افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

اینها فرماندهان کابوس رژیم صهیونیستی هستند

  • کد خبر : 115930
اینها فرماندهان کابوس رژیم صهیونیستی هستند

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: اواسط مهرماه امسال؛ عملیات هوشمندانه و قدرتمند نیروهای مقاومت فلسطین ضمن غافلگیری ارتش رژیم صهیونیستی، ضربات جبران ناپذیری به صهیونیست ها وارد کرد. نتایج به‌دست‌آمده از خسارات وارده به صهیونیست‌ها در ابعاد مختلف نشان می‌دهد که این عملیات پیچیده که سیل الاقصی نام گرفت، با برنامه‌ریزی دقیق و با برنامه‌ریزی دقیق […]

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: اواسط مهرماه امسال؛ عملیات هوشمندانه و قدرتمند نیروهای مقاومت فلسطین ضمن غافلگیری ارتش رژیم صهیونیستی، ضربات جبران ناپذیری به صهیونیست ها وارد کرد.

نتایج به‌دست‌آمده از خسارات وارده به صهیونیست‌ها در ابعاد مختلف نشان می‌دهد که این عملیات پیچیده که سیل الاقصی نام گرفت، با برنامه‌ریزی دقیق و با برنامه‌ریزی دقیق و فرماندهان مقاومت فلسطین، بدون حضور سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن انجام شد. با تحقق برنامه ها، جلو رفته اند.

برنامه ریزی دقیق برای عملیات پیچیده!

بر این اساس، سایت خبری سی ان ان در گزارشی به نقل از منابع آگاه می نویسد: «اطلاعات به اشتراک گذاشته شده با آمریکا حاکی از آن است که هسته ای از عوامل حماس عملیات غافلگیرانه اخیر علیه اسرائیل را با استفاده از یک شبکه تلفن سیمی انجام داده اند که تونل های غزه در غزه انجام شده است. برای دو سال طراحی شده است.

منابع همچنین به سی‌ان‌ان گفتند که خطوط تلفن در تونل‌ها به مأموران اجازه می‌داد تا بدون ردیابی توسط سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل، با یکدیگر ارتباط مخفیانه داشته باشند. این منابع همچنین می گویند که در طول دو سال طراحی این عملیات، یک هسته کوچک در تونل های حماس از طریق این تلفن ها با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و عملیات را طراحی و برنامه ریزی کرده اند. در عین حال تا زمان اجرای عملیات و فراخوان صدها نیروی حماس کاملاً مخفی ماندند.

شکست دیگری از صهیونیست ها

نیروهای رژیم صهیونیستی در واکنش به شکست سخت خود، اخیرا عملیاتی را علیه غزه در سه جبهه زمینی، هوایی و دریایی آغاز کردند. این عملیات که ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرد با حمایت 100 جنگنده انجام شد. جدای از شکست و بی تحرکی ارتش رژیم صهیونیستی، نتیجه دیگری برای ارتش صهیونیستی رقم می خورد و آن اینکه هیچ اشغالگری نداشته است.

در این حملات، صهیونیست ها علاوه بر پشتیبانی 100 جنگنده، از تجهیزات و ادوات بسیاری نیز استفاده کردند، اما در نهایت با وجود بمباران شدید غزه، تلاش آنها برای نفوذ نیروی زمینی به غزه ناکام ماند و شکست دیگری برای صهیونیست ها رقم خورد. به گفته منابع محلی هیچ پیشروی زمینی از سوی ارتش رژیم اشغالگر در مرزهای غزه رخ نداده است.

در جریان عملیات زمینی اخیر رژیم صهیونیستی برای نفوذ به غزه، رزمندگان مقاومت موفق شدند در چند محور جلوی پیشروی اشغالگران را بگیرند و آنها را وادار به عقب نشینی کنند و در برخی نقاط به آنها اجازه پیشروی با فاصله بسیار کمی دادند تا به دام بیفتند. در کمین رزمندگان مقاومت

با وجود اینکه صهیونیست ها در تل آویو تلاش می کنند شکست خود را سانسور کنند، منابع میدانی میزان خسارات و تلفات وارده به صهیونیست ها را گسترده توصیف کردند.

فرماندهان فلسطینی که کابوس صهیونیست ها هستند

عملیات نیروهای مقاومت فلسطین و برنامه های شکست صهیونیست ها توسط فرماندهان نظامی حماس طراحی شده است، فرماندهانی که اطلاعات زیادی از آنها در دست نیست، زیرا با توجه به رصدهای اطلاعاتی قوی رژیم صهیونیستی، لازم است با شما همراه باشید. فعالیت ها. اما این فرماندهان شاخص امروز بلای جان رژیم هستند و عملیات حمله الاقصی باعث شد ترس رژیم اسرائیل از آنها چند برابر شود. به همین دلیل اخیرا برخی از رسانه ها برخی از این فرماندهان را معرفی کرده اند. با توجه به اهمیت موضوع به توضیح مختصری در مورد این فرماندهان می پردازیم.

