افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

وام نوسازی پارچه های فرسوده به 550 میلیون با سود 22 درصد افزایش یافت.

  • کد خبر : 115894
وام نوسازی پارچه های فرسوده به 550 میلیون با سود 22 درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار، بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات حداکثری بافت های فرسوده شهری خبر داد. این تسهیلات با احتساب مابقی هزینه پروژه برای ساخت هر واحد 550 میلیون تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی در مناطق و محلات مشمول طرح ها و برنامه های بازآفرینی شهری برای احداث واحدهای مسکونی پرداخت می شود. این […]

به گزارش بازار، بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات حداکثری بافت های فرسوده شهری خبر داد. این تسهیلات با احتساب مابقی هزینه پروژه برای ساخت هر واحد 550 میلیون تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی در مناطق و محلات مشمول طرح ها و برنامه های بازآفرینی شهری برای احداث واحدهای مسکونی پرداخت می شود.

این تسهیلات از سه منبع سپرده دولتی، منابع بانکی غیرسپاری و منابع داخلی بانکی (اوراق ممتاز) قابل پرداخت است.

نصب پارچه فرسوده از محل سپرده دولت 185 میلیون تومان با سود صفر درصد، 185 میلیون تومان بدون سپرده بانکی با سود 23 درصد و 180 میلیون تومان با اوراق ممتاز در نرخ 21.5٪.

با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت هر برگ اوراق ممتاز تقریباً 100 هزار تومان است، متقاضیان وام مذکور باید 360 برگ خریداری کنند که قیمت آن حدود 36 میلیون تومان است. ضمناً سود وام تمدید پارچه فرسوده ۲۱.۵ درصد است که احتمالاً بر تقاضای این نوع وام تأثیر خواهد گذاشت.

در مجموع حداکثر سقف تسهیلات اعطایی برای ساخت واحد مسکونی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری 550 میلیون تومان تعیین شده است.

تسهیلات با توجه به پیشرفت پروژه و حداکثر در 4 مرحله پرداخت می شود و ملاک تشخیص پیشرفت فیزیکی پروژه تنها گزارش ارزیابی توسط بانک و بر اساس قوانین و مقررات جاری می باشد.

کل مدت مشارکت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات طرح قرارداد نمایندگی (اعتبار ۱۴۰۱) حداکثر ۷ سال (۲ سال ساخت و ۵ قسط) تعیین شده است.

در خصوص قراردادهای منعقده در سال های گذشته، ملاک سپرده گذاری سهام شرکت، ضوابط اعلام شده در زمان انعقاد قرارداد خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.