افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

نکات مهم برای جلوگیری از سرقت ادبی

  • کد خبر : 117278
نکات مهم برای جلوگیری از سرقت ادبی

آفتاب نیوز: فرآیند نوشتن یک مقاله علمی آسان نیست و نیاز به تلاش زیادی دارد. حال فرض کنید به دلیل برخی اشتباهات کوچک، مقاله شما رد شده و تمام تلاش شما بی نتیجه می ماند. یکی از دلایل مهم رد مقاله علمی سرقت ادبی است. در بسیاری از مواقع محقق ناخودآگاه این اشتباه را مرتکب […]

آفتاب نیوز:

فرآیند نوشتن یک مقاله علمی آسان نیست و نیاز به تلاش زیادی دارد. حال فرض کنید به دلیل برخی اشتباهات کوچک، مقاله شما رد شده و تمام تلاش شما بی نتیجه می ماند.

یکی از دلایل مهم رد مقاله علمی سرقت ادبی است. در بسیاری از مواقع محقق ناخودآگاه این اشتباه را مرتکب می شود، اما اثر خود را بر جای می گذارد و به سادگی توسط داوران مقاله رد می شود.

در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که چگونه از سرقت ادبی در مقاله جلوگیری کنیم! تا انتها با ما همراه باشید.
عبارت تخصصی را فراموش نکنید.

پارافرزیس تخصصی یا بازنویسی مقاله علمی از جمله کارهایی است که نقش برجسته ای در پیشگیری از سرقت علمی دارد. ترجمه به معنای استفاده از آثار علمی و پژوهشی دیگران به زبانی دیگر است.

لطفا توجه داشته باشید که تکرار عبارات و ایده های تحقیقی شخص دیگری در مقاله شما مجاز نیست. هدف این است که شما درک نهایی خود را از آن تحقیق ارائه دهید.

هنگامی که ترجمه می کنید، نشان می دهید که تحقیق اصلی را درک می کنید و می توانید آن را با کلمات خود بیان کنید.

اگر فکر می کنید نمی توانید جلوی انجماد خود را بگیرید، می توانید از Transis کمک بگیرید. Transis یک پلتفرم تخصصی ترجمه آنلاین است که ترجمه متن تخصصی را به زبان های مختلف و با بهترین کیفیت ارائه می دهد.

منابع مصرف شده را ذخیره کنید

حتی اگر به تمام مقالات علمی استفاده شده نگاه کنید و یکی را فراموش کنید، دچار مشکل خواهید شد.

برای جلوگیری از این مشکل، تمام منابعی که در تحقیق خود استفاده کرده اید را یادداشت کنید و اطلاعات مربوط به آن را ثبت کنید.

شما به سادگی می توانید آن را در یک فایل Word ذخیره کنید یا به برنامه های مرجع بروید و همه موارد موجود در آن را به طور منظم ذخیره کنید. چگونه و توجه داشته باشید.

حتی می توانید آن را در مرورگر خود نشانه گذاری کنید.

نقل قول را فراموش نکنید

بله استفاده از استناد یکی از راه های جلوگیری از سرقت علمی است! وقتی می خواهید ایده یا عبارت شخص دیگری را در متن خود بگنجانید، حتما از نقل قول استفاده کنید.

البته دقت کنید که تعداد ارجاعات استفاده شده در یک مقاله علمی خیلی زیاد نباشد. در این مورد با مربی خود صحبت کنید.
هنگام توسل به بازنویسی متن، اجتناب از کاهش نمره به دلیل استفاده بیش از حد از نقل قول مؤثر است. همانطور که قبلاً گفتیم، با بازنویسی نشان می دهید که ایده اولیه را درک کرده اید.

فهرست منابع کامل است.

هر متن و ایده ای که متعلق به شما نیست، باید منبع خود را در فهرست منابع اصلی ذکر کنید. بسته به موضوع تحقیق، سبک ارجاع متفاوت خواهد بود.

نکته مهم در مورد استنادها: اگر اطلاعاتی که ارائه می کنید توسط یک فرد متوسط ​​و تحصیلکرده بدون نیاز به منبع معتبر پذیرفته شود، نیازی به استناد به آن نیست.

از ابزارهای بررسی سرقت ادبی استفاده کنید

ابزارهای بررسی سرقت ادبی کار شما را بسیار آسان می کند.

این نرم افزارها به گونه ای طراحی شده اند که هنگام اسکن متن مقاله قسمت هایی را که احتمال سرقت ادبی در آن ها زیاد است را شناسایی می کند.

داوران معمولاً از ابزارهای مشابهی برای بررسی استفاده می کنند، بنابراین بهتر است خودتان از ابتدا با آنها راحت باشید. Grammarly یکی از نمونه های قابل اعتماد است، زیرا پایگاه داده قوی دارد و منابع مختلف را تأیید می کند.

ویرایش نهایی را فراموش نکنید.

قبل از ارسال مقاله، علاوه بر ویرایش کلی متن، مدتی را به صورت جداگانه برای ویرایش و بررسی فهرست منابع و ارجاعات درون متن اختصاص دهید.

هرچه همه چیز را با دقت بیشتری ارزیابی کنید، احتمال رد شدن کار شما به دلیل سرقت ادبی کمتر می شود.

آخرین کلمه

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد؛ به خاطر داشته باشید که اساسی ترین اقدامات برای جلوگیری از سرقت ادبی، بازنویسی متن و ذکر منبع و ارجاع به آن است.

اگر در راه نوشتن یک مقاله علمی هستید، می توانید روی کمک ترانزیس حساب کنید. در ترنسیس خدماتی مانند قالب بندی مقاله، اشاره به منبع، بازنویسی تخصصی مقاله و حتی ترجمه و چاپ فوری مقاله در مجلات معتبر بین المللی با ضمانت بازگشت وجه و حفظ محرمانه بودن انجام می شود.
اگر سوالی دارید حتما در قسمت نظرات از ما بپرسید، منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.