افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

نتایج وحشتناک یک مطالعه علمی جدید در مورد کرم های ضد آفتاب

  • کد خبر : 116625
نتایج وحشتناک یک مطالعه علمی جدید در مورد کرم های ضد آفتاب

شنوایی 24- کرم ضد آفتاب آنها با جذب، انعکاس یا پخش اشعه های UV به محافظت از پوست در برابر نور خورشید کمک می کنند، اما محدودیت هایی دارند که منجر به چیزی به نام “پارادوکس ضد آفتاب” می شود. اکنون دو مطالعه جدید خطرات استفاده از آن را برجسته کرده اند. مطالعات انجام شده […]

شنوایی 24- کرم ضد آفتاب آنها با جذب، انعکاس یا پخش اشعه های UV به محافظت از پوست در برابر نور خورشید کمک می کنند، اما محدودیت هایی دارند که منجر به چیزی به نام “پارادوکس ضد آفتاب” می شود.

اکنون دو مطالعه جدید خطرات استفاده از آن را برجسته کرده اند.

مطالعات انجام شده در کانادا و انگلستان.

محققان ابتدا 23 گروه متمرکز را برای تعیین عوامل موثر در میزان متفاوت شایع ترین سرطان پوست، ملانوم، در کانادا گردآوری کردند.

آنها دریافتند که ساکنان دو استان کانادا با نرخ بالای ملانوم به احتمال زیاد از روش‌های محافظت در برابر نور خورشید استفاده می‌کنند، از خطرات سلامتی مرتبط با قرار گرفتن در معرض نور خورشید آگاه هستند و با UVI سازگار هستند. با این حال، آنها در معرض سطوح بالاتری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید قرار گرفته اند که منجر به سرطان پوست بیشتر شده است.

محققان دلیل این امر را گرم شدن هوا در این مناطق و تمایل شهروندان به فعالیت در فضای باز دانستند.

در همین حال، دومین مطالعه UK Biobank نشان داد که استفاده از کرم ضد آفتاب به طور غیرمنتظره ای با بیش از دو برابر شدن خطر ابتلا به سرطان پوست در این کشور مرتبط است.

ایوان لیتوینوف، MD، دانشیار پزشکی و رئیس بخش پوست در دانشگاه مک گیل، می‌گوید: این یافته‌های ترکیبی نشان‌دهنده یک «پارادوکس ضد آفتاب» است که در آن افرادی که سطوح بالاتری در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند. ، که در هر دو مطالعه شرکت کرده است، تمایل به استفاده بیشتر از ضد آفتاب دارد اما به اندازه کافی نیست، که باعث ایجاد احساس امنیت کاذب می شود.

وی افزود: کرم ضدآفتاب مهم است اما در مقایسه با لباس های محافظ، محافظ های جوش و دوری از آفتاب، کم اثرترین راه برای محافظت از پوست است.

وی در ادامه گفت: مردم می توانند و باید از فضای باز لذت ببرند، اما بدون آفتاب سوختگی یا برنزه شدن..

برنزه شدن و آفتاب سوختگی

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند باعث برنزه شدن و آفتاب سوختگی شود که نشانه آسیب پوست است. برنزه شدن واکنش بدن برای محافظت از سلول های پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش است. در حالی که آفتاب سوختگی نشانه آسیب جدی به پوست است. آفتاب سوختگی مکرر احتمال ابتلا به ملانوما را به خصوص در دوران کودکی و نوجوانی افزایش می دهد.

در واقع قرار گرفتن مکرر و مستقیم فرد در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش آن ارتباط مستقیمی با خطر ابتلا به سرطان ملانوما دارد. این امر محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش را برای جلوگیری از ملانوما، به ویژه در مراحل اولیه زندگی ضروری می کند.

بنابراین انتخاب یک ضد آفتاب کامل که از بدن در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کند بسیار مهم است. آفتاب سوختگی در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه UVB ایجاد می شود، در حالی که اشعه UVA می تواند باعث آسیب طولانی مدت پوست شود.

میزان محافظتی که ضدآفتاب ها در برابر اشعه ماوراء بنفش ارائه می کنند با درجه بندی فاکتور محافظت از خورشید (SPF) تعیین می شود. بنابراین، محافظت بیشتر با SPF بالاتر نشان داده می شود. به طور کلی توصیه می شود برای محافظت کافی از SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

علاوه بر این، استفاده مجدد از ضد آفتاب به ویژه پس از شنا، تعریق یا خشک کردن حوله توصیه می شود. همچنین استفاده از آن 15 تا 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن بسیار توصیه می شود، زیرا ضد آفتاب ممکن است از بین برود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=116625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.