افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

رفع تعارضات اراضی باید تا پایان سال جاری تکمیل شود.

  • کد خبر : 116357
رفع تعارضات اراضی باید تا پایان سال جاری تکمیل شود.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی صبح امروز در سی و پنجمین جلسه ستاد صدور اسناد، حفظ کاربری اراضی و یکپارچگی اراضی کشاورزی اظهار داشت: اولویت وزیر جهاد کشاورزی این است که رفع تداخلات را قبل از اجرای قانون به پایان برساند. پایان سال و با این کار مشکلات مربوط به مالکیت زمین مردم و کشاورزان […]

به گزارش بازار، رضا افلاطونی صبح امروز در سی و پنجمین جلسه ستاد صدور اسناد، حفظ کاربری اراضی و یکپارچگی اراضی کشاورزی اظهار داشت: اولویت وزیر جهاد کشاورزی این است که رفع تداخلات را قبل از اجرای قانون به پایان برساند. پایان سال و با این کار مشکلات مربوط به مالکیت زمین مردم و کشاورزان حل می شود.

وی افزود: تلاش کرده ایم امکانات و توان را در اختیار استان ها قرار دهیم تا پروژه رفع تداخل به موقع انجام شود، اعتبارات به طور کامل در اختیار استان ها قرار گرفته است و امیدواریم استان ها تمام تلاش خود را برای تکمیل آن به کار گیرند. . پروژه

وی ادامه داد: تاکید داریم مشاور اجرایی در استان ها باید کارشناس منابع طبیعی، کارشناس ثبت و تفسیر عکس های هوایی داشته باشد و کارگروه تفسیر در استان ها باید با جدیت بیشتری در استان ها فعالیت کند.

رئیس سازمان امور سرزمینی کشور گفت: کمبود نیروی انسانی و امکانات برای رفع تداخل پذیرفته نیست، زیرا اعتبار کافی در اختیار استان ها قرار گرفته است تا با بخش خصوصی قرارداد انجام کار را منعقد کنند. حتی در امور نظارتی نیز این امکان پیش بینی شده است».

وی با تاکید بر انتخاب مجری طرح رفع تداخل در استان ها گفت: باید فردی به عنوان مجری طرح رفع تداخل در استان معرفی شود و در استان ها پیگیر امور باشد.

وی افزود: همه استان ها باید با دقت کافی نسبت به رفع تداخل ها اهتمام داشته باشند، ایرادات استان ها به آنها اعلام شده و باید برای رفع این گسل ها تلاش کنند.

افلاطونی تصریح کرد: هر شهرستان باید هفته ای دو پلاک را حذف کند و کارگروه های تفسیر استانی فعالیت بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه پایش هوشمند اراضی در 28 استان کشور آغاز شده و به زودی تمامی استان ها تحت پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت، گفت: اخباری مبنی بر تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی منتشر شد. دریافت شده از طریق 131 سیستم و سیستم های نظارت زمینی باید با دقت و سرعت انجام شود.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه استعلام ثبت نام گفت: سالانه حدود 13 هزار استعلام از سازمان امور اراضی کشور انجام می شود که با راه اندازی این سامانه مشکلات مردم سریعتر برطرف می شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور نماینده تام الاختیار وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه است.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه گفت: وزیر جهاد کشاورزی با حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی اختیارات کامل را به رئیس سازمان امور اراضی کشور در اداره صدور اسناد داده است.

شاهرخ رمضان نژاد افزود: در این اردو باید هماهنگی بین تمامی نهادهای ذیربط وجود داشته باشد و با توجه به شلوغی روسای سازمان جهاد کشاورزی استان، لازم است فردی به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی شود. سازمان جهاد در اردو.

وی تصریح کرد: مدیران کل منابع طبیعی استان ها باید در اردو حضور فعال داشته باشند، کارگروه تفسیر در استان ها فعال باشد و صدور تصمیمات قضایی با دقت انجام شود تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود. کشاورزان . .

رمضان نژاد تاکید کرد: روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها باید مساحت دقیق زمین های کشاورزی هر استان را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کنند تا در تصمیمات آتی وزارت جهاد کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

42 درصد اراضی کشاورزی دارای سند است.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این جلسه گفت: تاکنون 42 درصد از اراضی کشاورزی دارای سند است.

صفدر کشاورز افزود: صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی دارای سه رکن اصلی است و همه این ارکان باید به صورت همزمان و هماهنگ انجام شود.

وی افزود: از تمام ظرفیت های موجود در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استفاده می شود تا بتوانیم در موعد مقرر نسبت به صدور اسناد زمین کشاورزی اقدام کنیم.

کشاورز گفت: در تمام استان هایی که هماهنگی و هم افزایی بین نهادهای مختلف استانی وجود دارد، کار صدور اسناد به خوبی پیش می رود.

ضمیمه اسناد از سازمان کاداستر کشور ادامه داد: بر اساس آخرین آمار مساحت کل اراضی کشاورزی 19 میلیون و 309 هزار و 622 هکتار است که برای 6 میلیون و 593 هزار و 243 هکتار معادل 42 درصد صادر شده است. از زمین

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=116357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.