افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

با چند درمان خانگی فوراً از شر نفخ خلاص شوید

  • کد خبر : 116414
با چند درمان خانگی فوراً از شر نفخ خلاص شوید

آفتاب نیوز: تورم ناشی از تجمع آب باعث می شود احساس نفخ کنید. این وضعیت به دلیل تغییرات هورمونی در دوره قاعدگی، کم آبی یا مصرف زیاد غذاهای شور و کمبود پتاسیم و آب ایجاد می شود. درمان نفخ شکم با ماست. ماست مملو از پروبیوتیک‌ها، باکتری‌های مفیدی است که دستگاه گوارش را برای سالم […]

آفتاب نیوز:

تورم ناشی از تجمع آب باعث می شود احساس نفخ کنید. این وضعیت به دلیل تغییرات هورمونی در دوره قاعدگی، کم آبی یا مصرف زیاد غذاهای شور و کمبود پتاسیم و آب ایجاد می شود.

درمان نفخ شکم با ماست.

ماست مملو از پروبیوتیک‌ها، باکتری‌های مفیدی است که دستگاه گوارش را برای سالم نگه داشتن و تسکین التهاب پر می‌کند. کوردینگ می‌گوید: «پروبیوتیک‌ها نقش مهمی در سلامت روده دارند، به‌ویژه زمانی که نفخ و گاز دارید. برای دریافت 20 گرم پروتئین و پایین نگه داشتن کربوهیدرات ها، ماست یونانی را انتخاب کنید و از آن برای دسر همراه با میوه های تازه مانند تکه های گریپ فروت یا زغال اخته لذت ببرید.

درمان نفخ شکم با زنجبیل.

زنجبیل یکی از قدیمی ترین داروهای گیاهی موجود است. خواص ضد التهابی زنجبیل برای تسکین نفخ و گاز معجزه می کند. تارا کلمن، متخصص تغذیه بالینی در سن دیگو می گوید، زنجبیل حاوی یک آنزیم گوارشی به نام zingibain است که به بدن در تجزیه پروتئین کمک می کند.

درمان نفخ با رازیانه.

رازیانه یک ادرارآور طبیعی است که می تواند گازهای روده را نیز از بین ببرد (برای هر دو نوع نفخ موثر است). کلمن می‌گوید: ترکیبات آنتول، فسفونیوم و استروگل موجود در دانه‌های رازیانه دارای خواص ضد اسپاسم و ضدالتهابی هستند که ماهیچه‌های روده را شل می‌کنند و به گازهای به دام افتاده اجازه خروج می‌دهند.

نفخ شکم را با موز درمان کنید

موز به دلیل داشتن پتاسیم در رفع نفخ معده موثر است. کوردینگ می گوید: «دلیل اینکه بدن شما آب را نگه می دارد، مصرف بیش از حد سدیم است. غذاهای غنی از پتاسیم به دفع سدیم و حفظ آب در بدن کمک می کنند. اگرچه خوردن یک موز به طور جادویی نفخ را درمان نمی کند، اما خوردن غذاهای غنی از پتاسیم مانند موز در طول روز می تواند به کاهش نفخ کمک کند.

با لیمو نفخ معده را درمان کنید.

بله، ترفند قدیمی نوشیدن آبلیمو واقعا در رفع نفخ موثر است. کلمن می گوید آب لیمو اسیدیته بسیار مشابهی با آب گوارشی معده دارد، بنابراین می تواند برای تسکین نفخ و سایر علائم سوء هاضمه مفید باشد. با گنجاندن و نوشیدن آب لیمو در رژیم غذایی خود، هیدراتاسیون و دریافت اسید خود را دو برابر می کنید، زیرا این امر به سیستم گوارش شما کمک می کند تا غذا را سریعتر هضم و حرکت دهد.
درمان نفخ شکم با آووکادو.

اگر از یک رژیم کم کربوهیدرات مانند کتو پیروی می کنید، آووکادو انتخاب خوبی است زیرا منبع عالی پتاسیم و آنتی اکسیدان های ضد نفخ است و تنها حاوی 6 گرم کربوهیدرات است که یک چهارم کربوهیدرات است. . موز دارد. به گفته کوردینگ، اکثر مردم فکر می کنند که پس از یک آخر هفته خوردن بیش از حد غذا، باید گرسنگی خود را با کرفس و کاهو برطرف کنند تا در رژیم غذایی باقی بمانند، اما آووکادو یک غذای مغذی است که می تواند به شما کمک کند سالم بمانید. باعث شود احساس سیری کنید و گرسنه نشوید تا زمانی که بخواهید دوباره به وزن ایده آل خود برسید.

درمان نفخ شکم با خیار.

کوردینگ می گوید: خیار حاوی مقدار زیادی آب برای کمک به هیدراته نگه داشتن بدن است که برای کمک به حذف آب اضافی از سلول ها و گازهای دستگاه گوارش عالی است. علاوه بر این، خیار حاوی گوگرد و سیلیکون است که به عنوان یک ادرارآور طبیعی ملایم عمل می کند و باعث تحریک ادرار می شود. این میوه ها همچنین راه حل خوبی برای رهایی دستگاه گوارش از اثر منفی گازهای سبزیجات چلیپایی هستند.

درمان نفخ با مارچوبه.

اسید آمینه آسپاراژین موجود در مارچوبه یکی دیگر از دیورتیک های شناخته شده است که در کاهش احتباس آب در بدن موثر است. کوردینگ می گوید مارچوبه همچنین حاوی فیبر پری بیوتیک است که برای تغذیه روده با پروبیوتیک ها و حفظ عملکرد سیستم گوارش مفید است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=116414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.