی. انیشتین، MD، PhD، از مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا ایروینگ در شهر نیویورک، که در این تحقیق شرکت نداشت، می‌گوید که نتایج “تغییرات بسیار نگران کننده” را در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در دهه گذشته نشان می‌دهد.

او می‌گوید: یافته‌های مطالعه تأکید می‌کند که «به عنوان یک جامعه، ما باید تلاش کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه مردم در سیستم مراقبت‌های بهداشتی مشارکت دارند، با یک هدف بهبود نتایج سلامت قلب، که در سال 2020 به‌طور قابل‌توجهی بدتر شد».

“اگر به طور فعال به یک ارائه دهنده مراقبت های اولیه مراجعه نمی کنید، مهم است که فردی را پیدا کنید که بتوانید با او رابطه خوبی داشته باشید و بتواند با شما در مورد زندگی سالم برای قلب صحبت کند، فشار خون، قند و کلسترول خود را بررسی کند، از شما در مورد علائم سوال کند. و شما را برای تشخیص زودهنگام بیماری معاینه می کند و در صورت نیاز شما را برای مراقبت های تخصصی تر قلب ارجاع می دهد.

برخی از یافته های مطالعه

محققان داده های CDC را تجزیه و تحلیل کردند تعجب پایگاه داده

آنها بزرگسالان 35 ساله و بالاتر را که به بیماری قلبی مبتلا بودند به عنوان علت مرگ شناسایی کردند.

آنها دریافتند که تعداد افرادی که از بیماری قلبی در هر 100000 نفر جان خود را از دست می دهند (نرخ مرگ ناشی از بیماری قلبی) هر سال از سال 2010 تا 2019 کاهش می یابد، اما در سال 2020، اولین سال شیوع همه گیری، افزایش یافت.

این افزایش در کل جمعیت، در مردان، در زنان، در تمام گروه‌های سنی، و در همه نژادها و گروه‌های قومی اسپانیایی مشاهده شد.

در کل جمعیت، میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی از سال 2010 تا 2019 به میزان 9.8 درصد کاهش یافته است. اما این میزان در سال 2020 به میزان 4.1 درصد افزایش یافته است و به میزان سال 2015 باز می گردد.

در میان سیاهپوستان غیر اسپانیایی، میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی از سال 2010 تا 2019 به میزان 10.4 درصد کاهش یافت، اما این میزان در سال 2020 به میزان 11.2 درصد افزایش یافت و به میزانی که در سال 2010 بود باز می گردد.

به طور مشابه، در بین بزرگسالان 35 تا 54 ساله و افراد 55 تا 74 ساله، میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی از سال 2010 تا 2019 کاهش یافته و در سال 2020 به میزان بالاتری نسبت به سال 2010 افزایش یافته است.

به گفته محققان، در سال 2020، حدود 7 سال پیشرفت در کاهش میزان مرگ و میر قلبی در میان مردان و 3 سال پیشرفت در میان زنان از دست رفت.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.