افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

نیروگاه های زغال سنگ آلمان به کار باز می گردند

  • کد خبر : 116343
نیروگاه های زغال سنگ آلمان به کار باز می گردند

به گفته بازار، آلمان چندین نیروگاه زغال سنگ خود را پیش از زمستان امسال به دلیل نگرانی در مورد کمبود احتمالی ذخایر گاز طبیعی بازگردانده است. در همین حال، دولت آقای شولتز و حزب سبز آلمان به دنبال شعارهای انتخاباتی خود، نیروگاه های هسته ای و زغال سنگ آلمان را تحت عنوان «انتقال انرژی از […]

به گفته بازار، آلمان چندین نیروگاه زغال سنگ خود را پیش از زمستان امسال به دلیل نگرانی در مورد کمبود احتمالی ذخایر گاز طبیعی بازگردانده است. در همین حال، دولت آقای شولتز و حزب سبز آلمان به دنبال شعارهای انتخاباتی خود، نیروگاه های هسته ای و زغال سنگ آلمان را تحت عنوان «انتقال انرژی از سوخت های فسیلی» تعطیل کرده بودند، اما جنگ اوکراین و کاهش عرضه گاز از مسکو و فرانسه. برق حاصل از نیروگاه های هسته ای باعث شد برلین تصمیم بگیرد 1.9 گیگاوات زغال سنگ را در مدار نگه دارد. زغال سنگ قهوه ای پایین ترین درجه زغال سنگ است.

دولت آلمان اعلام کرده است که کارخانه‌های زغال‌سنگ قهوه‌ای را تا پایان مارس 2024 در حالت آماده‌باش نگه می‌دارد. دولت امیدوار است کمبود گاز طبیعی در زمستان برای گرمایش خانه را با صرفه‌جویی در مصرف گاز برای تولید برق جبران کند. علاوه بر این، با بازگشت نیروگاه های زغال سنگ، امیدوار است قیمت برق را حدود 4 یورو در هر مگاوات ساعت کاهش دهد و به 2.8 یورو در هر مگاوات ساعت برساند.

با وجود این تصمیم، دولت آلمان اعلام کرده است که به تعهد خود مبنی بر حذف تدریجی نیروگاه های زغال سنگ تا سال 2030 و کاهش انتشار کربن تا سال 2045 عمل خواهد کرد. آلمان در حال حاضر دارای 45 گیگاوات نیروگاه زغال سنگ است. بر اساس تصمیم جدید دولت، واحدهای زغال سنگ شرکت های انرژی LEAG و RWE AG به بهره برداری خواهند رسید.
دولت آلمان آخرین رآکتورهای هسته ای باقیمانده را در اوایل سال 2023 تعطیل کرد که همراه با قطع صادرات گاز روسیه به آلمان، خط لوله تولید برق این کشور را با چالش های جدیدی مواجه کرد. به نظر می رسد حتی با فعال شدن مجدد برخی واحدهای زغال سنگ که باعث آلودگی محیط زیست می شود، امنیت انرژی آلمان به خطر خواهد افتاد. این موضوع انتقادات تند دولت فعلی و حزب سبز را برانگیخته است.

آلمان در حال حاضر به دنبال جبران کمبود انرژی با ساخت تاسیسات LNG است. این کشور همچنین قصد دارد نیروگاه های گازی بسازد که می تواند سپس به هیدروژن تبدیل شود، اما همزمان می خواهد عملیات دو نیروگاه زغال سنگ را از RWE تا بهار 2025 تمدید کند. آلمان 22.2 تراوات ساعت (TWh) زغال سنگ تولید کرد. – برق مصرفی در سه ماهه اول سال 2023، از 60 تراوات ساعت در مدت مشابه هشت سال قبل.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=116343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.