افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

ایران در استفاده از حقوق ذاتی خود برای پاسخ قاطعانه به هر تهدیدی تردید نخواهد کرد.

  • کد خبر : 115781
ایران در استفاده از حقوق ذاتی خود برای پاسخ قاطعانه به هر تهدیدی تردید نخواهد کرد.

امیر سعید ایروانی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت سوریه در خاورمیانه گفت: متأسفانه با گذشت 12 سال از بحران سوریه، تروریسم به عنوان یک تهدید مهم و دائمی برای سوریه و منطقه باقی مانده است و عمده فعالیت های آن در مناطقی است. فراتر. کنترل دولت سوریه متمرکز است. ما نگران فعالیت های تروریستی […]

امیر سعید ایروانی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت سوریه در خاورمیانه گفت: متأسفانه با گذشت 12 سال از بحران سوریه، تروریسم به عنوان یک تهدید مهم و دائمی برای سوریه و منطقه باقی مانده است و عمده فعالیت های آن در مناطقی است. فراتر. کنترل دولت سوریه متمرکز است. ما نگران فعالیت های تروریستی در سرزمین های اشغالی هستیم. حضور غیرقانونی نیروهای نظامی آمریکا در سوریه منبع اصلی ناامنی در این کشور است و زمینه مساعدی را برای دامن زدن به سازمان های تروریستی در داخل و منطقه فراهم کرده است.
وی گفت: جمهوری عربی سوریه به طور رسمی و پیوسته به حملات اخیر آمریکا و این تخلفات اعتراض کرده و از شورای امنیت خواسته است که این تجاوزات را متوقف کند و به اشغالگری آمریکا پایان دهد.
ایروانی تاکید کرد: مبارزه با تروریسم باید با احترام کامل به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال سوریه و بدون استفاده از آن به عنوان بهانه ای برای نقض این اصول اساسی حقوق بین الملل انجام شود.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: ایران حملات تروریستی سازمان های تروریستی را که جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه افسری در شهر حمص را در 13 مهرماه هدف قرار دادند، به شدت محکوم می کند. این اقدام تروریستی بزدلانه به طور غم انگیزی منجر به تلفات جانی و مجروحیت های متعدد از جمله پرسنل نظامی غیرنظامی و اعضای خانواده بی گناه آنها شده است. مایه تاسف عمیق است که شورای امنیت همچنان به اعمال استانداردهای دوگانه سیاسی ادامه می دهد و از محکومیت چنین جنایات شنیع و هولناکی خودداری می کند.
وی افزود: همچنین ایران ادامه اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل در داخل خاک سوریه را که عمدا غیرنظامیان بی گناه و زیرساخت های حیاتی را هدف قرار می دهد، به شدت محکوم می کند. آخرین حمله شب گذشته در ادلب صورت گرفت. این اقدامات تهاجمی تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه است.
ایروانی در ادامه گفت: رژیم اسرائیل ضمن ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در نوار غزه، چندین عملیات تهاجمی را علیه فرودگاه های غیرنظامی در دمشق و حلب انجام داد. این حملات تروریستی به تأسیسات ضروری فرودگاه آسیب جدی وارد کرد و برای مدت قابل توجهی در فعالیت آنها اختلال ایجاد کرد. متأسفانه، این حملات همچنین منجر به تلفات جانی و زخمی شدن چندین غیرنظامی بی گناه شد.
نماینده ایران خاطرنشان کرد: در واقع این آمریکاست که با همسویی آشکار خود با متجاوز به هزینه مردم بی گناه فلسطین به دنبال افزایش تنش است. آمریکا و برخی کشورهای غربی تلاش کردند دفاع از خود و حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و مقاومت فلسطین را با تروریسم یکی بدانند و به رژیم غاصب اسرائیل حق ناعادلانه دفاع از خود را اعطا کردند. حمایت بی امان ایالات متحده از اشغال و تجاوز، آن را به بخشی از مشکل و چالش پیش روی جامعه جهانی در شرایط کنونی نوار غزه تبدیل کرده است.
ایروانی گفت: هدف اصلی ایران جلوگیری از تشدید تنش در منطقه است و به همین دلیل ایران با تایید درخواست پایان فوری تجاوز نظامی بی‌امان اسرائیل، آتش‌بس و دسترسی بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه برای نیازمندان برقرار می‌کند. . در نوار غزه، با جامعه موافق است. جهان همسو شده است. با این حال، جمهوری اسلامی ایران در صورت مواجهه با هرگونه تهدید، حمله یا تجاوزی که امنیت، منافع ملی یا مردم خود را به خطر بیندازد، در استفاده از حقوق ذاتی خود بر اساس قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد برای پاسخ قاطع دریغ نخواهد کرد.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.