افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

هوش مصنوعی دارو ایجاد کرد! – اخبار آنلاین

  • کد خبر : 116203
هوش مصنوعی دارو ایجاد کرد!  – اخبار آنلاین

یک گروه تحقیقاتی ژاپنی برای توسعه نسل بعدی مهارکننده های اسید معده به هوش مصنوعی روی آورده است. محققان یک بازدارنده جدید با مدل‌های هوش مصنوعی تولید کردند و سپس آن را در آزمایشگاه اصلاح کردند. یافته های آنها نشان دهنده راه جدیدی برای استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه درمان های موثرتر برای کنترل […]

یک گروه تحقیقاتی ژاپنی برای توسعه نسل بعدی مهارکننده های اسید معده به هوش مصنوعی روی آورده است. محققان یک بازدارنده جدید با مدل‌های هوش مصنوعی تولید کردند و سپس آن را در آزمایشگاه اصلاح کردند. یافته های آنها نشان دهنده راه جدیدی برای استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه درمان های موثرتر برای کنترل اسید معده است.

بر اساس مقاله ای توسط محققان دانشگاه ناگویا در ژاپن، با کمک مدل های هوش مصنوعی می توان ترکیبی تولید کرد که اسید معده را مهار می کند. این ترکیب جدید نسبت به داروهای موجود میل پیوندی بهتری با معده دارد. نتایج این محققان روش جدیدی را برای کار همزمان با هوش مصنوعی در تولید دارو پیشنهاد می کند.

اسید معده یکی از اجزای مهم در فرآیند هضم است. اما وقتی تعادل ترشح مخاطی معده به هم می خورد، اسید معده باعث ناراحتی و در موارد شدید باعث زخم معده، رفلاکس و التهاب مری می شود. بسیاری از مردم به آنتی اسیدها روی می آورند. این بازدارنده ها بیشتر هستند پمپ پروتون معده که مسئول ترشح اسید است. این داروها به خنثی کردن اسید معده و تسکین سوزش سر دل و بیماری های مرتبط با آن کمک می کنند.

نقش هوش مصنوعی در تولید مهارکننده های اسید معده.

پمپ پروتون معده یک ساختار پروتئینی پیچیده در پوشش معده است که اسید معده را تولید می کند. گروهی از محققان ژاپنی با کمک یک پلتفرم کشف دارو مبتنی بر هوش مصنوعی به نامچهار نفری عمیقآنها این پروتئین را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان از هوش مصنوعی برای تولید بیش از 100 ترکیب با ساختار شیمیایی منحصر به فرد استفاده کردند. سپس شیمی‌دانان و زیست‌شناسان ترکیب‌هایی را که برای سنتز مناسب‌تر بودند آزمایش کردند و دیدند که کدام یک به بهترین وجه پمپ پروتون معده را مهار می‌کند. در نهایت، مشخص شد که ششمین ترکیب سنتز شده (DQ-06) پیوند قوی تری نسبت به سایر ترکیبات نشان می دهد.

این رویکرد نوآورانه منجر به ایجاد ترکیبی با میل ترکیبی تقریباً می‌شود. 10 برابر بیشتر از هر بازدارنده موجود دیگری علاوه بر این، یافته های این محققان اهمیت همکاری بین انسان و هوش مصنوعی را در کشف دارو نشان می دهد. از هوش مصنوعی می توان برای ایجاد درمان های مختلف استفاده کرد. هوش مصنوعی در طراحی ساختاری داروها از انسان مهارت بیشتری دارد. البته ساختارهای هوش مصنوعی پیشنهادی توسط خود انسان ساخته و آزمایش شده است.

بنابراین تصمیم نهایی هنوز توسط انسان ها گرفته می شود و هوش مصنوعی هنوز نمی تواند بدون فرمان انسان کاری انجام دهد. با این حال، همکاری بین محققان و هوش مصنوعی پتانسیل هوش مصنوعی برای تغییر جهان را نشان می دهد.

227227

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=116203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.