یک روح ناشناخته در سرزمین های اشغالی!

محمد ضیف؛ او یک روح بی چهره در سرزمین های اشغالی فلسطین است که هیچ کس به چهره نمی شناسد و اثری از او نیست، فقط می دانند که او فرشته مرگ برای اسرائیلی هاست! معمار تونل های مرموز زیرزمینی غزه، فرمانده زیرک گردان های «عزالدین قسام» و طراح عملیات بی سابقه «طوفان الاقصی».

این قهرمان نامرئی فلسطین در شناسنامه اش «محمد دیاب ابراهیم المصری» نام دارد که قطعاً چندین دهه است که از آن استفاده نمی شود، اما ساکنان غزه و کرانه باختری به او لقب «محمد زیف» داده اند. «مهمان» در زبان عربی به معنای «مهمان» است و این عنوان کنایه ای از چریکی است که همیشه در حرکت و مسافرت است و سال ها رهبری گردان های «عزالدین قسام» شاخه نظامی حماس را بر عهده داشته است. او هرگز یک جا نمی ماند و با این ترفند نظامی کلاسیک حداقل هفت عملیات طراحی شده توسط رژیم صهیونیستی برای ترور خود را خنثی کرده است.

صهیونیست ها محمد را موجودی با 9 روح می نامند و رسانه های عبری و عربی او را “تحت تعقیب ترین مرد روی زمین” توسط رژیم آپارتاید اسرائیل می دانند. تنها چند عکس قدیمی و بی کیفیت از «مغز متفکر حماس» باقی مانده است که یکی از آنها نقاب بر سر دارد. او یکی از دوستان و یاران یحیی عبداللطیف عیاش، رزمنده ای بود که شاخه نظامی حماس، گردان های شهید عزالدین قسام را تأسیس کرد و به دلیل عملیات موفقیت آمیز در نابودی اسرائیلی ها، به «مهندس مرگ» ملقب شد.

رژیم صهیونیستی اما در نهایت با کمک یک خائن و موبایل بمب گذاری شده او را به هلاکت رساند و شاید به همین دلیل است که «محمد زائف» هرگز از تلفن همراه استفاده نمی کند. خانواده اش را در راه مقاومت از دست داد، اما این پایان کارش نبود، بلکه شاید انگیزه ای مضاعف برای ادامه کار بود.

مرد سایه

علاوه بر نام ضیف، نام دیگری نیز زیاد شنیده می شود. مروان عیسی روح نامرئی دیگری است که مراقب بنی اسرائیل است. او “مرد سایه” و دست راست محمد ضیف، معاون فرمانده گردان های عزالدین قسام و عضو دفتر سیاسی و نظامی جنبش حماس است. نیروهای اسرائیلی او را در آغاز «انتفاضه اول» در سال 1987 دستگیر کردند و به اتهام فعالیت در حماس که در جوانی به آن پیوسته بود به مدت پنج سال زندانی شد. رژیم آپارتاید اسرائیل می گوید «جنگ مغزی» با حماس تا زمانی که مروان عیسی زنده است ادامه خواهد داشت. اسرائیلی ها او را «مرد عمل، نه حرف» می دانند و می گویند او آنقدر باهوش است که «می تواند پلاستیک را به فلز تبدیل کند».

او در جوانی یک بسکتبالیست برجسته بود و لقب “کماندوی فلسطینی” داشت، اما این ورزش را رها کرد و در سال 1987 به اتهام عضویت در جنبش حماس دستگیر شد. در سال 1997 سازمان فلسطین او را دستگیر کرد! و تا آغاز انتفاضه دوم در سال 1379 از زندان خارج نشد و پس از آزادی از زندان در ایجاد و توسعه ساختار نظامی گردان های قسام نقش اساسی داشت. او به دلیل نقش برجسته در جنبش حماس، به یکی از افراد تحت تعقیب اسرائیل تبدیل شد.

یحیی سینوار

شهر عسقلان یکی از قدیمی ترین شهرهای فلسطین است که در شمال شرقی غزه قرار دارد و در سال 1948 به دست ارتش اشغالگر افتاد. خانواده یحیی سنور از ساکنان این شهر بودند، اما او قطعاً این را نمی شناسد. این شهر به عنوان وطن خود است زیرا در سال 1962 در اردوگاه پناهندگان خان یونس به دنیا آمد.

یحیی نیز مانند سایر کودکان اردوگاه، فقر و سختی زندگی در دوران کودکی او تأثیر بسزایی داشت و از همان دوران کودکی شاهد حملاتی بود که اشغالگران علیه ساکنان این اردوگاه ها اجازه می دادند. با گذشت زمان که هسته های اولیه برای ایجاد ساختار امنیتی داخلی حماس شکل گرفت و علاوه بر انجام تحقیقات در مورد مزدوران اسرائیلی، ردیابی افسران اطلاعاتی و نهادهای امنیتی اسرائیل، نام سینوار بیشتر شنیده شد. این “مرد مرموز حماس” شخصاً بر پرونده مزدوران و نفوذی های حماس نظارت می کند.

