افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

پیام محسن رضایی به بایدن

  • کد خبر : 116938
پیام محسن رضایی به بایدن

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تشکیل اتاق مشترک نیروهای مقاومت تصریح کرد: اکنون شاهد تاثیر تشکیل اتاق مشترک محور مقاومت در میدان جنگ هستیم که حزب الله 3 لشکر اسرائیلی را در شمال بی حرکت کرد. و تشکیل این اتاق باعث ارتقای هماهنگی عملیاتی و توان رزمی مقاومت خواهد شد. فرمانده سابق سپاه […]

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تشکیل اتاق مشترک نیروهای مقاومت تصریح کرد: اکنون شاهد تاثیر تشکیل اتاق مشترک محور مقاومت در میدان جنگ هستیم که حزب الله 3 لشکر اسرائیلی را در شمال بی حرکت کرد. و تشکیل این اتاق باعث ارتقای هماهنگی عملیاتی و توان رزمی مقاومت خواهد شد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی درباره ایده تشکیل ارتش اسلامی تاکید کرد: شاید 10 یا حتی 5 سال پیش این ایده عملیاتی نمی شد اما امروز کشورهای اسلامی با استقلال بیشتر پیش می روند. از آمریکا” اتحاد دوجانبه آنها بیش از گذشته افزایش یافته است و با جنایات اسرائیل و عزم آمریکا برای بازگشت به منطقه، این ایده عملیاتی شده است.

رضایی با بیان اینکه «آمریکا نگران پرکردن شکاف حضور خود در منطقه با روسیه، چین و کشورهای منطقه است»، ادامه داد: سه سناریو پیش روی منطقه غرب آسیا وجود دارد. اول، اجازه دهید ایالات متحده بازگردد و قدرت خود را اعمال کند. دوم اینکه چین و روسیه جای آمریکا را بگیرند و ثالثاً همگرایی و اتحاد کشورهای منطقه امنیت و توسعه منطقه را برای خود تضمین کنند.

وی با اشاره به نظم نوین در منطقه تصریح کرد: مشکلات آینده کشورهای اسلامی را به یکدیگر نزدیک می کند. امروز شاهد تغییراتی در کشورهایی مانند عربستان سعودی و مصر هستیم و اشتباه نتانیاهو و بایدن درک نکردن این تغییرات است. البته در مورد غزه انتظارات بیشتر از سوی منطقه و کشورهای مسلمان وجود دارد.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا بر اساس مواضع کشورهای عربی در قبال غزه و اتفاقات اخیر، آیا کشورهای عربی نظم و تحول جدید را خواهند پذیرفت، گفت: حادثه غزه محدود به امروز نیست و این اتفاق یک چرخش است. نقطه و آغاز حوادث بزرگ در غرب، آسیا خواهد شد و این تحولات به تدریج رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: کنار هم قرار دادن بایدن و نتانیاهو برای نجات اسرائیل و نجات آمریکاست. اسرائیل را نجات دهید زیرا به گفته نتانیاهو جنگ دوم بعد از سال 1948 شروع شد و ایالات متحده را نجات دهید زیرا انرژی غرب از این منطقه تامین می شود و اگر انتقال انرژی متوقف شود آنها به بن بست خواهند رسید. بنابراین در منطق آنها این منطقه باید ناامن باشد تا صنعتی نشود و کشورهای منطقه نفت را مصرف نکنند بلکه به اروپا و آمریکا بفرستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به راهبرد نظام سلطه برای فلسطین تصریح کرد: پس از جنگ جهانی دوم تنها جایی که اشغال در آن به پایان نرسید فلسطین است که دروغ بزرگ غرب در دفاع از فلسطین را توجیه کرد.ملت یهود. در حالی که دلایل اصلی این اولین اشغال، مقابله با اسلام و جلوگیری از بازیابی قدرت کشورهای بزرگ با پیشینه تاریخی قوی مانند ایران، ترکیه و مصر است.

رضایی افزود: موضوع دوم نفت است و در صورت صنعتی شدن کشورهای منطقه نفتی برای صادرات به غرب باقی نمی ماند بنابراین اسرائیل نقش ضد توسعه ای برای غرب در خاورمیانه دارد. موضوع سوم ایجاد پل و گذرگاهی از اسرائیل برای دسترسی به شرق است.

وی با تحلیل برنامه آمریکا در غرب آسیا گفت: آمریکایی ها در افغانستان، عراق و خلیج فارس عقب نشینی کرده اند و امروز می خواهند شانس خود را برای بازگشت به منطقه امتحان کنند. انتظار می رود که آنها پایگاه های خود را در شرق سوریه، شمال عراق و اردن تقویت کنند. بنابراین، حوادث غزه فقط یک موضوع فلسطینی نیست. کم کم می خواهند به لبنان و سوریه بروند.

فرمانده سابق سپاه گفت: در غزه دو جنگ است. جنگ با مردم و جنگ با رزمندگان کاملاً متفاوت است. رژیم خونخوار صهیونیستی در جنگ با مردم نزدیک به 9 هزار نفر از جمله زنان و کودکان را به شهادت رسانده و 21 هزار نفر نیز مجروح شده اند. اما در جنگ با رزمندگان موضوع کاملاً متفاوت است و مثلاً در چند ساعت گذشته به دلیل کشته شدن بیش از 100 نظامی صهیونیست تنها یکی دو نفر از نیروهای مقاومت به شهادت رسیده اند. این یک شکست بسیار سخت است و اسرائیل دیگر اسرائیل قبل از عملیات حمله به الاقصی نخواهد بود.

رضایی ادامه داد: از حماقت فرماندهان نظامی صهیونیست که قصد ورود به جنگ شهری با تانک و نفربر را دارند بس است. آنها خود را به باتلاقی عمیق خواهند انداخت و شکستی شرم آور از دست رزمندگان مقاومت متحمل خواهند شد و رسوایی بین المللی را بر سر خود خواهند آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ساخت ارتش اسلامی کار دولت هاست اما جنبش بین المللی ضدصهیونیستی توسط مردم شکل می گیرد و شاهد هستیم که موج نفرت از صهیونیست ها در کشور شکل گرفته است. جهان . در چند کشور مردم اعتراض نکردند. در برخی کشورها، سفرای اسرائیل اخراج شده و تحریم اقتصادی محصولات اسرائیل آغاز شده است.

فرمانده اسبق سپاه با اشاره به بیانات امام راحل در خصوص عبور «راه قدس از کربلا» افزود: امروز از کربلا گذشتیم و جبهه مقاومت و نیروهای مردمی کشورهای همسایه فلسطین در آمادگی خوبی هستند.

وی خطاب به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: اینکه شما به بهانه غزه از نتانیاهو حمایت می کنید و به دنبال فضاسازی به سمت ایران هستید اشتباه است. هدف آنها بازگشت به غرب آسیا به بهانه های واهی و تقویت پایگاه خود در منطقه است. اما آمریکا و اسرائیل نباید فکر کنند که می توانند وارد غزه شوند یا از ایجاد آتش بس جلوگیری کنند، اما جنگ گسترش نمی یابد. آمریکا هم عامل اصلی شروع جنگ است و هم عامل گسترش آن.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=116938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.