افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

سناریوی بانک جهانی نفت 157 دلاری

  • کد خبر : 116062
سناریوی بانک جهانی نفت 157 دلاری

به گزارش بازار، بانک جهانی اعلام کرد در صورت عدم اختلال قابل توجه در عرضه به دلیل جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی، میانگین قیمت هر بشکه نفت در سال 2024 به 81 دلار خواهد رسید. بر اساس آخرین گزارش بانک جهانی “چشم انداز بازار کالا”، پیش بینی می شود قیمت نفت در سه ماهه […]

به گزارش بازار، بانک جهانی اعلام کرد در صورت عدم اختلال قابل توجه در عرضه به دلیل جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی، میانگین قیمت هر بشکه نفت در سال 2024 به 81 دلار خواهد رسید.

بر اساس آخرین گزارش بانک جهانی “چشم انداز بازار کالا”، پیش بینی می شود قیمت نفت در سه ماهه چهارم سال 2023 به طور متوسط ​​90 دلار در هر بشکه باشد که تفاوت چندانی با معاملات روز دوشنبه زیر 90 دلار ندارد.

بر اساس گزارش بانک جهانی، جنگ حماس و رژیم صهیونیستی تأثیر محدودی بر بازارهای کالایی جهانی داشته است، به طوری که قیمت نفت از آغاز این درگیری ها در 7 دسامبر، شش درصد افزایش یافته است. اما قیمت کالاهای کشاورزی، بیشتر فلزات و سایر کالاها به دلیل توانایی بیشتر اقتصاد جهانی برای جذب شوک های قیمت نفت کاهش چندانی نداشته است.

با این حال، وام دهنده جهانی سه سناریو احتمالی خطر اختلال در عرضه نفت را بر اساس تجربه تاریخی از دهه 1970 ارزیابی کرده است. تحت سناریوی شوک کوچک بانک جهانی، که در آن عرضه جهانی نفت کاهش می‌یابد حداکثر دو میلیون بشکه در روز، قیمت نفت در ابتدا بین 3 تا 13 درصد نسبت به میانگین سه ماهه جاری افزایش یافته و به محدوده 93 تا 102 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

در سناریوی شوک متوسط ​​که تقریباً با جنگ سال 2003 عراق قابل مقایسه است، می‌توان تا پنج میلیون بشکه در روز عرضه جهانی نفت را تحت تأثیر قرار داد و قیمت نفت در ابتدا بین 21 تا 35 درصد افزایش یافت و به محدوده‌ای خواهد رسید. بین 109 تا 121 دلار.

در یک سناریوی اختلال بزرگ که با تحریم نفتی اعراب در سال 1973 مقایسه می‌شود، عرضه جهانی نفت حداکثر تا هشت میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد و قیمت‌ها در ابتدا 140 تا 157 دلار در هر بشکه افزایش می‌یابد.

بر اساس گزارش قیمت نفت، ایندرمیت گیل، اقتصاددان ارشد بانک جهانی و معاون ارشد توسعه اقتصادی بانک جهانی گفت: در صورت تشدید جنگ، اقتصاد جهانی برای اولین بار با یک شوک انرژی مضاعف مواجه خواهد شد. دهه ها، که نه تنها در مورد جنگ در اوکراین، بلکه در مورد خاورمیانه نیز خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=116062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.