افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و OVIC در تولید سوخت کم گوگرد

  • کد خبر : 117204
همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و OVIC در تولید سوخت کم گوگرد

به گزارش بازار، در تفاهم نامه همکاری که بین شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OVIC) منعقد شد، دو طرف بر اجرای دقیق طرح مشترک تولید و تامین سوخت گوگرد از خاک ایران تاکید کردند. پالایشگاه ستاره خلیج فارس در جزیره قشم تاکید کرد. در این تفاهم نامه که […]

به گزارش بازار، در تفاهم نامه همکاری که بین شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OVIC) منعقد شد، دو طرف بر اجرای دقیق طرح مشترک تولید و تامین سوخت گوگرد از خاک ایران تاکید کردند. پالایشگاه ستاره خلیج فارس در جزیره قشم تاکید کرد.

در این تفاهم نامه که به امضای محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و محمدجواد شمس، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنعت نفت رسید، مقرر شد کارگروهی برای امکان سنجی تولید تشکیل شود. . مطالعات تولید سوخت کم سولفور در جزیره قشم باید با هماهنگی و همکاری طرفین طبق برنامه زمان بندی انجام شود.

همچنین در چارچوب این تفاهم نامه دو طرف در زمینه تامین مالی و مالی و همچنین انتقال دانش فنی لازم به منظور انجام اقدامات لازم در زمینه اخذ مجوزها توافق و تفاهم کردند. لازمه دریافت خوراک (از نفت گرفته تا گوگرد) و فروش محصولات تولید شده در خلیج فارس، کمترین زمان ممکن را می گیرد.

محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرکل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به لزوم ساخت پالایشگاهی برای تامین سوخت مورد نیاز کشتی ها و شناورهای این گروه کشتیرانی که از منطقه خلیج فارس عبور می کنند، گفت: سوخت پر گوگرد ایران است. به فجیره امارات متحده عربی وارد شده و پس از انجام فرآیند گوگردزدایی مجددا وارد ایران شده و به شناورهای ایرانی فروخته می شود. در این میان باید به قیمت تمام شده سوخت تولیدی در ایران و رقابت پذیری آن با قیمت سوخت در خلیج فارس (فجیره و خورفکان) توجه شود.

وی افزود: در قالب همکاری مشترک با شرکت اویک به دنبال رفع این مشکل و تولید و عرضه سوخت کم سولفور در قشم هستیم. اگرچه با تلاش وزارت نفت، بخشی از ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران به سوخت کم گوگرد از طریق پالایشگاه شازند اراک و تولید آن در پالایشگاه های جنوب کشور نیاز دارد تا بتواند میزان سوخت را کاهش دهد. فاصله حمل و نقل و جلوگیری از خطرات آن و همچنین کاهش هزینه ها. تامین سوخت ضروری است.

محمدجواد شمس، مدیرعامل شرکت آویک نیز گفت: زمان اجرای این طرح و اجرای تفاهم نامه امضا شده بسیار حائز اهمیت است و کارگروه مشترک با حضور نمایندگان این دو شرکت که هدایت آن را برعهده دارند. برنامه ریزی با کنترل و مدیریت دقیق، ضمن تهیه مطالعات امکان سنجی.

وی افزود: اگر مانعی برای تولید سوخت کم گوگرد در جزیره قشم وجود دارد باید رفع شود تا کاری مهم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

گفتنی است، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OVIC) یکی از شرکت های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت است که بزرگترین هلدینگ پیمانکاری صنعت نفت کشور محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.