به دلیل این فعالیت‌ها، سنوار در نهایت دستگیر شد و 23 سال از عمر خود را در زندان‌های اسرائیل گذراند تا اینکه در سال 2011 در قرارداد مبادله اسرا از زندان آزاد شد که در رسانه‌ها به قرارداد شالیت معروف شد. سنور پس از آزادی از زندان در سال 2012 در انتخابات داخلی حماس شرکت کرد و توانست به عضویت دفتر سیاسی این جنبش درآید و همچنین مسئولیت نظارت بر گردان های قسام شاخه نظامی حماس را به عهده گرفت. بنابراین دوباره به یکی از کابوس های اسرائیل تبدیل شد.

کد تروریستی اسرائیل

اگرچه این مرد در زندان است، اما نامش وحشت اسرائیلی ها بود. برغوثی در سال 1972 در کویت متولد شد و پس از جنگ اول خلیج فارس در سال 1990 برای زندگی به اردن رفت و تابعیت اردن را گرفت و به مدت سه سال در یکی از دانشگاه های کره جنوبی در رشته مهندسی الکترونیک تحصیل کرد. رشته تحصیلی او به او کمک کرد تا تخصص بعدی خود را توسعه دهد: ساخت بمب برای کشتن سرنشینان. البته باید بدانیم که او تحصیلات خود را به پایان نرسانده است زیرا هدف فلسطین را در سر می پروراند و توانسته مجوز ورود به سرزمین های فلسطین را بگیرد. کار آنها ساختن مواد منفجره، مواد سمی و مواد منفجره بود. برقوثی کارخانه مخصوص تولیدات نظامی را در سوله ای تأسیس کرد.

در عملیات‌هایی که تحت رهبری یا هماهنگی وی انجام شد، حداقل 66 اسرائیلی کشته و 500 نفر زخمی شدند. در سال 2003، برغوثی به طور تصادفی توسط ماموران اسرائیلی دستگیر و به مدت سه ماه مورد بازجویی قرار گرفت. دادگاه برغوتی! او طولانی ترین حکم زندان در تاریخ رژیم آپارتاید اسرائیل را دریافت کرد و به 67 حبس ابد به اضافه 5200 سال زندان محکوم شد. او در زندان دست به اعتصاب غذا زد که در نهایت منجر به آزادی وی از سلول انفرادی شد اما همچنان دوران محکومیت خود را می گذراند.

اسماعیل هنیه

اسماعیل عبدالسلام هنیه معروف به «ابو العبد» در یکی از اردوگاه های آوارگان فلسطینی به دنیا آمد. او در حال حاضر رهبر شاخه سیاسی حماس است و زمانی نخست وزیر دولت دهم فلسطین بود. رهبران حماس او را به منطقه مرج الظهور در مرز لبنان و سرزمین های فلسطینی تبعید کردند. پس از گذراندن یک سال در تبعید، به غزه بازگشت و در سال 1997 به ریاست دفتر شیخ احمد یاسین، یکی از بنیانگذاران اصلی جنبش حماس منصوب شد. 14 نفر از اعضای خانواده اسماعیل هنیه به شهادت رسیدند. اما او هرگز عقب نشینی نکرد.

شورای نهضت مقاومت اسلامی در سال 2017 هنیه را به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس و جایگزین خالد مشعل انتخاب کرد و از آن زمان تاکنون حماس عملیات های متعددی را علیه رژیم آپارتاید اسرائیل انجام داده است که شاید مهمترین آنها «شمشیر قدس» باشد. و «طوفان الاقصی» که رژیم آپارتاید اسرائیل را چنان گیج می کند که هنوز از آن سردرگمی بیرون نیامده است. این رهبر تحت تعقیب کابوس رژیم صهیونیستی نیز هست.

محمود زهار

او یکی از بنیانگذاران حماس و از رهبران اصلی این سازمان است. محمود زهار از پدری فلسطینی و مادری مصری به دنیا آمد. در سن 26 سالگی از دانشگاه قاهره مصر مدرک پزشکی عمومی و پنج سال بعد از دانشگاه عین الشمس مدرک جراح داخلی را دریافت کرد. او یکی از بنیانگذاران اصلی دانشگاه اسلامی غزه در سال 1978 است. اما هیچ کس او را به این چیزها نمی شناسد. زهار را یکی از بنیانگذاران حماس می دانند. در 10 سپتامبر 2003 (19 سپتامبر 2003)، جنگنده های نیروی هوایی اسرائیل به خانه وی در منطقه ریمال شهر غزه حمله کردند، اما او از حادثه بمباران جان سالم به در برد. اسرائیلی ها؛ البته در آن حمله یکی از پسران و یکی از محافظانش شهید شدند. پسر دوم او حسام که یکی از اعضای گردان های عزالدین قسام بود، جزو 18 نفری بود که در ژانویه 2008 در یکی از حملات اسرائیل در شرق غزه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.