افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

استفاده از اکسیژن‌رسانی «نانو حباب» در یکی از مزارع پرورش ماهی لرستان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 117384
استفاده از اکسیژن‌رسانی «نانو حباب» در یکی از مزارع پرورش ماهی لرستان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی امروز چهارشنبه از پروژه مجتمع آبی اکسیر کوتسار بازدید کرد.کهمانوی گفت: تا زمانی که در صنعت نفوذ دانش نداشته باشیم به بهره وری نخواهیم رسید. وی تاکید کرد: نفوذ دانش در صنعت شیلات از نظر دانش بنیان بسیار مهم است. رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به استفاده […]

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی امروز چهارشنبه از پروژه مجتمع آبی اکسیر کوتسار بازدید کرد.کهمانوی گفت: تا زمانی که در صنعت نفوذ دانش نداشته باشیم به بهره وری نخواهیم رسید.

وی تاکید کرد: نفوذ دانش در صنعت شیلات از نظر دانش بنیان بسیار مهم است.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به استفاده از دانش مکانیزاسیون در صنعت شیلات برای افزایش بهره وری گفت: در این دو سال به 52 شرکت دانش بنیان ثبت شده در پارک علم و فناوری با فعالیت در حوزه آبزیان رسیده ایم. . .

حسینی با تاکید بر اینکه 30 درصد برنامه توسعه شیلات کشور در حوزه بهره وری است، تصریح کرد: در یکی از مزارع پرورش ماهی زنجیره ای از اکسیژن رسانی با حباب نانو به صورت پایلوت استفاده شده است و کشاورز از عملکرد این دستگاه رضایت دارد. .

وی افزود: در همین راستا پنج یا شش شرکت دانش بنیان به مدت پنج ماه در نقاط مختلف کشور در حال اجرای این طرح هستند که پس از بررسی های نهایی به صنعت آبزی پروری معرفی می شوند.

رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: با استفاده از این دستگاه در مزارع با همین ظرفیت موجود، تولید مزارع بین 30 تا 40 درصد افزایش می یابد که نشان می دهد با کمک شرکت های مبتنی بر دانش با همین ظرفیت . بالقوه، در دسترس بودن و تولید محصول در صنعت ماهیگیری را افزایش خواهد داد.

حسینی در خصوص اعطای تسهیلات به پرورش دهندگان آبزیان افزود: با هماهنگی معاونت علمی و فناوری، پس از صنعتی شدن این فناوری، تسهیلات ارزان قیمتی را برای کسانی که از این صنعت استفاده می کنند در راستای افزایش تولید در نظر می گیریم. و بهره وری در هر واحد مزرعه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.