افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

هشدار بارش شدید باران در 25 استان – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 117192
هشدار بارش شدید باران در 25 استان – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه های موقت بارشی، بارش باران، طوفان و وزش باد شدید در ۲۵ استان و در ارتفاعات البرز و در ارتفاعات زاگرس مرکزی هشدار داد. بارش برف از چهارشنبه تا شنبه (10 تا 13 نوامبر). این شرایط جوی چهارشنبه در اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه های موقت بارشی، بارش باران، طوفان و وزش باد شدید در ۲۵ استان و در ارتفاعات البرز و در ارتفاعات زاگرس مرکزی هشدار داد. بارش برف از چهارشنبه تا شنبه (10 تا 13 نوامبر).

این شرایط جوی چهارشنبه در اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، همدان، لرستان، کرمانشاه، تهران، البرز، زنجان، قزوین، ارتفاعات مازندران، استان مرکزی، ایلام، شمال و شرق خوزستان، نیمه شمالی فارس، مرکز و غرب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و پنجشنبه در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ، جنوب قزوین، البرز تهران، ارتفاعات مازندران، غرب سمنان، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، ارتفاعات کرمان برنامه ریزی شده است.

روز جمعه در فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات استان های مازندران، البرز، تهران و سمنان، شمال هرمزگان و روز شنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، گیلان ، مازندران و گلستان. ، زنجان، همدان، قزوین، ارتفاعات البرز، تهران و سمنان، خراسان جنوبی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و هرمزگان، حاکمیت این شرایط اقلیمی دور از انتظار نیست.

در نتیجه این خطر جوی، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و باغی، سازه های موقت و ماشین آلات مزرعه پیش بینی نمی شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش خسارات و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، به کشت محصولات پاییزه و انتقال نهاده های کشاورزی با مناطق سرپوشیده، زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغ ها و مزارع به دلیل ظهور نزولات جوی سرعت بخشیده است. عدم آبیاری، محلول افشانه و سم افشانه با توجه به ظهور بارندگی، انتقال محصولات برداشت شده به مکان های سرپوشیده مانند سیب زمینی، خشکبار، تابستان تسریع می شود. جت ها و مرکبات، کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت، به منظور جلوگیری از آسیب بیماری های قارچی، بسته نگه داشتن دریچه های گلخانه در هنگام کاهش دما و بارندگی، جلوگیری از نفوذ آب جاری در جوجه کشی ها. در صورت بارندگی به چوپانان و عشایر توصیه می شود از تردد در مناطق مرتفع، توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به دلیل مشاهده بارش ها خودداری کنند.

این سازمان همچنین نسبت به افزایش حداکثر سرعت باد تا 28 هشدار سطح زرد صادر کرد نات در نواحی ساحلی و ساحلی استان های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس و تنگه هرمز حداکثر ارتفاع موج از بعدازظهر پنجشنبه تا دوشنبه (11 تا 15 آبان) 1.5 تا 2 متر افزایش یافت.

این شرایط جوی روز پنجشنبه در نواحی ساحلی و ساحلی استان بوشهر، روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه در نواحی ساحلی و ساحلی استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در نتیجه این خطر جوی، غرق شدن غرق شدگان، شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، آسیب دیدن تردد شناورهای سبک و متوسط ​​و فعالیت‌های تفریحی، فعالیت‌های دریایی و سکوهای نفتی تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

سازمان هواشناسی برای کاهش خسارات و خطرات ناشی از این شرایط جوی، فعالیت های تفریحی، شنا، ماهیگیری و تردد قایق های سبک، نیمه سنگین و تفریحی را ممنوع و محدود کرده و محدودیت ها و تدابیر لازم را برای بیمه و تفکر کشتی ها اتخاذ می کند. در مورد اقدامات لازم برای فعالیت ها و سکوهای فراساحلی نفت را توصیه می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.