افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

کشورهای اروپایی در مواجهه با بحران املاک و مستغلات چه می کنند؟

  • کد خبر : 116365
کشورهای اروپایی در مواجهه با بحران املاک و مستغلات چه می کنند؟

به گفته بازار، بحران املاک و مستغلات در سال های اخیر به طور فزاینده ای در سراسر اروپا گسترش یافته است و کشورهای دارای سلامت اقتصادی متفاوت از جمله پرتغال، لوکزامبورگ و ترکیه را تحت تاثیر قرار داده است. سه کشور مهم درگیر بحران مسکن در حال حاضر کشورهای ثروتمند پرتغال، ترکیه و لوکزامبورگ هستند […]

به گفته بازار، بحران املاک و مستغلات در سال های اخیر به طور فزاینده ای در سراسر اروپا گسترش یافته است و کشورهای دارای سلامت اقتصادی متفاوت از جمله پرتغال، لوکزامبورگ و ترکیه را تحت تاثیر قرار داده است.

سه کشور مهم درگیر بحران مسکن در حال حاضر کشورهای ثروتمند پرتغال، ترکیه و لوکزامبورگ هستند که با چالش مشترک تامین مسکن مقرون به صرفه و در دسترس برای شهروندان خود دست و پنجه نرم می کنند.

کاهش مالکیت خانه در میان جوانان در پرتغال
در پرتغال، نرخ مالکیت خانه در میان جوانان در دو نسل 50 درصد کاهش یافته است. در حالی که 55 درصد از متولدین سال های 1977 تا 1986 تا سن 25 سالگی صاحب خانه بودند، کمی بیش از یک چهارم از متولدین پس از 1997 موفق به خرید خانه نشدند. این کاهش را می توان ناشی از بحران مسکن در کشور دانست که باعث افزایش 8.7 درصدی قیمت مسکن در دهه گذشته شد.

علیرغم نرخ بالای 70 درصدی مالکیت خانه پرتغال، مالکیت عمدتاً در دست نسل‌های قدیمی‌تر است و خرید خانه را برای جمعیت جوان‌تر دشوار می‌کند. شهروندان از دولت می خواهند که اقداماتی مانند ارائه کمک های مالی به خریدارانی که برای اولین بار خریداری می کنند، ساخت مسکن ارزان تر و توسعه مناطق قهوه ای را اجرا کند.

مشکلات اجاره در ترکیه
افزایش اجاره بها در ترکیه در سال گذشته به حدی بود که منجر به تشدید خشونت بین مالکان و مستاجران شد و رسانه ها از کشته شدن 11 نفر و زخمی شدن 46 نفر خبر دادند. اجاره بها در سال گذشته به طور متوسط ​​121 درصد افزایش یافته است و شهرهای بزرگی مانند آنکارا و استانبول شاهد افزایش اجاره بها تا 188 درصد بوده اند.

عوامل زیادی از جمله بحران هزینه زندگی، تورم بالا و پیامدهای زلزله ویرانگر فوریه در ایجاد بحران املاک و مستغلات در ترکیه نقش داشته است. دولت افزایش اجاره املاک را برای خانوارها 25 درصد محدود کرده و آن را با نرخ تورم رسمی مشاغل همسو کرده است.

با این حال، کارشناسان می گویند این اقدامات تنها تنش ها را تشدید کرده و بسیاری از مالکان را مجبور به استفاده از هر وسیله ای – از جمله روش های غیرقانونی – برای بیرون راندن مستاجران و یافتن افراد جدیدی که مایل به پرداخت قیمت های بالاتر هستند، کرده است.

به گزارش رسانه های ترکیه، حدود 47 هزار دادگاه به دلیل تخلیه مستاجر و 100 هزار دادگاه دیگر مربوط به افزایش غیرقانونی اجاره بها در شش ماهه نخست سال جاری برگزار شد که بیش از دو برابر مدت مشابه سال گذشته است.

بحران املاک و مستغلات در لوکزامبورگ ثروتمند
ساکنان لوکزامبورگ از ثروتمندترین افراد اتحادیه اروپا هستند، اما هزینه های بسیار بالا برای خرید یا اجاره خانه در این کشور زندگی در آنجا را برای برخی تقریبا غیرممکن کرده است.

در بازار املاک، اجاره یک خانه دو خوابه حداقل 2000 یورو هزینه دارد و دریافت این مبلغ با یک حقوق بسیار دشوار است. کارشناسان می گویند مسکن ارزان قیمت، به ویژه برای جوانان و خانواده های تک والدی، در این کشور نادر است. همین امر باعث شده است که نرخ مهاجرت شهروندان لوکزامبورگ به آلمان و فرانسه افزایش یابد، زیرا در این دو کشور قیمت اجاره یا مسکن کمتر است.

در لتزبورگ، پایتخت لوکزامبورگ، خانه های نوساز به قیمت هر متر مربع 13000 یورو و خانه های قدیمی 10700 یورو به فروش می رسند. میانگین هزینه یک خانه 1.5 میلیون یورو است. اجاره بها نیز بین ژوئن 2022 و ژوئن 2023 6.7 درصد افزایش یافته است که بسیار سریعتر از نرخ تورم 3.4 درصدی در آن دوره است.

بحران مسکن به موضوع اصلی انتخابات پارلمانی آتی لوکزامبورگ تبدیل شده است و دو حزب سیاسی اصلی این کشور متعهد شده اند که برای حل این مشکل اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=116365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.