افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

عوامل مختل کننده تردد در پایانه های مرزی شناسایی و رفع می شود

  • کد خبر : 116209
عوامل مختل کننده تردد در پایانه های مرزی شناسایی و رفع می شود

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از برگزاری سی و دومین جلسه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز اراضی کشور خبر داد. افزود: در این جلسه عملکرد فعلی پایانه های مرزی استان آذربایجان غربی و چالش ها و مشکلات […]

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از برگزاری سی و دومین جلسه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز اراضی کشور خبر داد. افزود: در این جلسه عملکرد فعلی پایانه های مرزی استان آذربایجان غربی و چالش ها و مشکلات آنها به همراه راهکارهای پیشنهادی بررسی شد.

دبیر شورای ساماندهی مبادی زمینی مجاز ورودی و خروجی کشور گفت: هرگونه تصمیم برای ساماندهی پایانه های مرزی اعم از در حال بهره برداری و در دست ساخت و تکمیل نیازمند تقویت نگاه ملی است. و بین بخشی در این پایانه ها ادارات و مؤسسات مستقر هستند و از آنجایی که گردش مستمر آمار، اطلاعات تخصصی و تحلیل های کارشناسی در بین اعضا، مبنای واحدی برای تصمیم گیری ایجاد می کند، مبنای شورا نیز همین است. فعالیت.

افندی زاده تاکید کرد: این آمار، اطلاعات تخصصی و تحلیل های کارشناسی در اختیار متولیان کشوری و محلی پایانه های مرزی است. لذا یکی از اولویت های شورای ساماندهی برنامه ریزی و هماهنگی بازدیدهای میدانی مشترک اعضا از پایانه های مرزی و بررسی همه جانبه آخرین وضعیت عملکرد، چالش های موجود و شناسایی راهکارها و پیگیری پیشرفت آنها می باشد.اجرا در چارچوب بین بخشی هماهنگی و هم افزایی ایجاد شده با توانمندی های قانونی شورا.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پایانه های مرزی نقاط شبکه ای هستند که در بهبود عوامل موثر بر راحتی ترانزیت کشور به ویژه زمان و هزینه بسیار موثر هستند. اما در حال حاضر عوامل زیادی باعث اختلال در زمان و هزینه تردد در پایانه های مرزی می شود که باید به درستی شناسایی و برطرف شود. در این صورت تنها با اقدامات نرم افزاری و بهبود فرآیندها برای انجام سالانه 20 میلیون تن ترانزیت از کشور به عنوان یک هدف کوتاه مدت و بدون نیاز به زیرساخت ها، کارکردهای جدید بسیار برتر نسبت به فعلی در پایانه های مرزی ثبت شود. اضافی عملیات در این تاسیسات امکان پذیر خواهد بود.

البته از بعد روابط حمل و نقل با همسایگان ضروری است که پیشنهادات و راهکارهای کشورمان در زمینه افزایش ظرفیت و عملکرد پایانه های مرزی از مجاری دیپلماتیک به طور موثر به طرف های خارجی منعکس شود و در توافق نامه ها مورد توجه قرار گیرد. و تفاهم با این کشورها و در این راستا ارتقای چشم انداز جامع در قراردادهای حمل و نقل و ترانزیت و تمرکز کمی بر بهبود عملکرد ترافیک و پذیرش در این سمت و آن سوی هر یک از پایانه های مرزی در قلمرو هر دو کشور. . کشور تحت دستور وزارت راه و شهرسازی است.

به گفته معاون حمل و نقل، راهداری و شهرسازی، در این نشست پس از استماع تحلیل ها و نظرات اعضا در خصوص عملکرد جاری پایانه های مرزی استان آذربایجان غربی، با توجه به بازدید میدانی مشترک اخیر اعضا و در نشست با مقامات محلی و استانی بر تسریع در اقدامات نرم افزاری هماهنگ، برنامه ریزی اجرای طرح های زیرساختی موثر در سازمان پایانه های مربوطه به ویژه بزرگراه راهبردی خوی – قطور – پایانه مرزی رازی، رایزنی های مربوطه تاکید شد. ادارات و موسسات و تکمیل آن در برنامه زمانبندی توسط شورای ساماندهی با نظارت و پیگیری مستمر.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=116209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.